اعلام اسامی برگزیدگان بخش پادکست

داور جشنواره چله قصه ها گفت: استقبال از بخش پادکست در این جشنواره می تواند نویدبخش حضور پررنگ علاقه مندان به این هنر در پنجمین جشنواره باشد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد، پیغمبری، داور هیئت داوران بخش پادکست چهارمین جشنواره قصه‌گویی چله قصه‌ها گفت: قصه و قصه‌گویی دنیای شیرین بچه‌ها و حتی بزرگسالان را رنگارنگ می‌کند، با قصه‌ها می‌توان رؤیاپردازی کرد، به دنیای دور دست سفر کرد و همراه با هر قصه تخیل را به شادی گره زد، از این روست که هنوز قصه‌ها نفس می‌کشند و قصه‌گو از نفس نیفتاده است.
سید حسین پیغمبری ادامه داد: جذابیت این هنر کهن در هر عصر و زمانی شکل و شیوه‌های جدید اجرایی را پدید می‌آورد و در قرن بیست و یکم پادکست‌ها میزبان و خواهان قصه‌گویی شدند و پادکست قصه‌گویی خلق شد. 
این داور تصریح کرد: حال که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد در چهارمین قدم جشنواره بخش پادکست قصه‌گویی را به بچه‌ها هدیه داده است هیئت داوران بخش پادکست بر خود لازم می داند از تلاش و زحمات مدیرکل محترم ، انجمن تخصصی قصه‌گویی و کارشناسان دلسوز آن اداره کل قدردانی نماید.
 به گفته پیغمبری: امیدواری به توسعه و گسترش پادکست‌ها، حضور فعال و مؤثر مربیان و کودکان و نوجوانان در این بخش نوپای قصه‌گویی درجشنواره‌های آتی را دوچندان کرد که این امر می‌تواند نویدبخش حضور پررنگ علاقه‌مندان به این هنر در پنجمین جشنواره باشد.
داور هیئت داوران بخش پادکست چهارمین جشنواره قصه‌گویی چله قصه‌ها گفت: پایه و اساس هنر قصه‌گویی، انتخاب یک قصه‌ی مناسب است که دارای کشش و خلق تصاویر زیبا در ذهن مخاطب باشد این مهم بایستی به شکلی پیش رود که مناسب اجرای قصه‌گویی صوتی باشد، لذا انتظار می‌رود در انتخاب قصه برای بخش پادکست قصه‌گویی علاوه بر رعایت ساختار قصه‌نویسی و دارا بودن مفاهیم عمیق به مؤلفه‌های صوتی توجه ویژه‌ای داشت.
او ادامه داد: پادکست قصه‌گویی از مسیر شنیدن در ذهن مخاطب تصویر می شود لذا توجه به ضبط مناسب و به دور از آلودگی‌های صوتی و مشکلات فنی لازمه‌ی ساخت و تولید یک اثر مناسب خواهد بود.
به گفته پیغمبری: استفاده از موسیقی در اجرای یک قصه‌گویی صوتی نبایستی تزئینی باشد، بلکه موسیقی خود یک مفهوم  و یک اصل است که می‌طلبد به گونه‌ای انتخاب شود که با ساختار، محتوا، مکان، زمان و شرایط حاکم بر قصه همخوانی داشته باشد.
او ادامه داد: مربیان خوب قصه‌گو در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، سالیان متمادی است که اجرای حضوری با مخاطب را تجربه کرده‌اند و جشنواره بین المللی قصه‌گویی مجالی بوده تا آثار خود را که دارای ویژگی‌ها و مؤلفه‌های مختص خود است بر روی صحنه ارائه دهند که از مهمترین آن‌ها می‌توان به زبان بدن ، حرکت های کارگردانی شده بر روی صحنه و تعامل با مخاطب اشاره کرد.
 این داور تصریح کرد: در پادکست قصه‌گویی این مؤلفه‌ها دیگر اهمیت چندانی ندارند بنابراین تاکید می‌شود در اجرای قصه به دلیل شنیداری بودن گویایی صوتی ویژگی‌ها و توانایی‌های این هنر در اولویت قرار گیرند تا در ارائه‌ی یک اثر بتوان موفق ظاهر شد.
او به افکت‌گذاری (صداهای محیط و اشیاء ) اشاره کرد و گفت: افکت‌گذاری از پایه‌های اصلی تولید یک اثر روایی یا نمایشی صوتی محسوب می شود، امکانی که شرایط بهتری را برای انتقال مفهوم به شنونده فراهم می‌کند. شفافیت، وضوح مناسب و کیفیت خوب این افکت ها بی شک منجر به درک درست مخاطب از فضای قصه‌گویی می‌شود.
هیئت داوران ضمن تشکر از تلاش کانون استان برای تهیه و ضبط  آثار در استودیو صدا ، پیشنهاد دارد با توجه به کیفیت مطلوب پادکست‌های قصه‌گویی ( حتی در بخش اجرا) مجموعه‌ای با این عنوان تکثیر تا در اختیار قصه‌گویان علاقه‌مند به ساخت قصه‌های صوتی قرار گیرد. 
 هیئت داوران بخش پادکست چهارمین جشنواره قصه‌گویی چله قصه سید حسین پیغمبری، الهام دارابی و علی رضا آقایی است.
اسامی برندگان در بخش پادکست به شرح ذیل است:
1-    مریم زارع از یزد کسب رتبه برتر با قصه کنسرت
2-الهام منتظری از یزد کسب رتبه برتر با قصه مُهر مِهر
3-اشرف ابراهیمی از یزد کسب رتبه برتر با قصه حس ششم
4-فاطمه مامانژاد از یزد کسب رتبه برتر با قصه راز پنج
5-سید محسن آیتیان از یزد کسب رتبه برتر با قصه مهمان ناخوانده
6-سیدعلیرضا میرسلیمانی از بافق کسب رتبه شایسته تقدیر با قصه خروس بی محل
7- سیده عارفه میرسلیمانی از بافق کسب رتبه شایسته تقدیر با قصه  ملا و درخت خرما
8- اشرف آخوندی کسب رتبه شایسته تقدیر با قصه دختر ته تغاری

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =