پیام مدیرعامل کانون به مناسبت روز ملی ادبیات کودک و نوجوان

مهدی علی‌اکبرزاده مدیرعامل کانون پرورش فکری با صدور پیامی روز ملی ادبیات کودک و نوجوان را به نویسندگان، پدیدآورندگان آثار کودک و نوجوان و مربیان کانون تبریک گفت.

متن کامل پیام مدیرعامل کانون به مناسبت 18 تیر؛ روز ملی ادبیات کودک و نوجوان و سالروز درگذشت مهدی آذریزدی نویسنده و بازنویس کشورمان به شرح زیر است:

ادبیات کودکان و نوجوانان مهم‌ترین عرصه برای شکل‌دهی شخصیت این طیف عظیم و پر از شور و تحرک و پویایی است و میراث فرهنگی کشور عزیزمان است که با نام کانون عجین و در هم تنیده شده است.

ادبیات ارزشمند و هدفمند کودک و نوجوان، نقشی موثر در تعلیم و تربیت نسل‌ها دارد و هدف مهم آن رشد و تعالی کودکان و نوجوانان و رسیدن به کمال است.

به طور یقین 18 تیر؛ روز ملی ادبیات کودک و نوجوان نه تنها فرصتی برای سپاس از دلسوزان، نویسندگان و پدیدآورندگان این عرصه و انس و الفت بیشتر کودک و نوجوان با کتاب و تاثیرش در زندگی آن‌ها است، بلکه بهانه و انگیزه بسیار مناسبی برای تشریح اهمیت این جریان موثر فرهنگی برای والدین است.

پرورش ادبی و آگاهی‌بخشی سازندگان فردای جامعه، تلاشی قابل تقدیر و ضروری در مسیر تداوم حیات فرهنگی جامعه ایرانی با غنای تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانانی آگاه، با نشاط و سرشار از امید به عنوان نسل آینده‌ساز کشور است.

در واقع توجه به ادبیات کودکان و نوجوانان بیمه کردن آینده‌سازان این مرز و بوم است.

قرابت و نزدیکی این طیف با ادبیات یعنی مسیر را هموار کردن برای شناخت و ساختن فردای جامعه، حس مسوولیت‌پذیری، واقع‌گرایی، تشویق به سازندگی و سازنده بودن و علاقه‌مند کردن به مطالعه ‌و حس خودباوری در این قشر که از مهم‌ترین اهداف ادبیات کودک و نوجوان هستند.

بدون تردید رشد، بالندگی و کارآمدی بیش از پیش این گونه ادبی در گرو همدلی، هم‌افزایی و همراهی سیاست‌گذاران فرهنگی ‌و نهادهایی است که دغدغه نسل آینده‌ساز را دارند و شکوفایی این عرصه، بالندگی و طراوت جسم و جان بچه‌ها را محقق خواهد کرد و رشد شخصیتی و فکری آن‌ها را در پی خواهد داشت و همچنین حمایت و ارج نهادن از نویسندگان و پدیدآورندگان ادبیات ارزشمند کودک و نوجوان می‌تواند در این مسیر بسیار راهگشا باشد.

امیدوارم رشد بذر پرطراوت و امید ادبیات کودک و نوجوان بیشتر از همیشه در روح و جان جامعه رشد کند و پویایی و سرزندگی و توسعه را دوچندان در سرزمین عزیزمان نمایان گرداند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =