بنیان‌های اخلاقی خانواده‌ها آماج هجمه‌ها / فرهنگ عفاف و حجاب در کودکان و نوجوانان نهادینه‌شود

سرپرست کانون پرورش فکری استان گیلان بنیان‌های اخلاقی خانواده‌ها را هدف تهاجم فرهنگی دشمنان اسلام و انقلاب دانست و نهادینه‌سازی فرهنگ عفاف و حجاب در نسل کودک و نوجوان را رسالتی همگانی و اولویت دستگاه‌های فرهنگی خواند.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون استان گیلان؛ سیدجلیل میرعظیمی در جمع اعضای شورای فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان با بیان این مطلب افزود: کودکی و نوجوانی بستری مناسب برای انتقال آموزه‌های مبتنی بر مفاهیم ایرانی و اسلامی به‌شمارمی‌رود و برهمین اساس نیز ضروری است فرهنگ‌سازی از این نسل آغازشود.

سرپرست کانون استان گیلان در این میان، بنیان‌های اخلاقی خانواده‌ها را هدف تهاجم فرهنگی بیگانگان عنوان‌کرد و با مهم ارزیابی‌کردن پاس‌داشت پیشینه‌ فرهنگی کشور و اصول انقلابی حاکم بر ایران اسلامی گفت: باورمندی به آموزه‌های دینی و توجه به «عفاف و حجاب» در فرهنگ این دیار از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و صیانت این داشته‌ها، از ضرورت‌ها محسوب‌می‌شود.

سیدجلیل میرعظیمی، سرپرست کانون گیلان

تاکید دین مبین اسلام و توصیه‌های معصومین(ع) بر لزوم صیانت از عفت و پاک‌دامنی حاکم بر جامعه، از دیگر مواردی بود که در سخنان این مسئول فرهنگی به آن اشاره‌شد و وی با تبیین این موضوع  که نهادینه‌سازی فرهنگ عفاف و حجاب نیازمند بهره‌گیری از شیوه‌های خلاقانه و درونی‌سازی آموزه‌هاست، افزود: کانون پرورش فکری به عنوان یک مجموعه فرهنگی فعال در حوزه کودک و نوجوان، از پیشگامان این عرصه به‌شمارمی‌رود.

مدیریت  فضای مجازی و ارایه خوراک فکری مناسب به آینده‌سازان ایران اسلامی از جمله  راهکارهای  هدف‌مند فرهنگی در مسیر تعمیق باورهای دینی نسل کودک و نوجوان است که در صحبت‌های سیدجلیل میرعظیمی مورد توجه قرارگرفت.

وی برگزاری نشست آموزشی«نقش عفاف و حجاب در تحکیم بنیان‌های خانواده» و اجرای فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی کانون استان گیلان  به این مناسبت را گامی در جهت نیل به اهداف عنوان‌کرد و استمرار این حرکت‌های سازنده را خواستارشد.

او بخش پایانی سخنان خود را به واقعه مسجد گوهرشاد و اسلام‌ستیزی رضاخانی اختصاص‌داد و با خاطرنشان‌کردن مقاومت جانانه ملت مسلمان کشور در برابر کشف حجاب حکومت پهلوی اظهارداشت: روز  ۲۱ تیر که به عنوان «عفاف و حجاب» مزین است، گویای دین‌باوری جامعه ایرانی است و وظیفه داریم از برگ‌های زرین تاریخ کشور صیانت کنیم .

طرح مسائل فرهنگی، هنری، ادبی و ارایه راهکار برای کیفیت‌بخشی افزون‌تر به برنامه‌ها، پایان‌بخش نشست اعضای شورای فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان بود  که  ۲۱ تیر ۱۴۰۱ در محل  اجتماعات این مجموعه فرهنگی در رشت برگزارشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =