کد خبر: 316252
تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۳
دومین فراخوان ادبی «آواز ققنوس» منتشر شد

فراخوان دومین مسابقه ادبی «آواز ققنوس» با موضوع بازآفرینی داستان‌ها و منظومه‌های ادبیات کهن فارسی ویژه کارکنان اهل قلم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این فراخوان با هدف پرورش توان نوشتاری و تولید آثار داستانی ارزشمند و خلاقانه برای مخاطب کودک و نوجوان، ایجاد پویایی و نشاط در بین همکاران اهل قلم کانون پرورش فکری، آشنایی بیشتر شرکت‌کنندگان و مخاطبان با گنجینه‌ی ادبیات کهن فارسی و درک بیشتر اهمیت آن و شناخت ویژگی‌های یک بازآفرینی موفق و شیوه‌های آن منتشر شده است.

بر اساس دومین فراخوان «آواز ققنوس» تنها همکاران اهل قلم کانون پرورش فکری در حوزه‌های ادبی، هنری و فرهنگی می‌توانند شرکت کنند.

بر همین اساس قالب آثار باید داستان کوتاه با (حداکثر ۳هزار کلمه)، منابع مورد استفاده متون کهن ادبیات فارسی از قصه‌های مرزبان نامه، مثنوی معنوی، قابوسنامه، کلیله دمنه، گلستان و بوستان سعدی و منطق الطیر پیشنهاد شده است.

مهلت ارسال آثار ۱۵ شهریور ۱۴۰۱ و زمان اعلام نتایج ۸ مهر (روز بزرگداشت مولانا) مشخص شده است

علاقه‌مندان باید فایل آثار خود را به صورت حروف‌چینی شده با قلم  ۱۴  B.Nazanin  در اختیار کارشناس ادبی استان قرار دهند تا از طریق اتوماسیون اداری برای مدیریت آفرینش‌های ادبی و هنری ارسال شود.

دبیرخانه مهرواره «آواز ققنوس» در تهران، خیابان فاطمی- خیابان حجاب، مدیریت آفرینش‌های ادبی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع شده و علاقه‌مندان در صورت وجود هرگونه ابهام می‌توانند با شماره‌های ۰۲۱۸۸۲۱۰۰۸۸، ۰۲۱۸۸۲۴۰۸۸۸ و ۰۲۱۸۸۲۱۰۰۸۲  داخلی ۱۲۰ تماس بگیرند.

فراخوان دومین مسابقه ادبی «آواز ققنوس»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =