برگزاری جشنواره‌ای با رنگ و بوی قصه‌ها

سمیه اصحاب صحف از افتتاح این جشنواره در شهر یزد خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد، سمیه اصحاب‌صحف گفت: امروز این جشنواره با همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد و حمایت سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد افتتاح شد.

دبیراجرایی چهارمین جشنواره چله قصه‌ها گفت: این جشنواره که یادمان استاد مهدی آذر یزدی نویسنده ادبیات کودک و نوجوان است با هدف بسط و گسترش قصه‌های بومی و محلی در استان یزد برگزار شده است.

به گفته این مسئول بخشی از قصه‌ها برآمده از فرهنگ و سنت قدیمی یزد است که سینه به سینه منتقل شده تا به نسل امروز رسیده و بخش دیگر نیز داستان‌هایی است که قصه‌نویسان و داستان‌نویسان آن‌ها را خلق کرده و قصه‌گویان تعریف می‌کنند.

اصحاب صحف می‌گوید: جشنواره در بخش دختران و پسران بالای ۱۸ سال، دختران و پسران بالای ۱۲ سال، دختران و پسران زیر ۱۲ سال و پدربزرگ‌ها و مادر بزرگ‌ها ست که هر کدام در بخش خود و در رده سنی مختص خود باهم رقابت می‌کنند.

دبیراجرایی چهارمین جشنواره چله قصه‌ها گفت: آثار قصه‌گویی فرستاده شده در بخش‌های مختلف از جمله پادکست‌های قصه‌گویی، قصه‌های ۹۰ ثانیه‌ای، داستان‌نویسی و اجرای صحنه‌ای مورد داوری قرار می‌گیرند.

به گفته این مسئول: مبنای تمام این جشنواره بر اساس قصه‌های بومی محلی استان یزد است.

        

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =