گرامی‌داشت هفته حجاب و عفاف در مراکز فرهنگی و هنری کانون استان قزوین

به مناسبت هفته حجاب و عفاف چندین برنامه متنوع در مراکز فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین اجرا شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین، هفته حجاب و عفاف با اجرای چندین برنامه مناسبتی در مراکز فرهنگی و هنری کانون استان قزوین همراه بوده است.

در این هفته مرکز فرهنگی و هنری کانون اقبالیه مسابقه طراحی پوشش اسلامی با نقوش ایرانی را با عنوان(من چادرم را دوست دارم) را با حضور ۴۳ عضو مرکز برگزار کرد.

مرکز فرهنگی و هنری شماره یک کانون تاکستان به این مناسبت فعالیت‌های معرفی شخصیت فاطمه زهرا (س)، بیان احکام افراد محرم و نامحرم به شیوه تصویری، معرفی پوشش محلی و سنتی ایران در کارگاه کلاژ، معرفی نوع لباس‌های اسلامی و معرفی احادیث حجاب را انجام داد.

مرکز فرهنگی و هنری کانون محمدیه نیز با فعالیت‌های آشنایی با حدیث ( بیان آیات و احادیث درباره حجاب و عفاف )، آشنایی با قرآن (تلاوت و بیان ترجمه سوره نور و سوره نساء)، قصه گویی از زندگی بانوان بزرگ اسلام از جمله حضرت زهرا (س)، کارگاه نقاشی و تصویرسازی از احادیث حجاب، برپایی نمایشگاه حجاب و آموزش چند نوع بستن شال و روسری هفته حجاب و عفاف را گرامی داشت.

در مرکز فرهنگی و هنری کانون الوند هم فعالیت‌های بحث آزاد درباره حجاب و کارگاه کلاژ و طراحی دیواری با این موضوع در این هفته انجام شد.

در مرکز فرهنگی و هنری کانون بویین‌زهرا فعالیت‌های معرفی وقایع (واقعه گوهرشاد)، معرفی احکام حجاب و کارگاه کاردستی حجاب انجام شد.

ویژه برنامه "گوهر فاطمی "در مرکز فرهنگی و هنری شماره یک قزوین  با حضور 53 عضو به این مناسبت اجرا شد.

کارگاه بستن شال و روسری اسلامی، بحث آزاد درباره اهمیت حجاب و خواندن آیات و احادیث در مورد رعایت حجاب و توضیح آنها، شعرخوانی و کارگاه نشریه دیواری با موضوع گوهر فاطمی از فعالیت‌های این برنامه بود.

در مرکز فرهنگی و هنری شماره دو کانون تاکستان فعالیت‌های معرفی شخصیت حضرت فاطمه زهرا (س) و معرفی کتاب‌هایی درباره ایشان در قالب طرح دیواری" به عنوان نمونه و الگوی عفاف و حجاب، معرفی احادیثی از ائمه درباره حضرت فاطمه زهرا، اجرای طرح دیواری مربوط به مطالب عفاف و حجاب و مسائل دینی مربوط به آن و نصب پیام های کوتاه و مفید با موضوع حجاب، بحث آزاد با موضوع" نقش و اهمیت حجاب"، قصه گویی داستانی از کتاب انارهای اسمانی در رابطه با حضرت زهرا(س)،کارگاه کاردستی کلاژ چادر و حجاب ، تقدیر از اعضای با حجاب، معرفی سوره کوثر و تلاوت سوره توسط اعضا، دعوت از سخنران ازحوزه علمیه "و برگزاری نشست درباره نقش و اهمیت حجاب در جامعه، آشناسازی اعضا با سن تکلیف و احکام مربوط به حجاب برتر و اهدای جایزه به اعضایی که سوره کوثر را از حفظ خواندند، را در هفته حجاب و عفاف انجام داد.

مرکز فرهنگی و هنری کانون ضیاآباد با انجام فعالیت‌های نشست توجیهی، بحث آزاد ومعرفی کتاب برای 35 عضو نوجوان این هفته را گرامی داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =