کد خبر: 316289
تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۹
بازدید 627
اعضای کانون کرمان روز عفاف و حجاب را گرامی داشتند

مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان اهمیت روز عفاف و حجاب را با برگزاری فعالیت‌های متنوع فرهنگی، هنری و ادبی یادآور شدند.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان کرمان، همزمان با سالروز قیام مردم مشهد در پی واقعه مسجد گوهرشاد و کشته شدن هزاران تن از مردم و روحانیون در اعتراض به قانون کشف حجاب، مربیان و اعضای مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان به اجرای فعالیت‌های ویژه این روز پرداختند.

بنابر این خبر، نجمه‌خاتون خداترس سرپرست کانون کرمان هم در پیامی درباره این مناسبت ارزشمند بیان کرد: «حجاب یکی از مسائل مهم اسلامی است که در کتاب الهی مورد تاکید قرار گرفته است. فلسفه حجاب، کرامت انسانی و بهره‌مندی ازحقوق اجتماعی برای زن و مرد است. آرامش روانی، پایداری خانواده، استواری جامعه و حفظ ارزش و مقام زن در انجام این امر الهی است.»

وی افزود: «با توجه به این‌که یکی از مسائل مهم و اساسی جامعه امروز نهادینه کردن و درونی کردن ارزش‌های اسلامی است، این مهم زمانی محقق می‌شود که فرد به احساس رضایت قلبی دست یابد و طعم لذت معنوی را بچشد. رفتارهایی که از سر ایمان عمیق و انگیزه‌های معنوی، شناخت و آگاهی انجام می‌گیرد، رفتارهای باارزش‌تر و اصیل‌تر بوده و تاثیرات عمیق‌تر و ماندگارتری در شخصیت فرد می‌گذارد. لذا آنچه در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مهم است ایجاد نگرش، دید و بینش عمیقی است که دنیای کودکان و نوجوانان امروز به آن نیازمند است. اینجاست که کاربرد شیوه‌های صحیح و مناسب در انتقال جذاب مفاهیم دینی به کودکان و نوجوانان باید مورد توجه قرار گیرد. ابزار ترویج، نشر و ارائه هدفمند و جذاب ارزش‌هایی چون عفاف و حجاب در کانون، ارتباط صمیمی با مخاطبان و استفاده خلاق از فعالیت‌های تعریف شده می‌باشد که مسلما همکاران توانمند استان در این زمینه می‌توانند بسیار موثر اقدام نمایند.»

این در حالی است که در مراکز فرهنگی‌هنری کانون استان، بخش‌های آغازین ویژه‌برنامه‌های این روز با معرفی آیه‌هایی از قرآن کریم چون آیه ۵۹ سوره احزاب و معرفی شخصیت حضرت فاطمه‌زهرا (س) متبرک شد.

همچنین، قصه‌گویی با شخصیت‌های «چادر نماز» و «روسری بازیگوش» و بحث و نقد آزاد «حجاب مصونیت است یا محدودیت» با اعضا توجه بچه‌ها را به موضوع پوشش بیشتر از قبل جلب کرد.

معرفی کتاب‌های «برای تو دخترم»، «فاطمه الگوی حیات زیبا» و «دختر آسمانی» از برنامه‌های گرامی‌داشت روز عفاف و حجاب مراکز کانون کرمان بود.

گردش در طبیعت، برگزاری ایستگاه نقاشی، شعرخوانی و شرکت در جلسات سخنرانی سطح شهر هم از فعالیت‌های دیگر اعضای کانون کرمان، بیرون از فضای مرکز و در این روز مخصوص بود.

همچنین در کنار کارگاه‌های همیشه راه‌گشای نوشتن خلاق و دوخت پوشش‌های زیبا برای عروسک سارا، کارگاه ویژه آموزش دوخت و تزیین ملزومات حجاب (گلدوزی و ملیله‌دوزی روی شال و مقنعه اداری، هدبند، ساق دست و...) برای مادران و اعضا به صورت مشترک در دیگر مراکز استان برقرار شد.

بر همین اساس، اعضای نوجوان کانون استان در جلسه نقد و بررسی  کتاب «ترگل» (با عنوان ۲۰ دلیل عقلی حجاب) شرکت کرده و پیرامون موضوع کتاب به بحث و گفتگو پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =