آئین‌های روز ملی ادبیات کودک در آذربایجان شرقی

آئین‌های بزرگداشت روز ملی ادبیات کودک با اجرای نشست‌های تخصصی و برنامه‌های متنوع ادبی در مراکز کانون استان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان شرقی، در برنامه‌هایی به همین مناسبت نوجوانان عضو انجمن داستان کانون با حضور در مرکز شماره ۳ تبریز و نقد و بررسی آثار داستانی و همچنین معرفی شخصیت مرحوم آذری یزدی پرداختند. فاطمه قشمی نویسنده و منتقد ادبی در این جلسه با تحلیل و بررسی آثار قرائت شده توضیحاتی درباره کتاب های مرحوم آذری یزدی ارائه کرد و به سوالات اعضای انجمن نیز پاسخ داد.

در مرکز شماره 1 کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تبریز مراسمی با حضور علاقه‌مندان به فعالیت‌های ادبی و ارتباط تصویری با عباس جهانگیریان نویسنده ادبیات کودک و نوجوان برگزار شد.

جهانگیریان در این مراسم با ابراز خوشحالی از حضور در جمع کودکان ونوجوانان علاقه‌مند به فعالیت‌های ادبی به پرسش‌های آنان در حوزه ادبیات کودک و نوجوان پاسخ داد. حسین قربانزاده نویسنده و مربی ادبی کانون نیز در این ویژه برنامه در خصوص دلیل نامگذاری این روز به عنوان روز ملی ادبیات کودک صحبت و تعدادی از آثار قرائت شده را نقد و بررسی کرد.

گفتنی است به مناسبت روز ملی ادبیات کودک در دیگر مراکز کانون نیز برنامه‌هایی با هدف تجلیل از یاد و خاطره مرحوم مهدی آذری یزدی برگزار شد.

فعالیت‌های ادبی و برگزاری کارگاه‌های شعر و داستان، نوشتن خلاق و همچنین برپایی انجمن‌های شعر و داستان با حضور کودکان و به ویژه نوجوانان علاقه‌مند از جمله برنامه‌هایی است که مراکز کانون با استقبال گسترده مخاطبان همراه است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =