کانون می‌تواند کمبودهای بسیاری را در حوزه‌های فرهنگی و آموزشی برطرف کند

سعیدرضا کامرانی مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس با سفر به شهرستان زرقان از مرکز فرهنگی هنری کانون در این شهر بازدید و با فرماندار دیدار کرد.

 به گزارش روابط عمومی کانون فارس، مدیرکل کانون فکری پرورش کودکان و نوجوانان استان فارس در این دیدار ضمن تقدیر از حمایت مجموعه فرمانداری زرقان از مرکز فرهنگی هنری کانون در این شهر،  بر تعامل هرچه بیشتر نهادهای فرهنگی و کانون پرورش فکری تأکید کرد.

مدیر کل کانون فارس در ادامه گفت: مخاطبان برنامه‌های کانون، کودکان و نوجوانان هستند و تلاش می‌کنیم با ارائه فعالیت‌های فرهنگی و هنری به شیوه‌های غیرمستقیم، اثربخشی برنامه‌ها در زمینه‌ی ترویج ارزش‌های انقلاب را بالا ببریم.

کامرانی، ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و سابقه حضور کانون پرورش فکری در عرصه تعلیم و تربیت گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، به امور فرهنگی، هنری و ادبی مرتبط با کودکان و نوجوانان به عنوان تخصصی‌ترین نهاد متولی اشتغال دارد و همچنان به عنوان تخصصی‌ترین پایگاه در حوزه کودک و نوجوان فعالیت می‌کند و با تولید محتوای مناسب، نسل جدید را با محتواهای به روز و مناسب آشنا، در تربیت آنان نقش اساسی ایفا و کودکان و نوجوانان را در تراز جمهوری اسلامی تربیت می‌کند.

مدیرکل کانون پرورش فکری فارس در ادامه با اشاره به بیانات ‌مقام معظم رهبری درباره کانون که «این کانون با نسلی سر و کار دارد که هر چه را فرا بگیرد در او ماندگار می‌شود» گفت: اگر برای فرهنگ سرمایه‌گذاری نکنیم باید با چندین برابر، هزینه‌های بی‌فرهنگی آن را بپردازیم.

کامرانی به فعالیت‌ها و مأموریت‌های کانون پرورش فکری اشاره کرد و گفت: ۵۸ مرکز فرهنگی هنری ثابت، سیار و پستی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان با حضور مربیان و کارشناسان توانمند، پذیرای کودکان و نوجوانان است و در ایام همه‌گیری ویروس کرونا نیز فعالیت‌ها مختل نشده و کانون در فضای مجازی با برگزاری کارگاه‌های آموزشی تخصصی و عمومی به رسالت خود عمل کرد.

کامرانی در این دیدار لزوم راه‌اندازی کتاب‌خانه سیار در زرقان را یادآور شد و از فرماندار خواست در این زمینه با کانون همکاری کند.

احسان خازن فرماندار جدید شهرستان زرقان نیز با اشاره به اهمیت فعالیت کانون در بین مخاطب کودک و نوجوان گفت: کانون پرورش فکری با سابقه‌ی طولانی و خدمات مؤثری که ارائه می‌دهد می‌تواند کمبودهای بسیاری را در حوزه‌های فرهنگی و آموزشی برطرف کند.او خواستار حضور مستمر مربی مسوول مرکز در جلسات کارگروه‌های فرهنگی و اجتماعی و سایر جلسه‌ها شد تا با تعامل با سایر نهادها، هم‌افزایی صورت گرفته و فعالیت‌های متنوع و تأثیرگذار بیشتری اجرا شود.

خازن گفت: هر چه برای فرهنگ، تربیت، آموزش و پرورش وقت بگذاریم در واقع سرمایه گذاری کرده‌ایم. سمت و سوی نگاه مدیران نباید فقط به پیشرفت‌های مادی و پروژه‌های عمرانی محدود شود و باید بخشی از دغدغه مسوولان و فرمانداران فرهنگ باشد چون دشمن در صدد استحاله‌ی فرهنگی است و ما باید تلاش کنیم تا در این حوزه فعالیت‌های بهتری را ارائه دهیم.

فرماندار زرقان در پایان برای تأمین خودروی کتاب‌خانه سیار قول مساعدت داد و گفت به زودی از مرکز فرهنگی هنری کانون بازدید خواهد داشت.

در این دیدار نازی دهقانی‌نثار، مربی مسوول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان زرقان نیز در مورد فعالیت‌های این مرکز فرهنگی و هنری، توضیحاتی را ارائه کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =