تأکید بر حمایت از طراحان بازی‌های شناختی

نشست مشترکی میان نمایندگان ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی و تولیدکنندگان بازی رومیزی حاضر در رویداد «۱۰۰ میز ۱۰۰ بازی» برگزار و درباره اهمیت مهارت‌های شناختی و ترویج آن از طریق بازی گفتگو شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در این نشست که روز جمعه ۲۴ تیر برگزار شد، محمد تلخابی دبیر کارگروه بازی‌های شناختی ستاد و عضو هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان درباره علوم شناختی و مهارت‌های مهم تفکر و یادگیری صحبت کرد.

تلخابی با تأکید بر تأثیر قابل توجه بازی‌ها بر تقویت و بهبود این مهارت‌ها، لزوم طراحی بازی‌های شناختی را یکی از دغدغه‌ها و نیازهای جامعه دانست.

در ادامه این نشست سیدمحمد مهدوی، مدیر توسعه اکوسیستم شناختی ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی نکته‌هایی را درباره توسعه کسب و کار با توجه به خدمات ستاد مطرح کرد.

مهدوی درباره انواع حمایت‌هایی که ستاد از طرح‌ها و گروه‌های شناختی می‌کند توضیح داد و گفت: هدف ستاد و شتاب‌دهنده‌های زیرنظر آن حمایت از طراحان و شرکت‌های جوان و فعال در زمینه بازی‌های شناختی است.

مدیر توسعه اکوسیستم شناختی همچنین با اشاره به لزوم بازارسازی و بازاریابی این پروژه‌ها تصریح کرد: ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی، طراحان و گروه‌ها را به سمت مستقل شدن و رقابت در بازار واقعی تشویق می‌کند، زیرا در غیراینصورت پس از خروج این گروه‌ها از شتاب‌دهی، احتمال شکست در بازار بالا خواهد بود.

در بخش دیگری از این نشست مهدیه کرمی، کارشناس ستاد و عضو هیأت علمی پژوهشکده علوم شناختی بر همکاری‌های ستاد با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به‌عنوان بازیگر اصلی در زمینه بازی و سرگرمی در کشور اشاره کرد.

وی تصریح کرد: نهاد اعتباربخش بازی‌های شناختی یکی از این پروژه‌های مشترک است که با هدف شناسایی، ارزیابی و حمایت از بازی‌های شناختی با همراهی شورای نظارت بر اسباب‌بازی کانون پرورش فکری اجرا شده است.

کرمی در ادامه از تولیدکنندگان و طراحان بازی‌های رومیزی حاضر در جلسه دعوت کرد تا با ثبت طرح‌های خود در این طرح امتیاز شناختی نهاد اعتباربخش را دریافت کنند.

در پایان این جلسه آیدین مهدی‌زاده‌تهرانی، رییس دبیرخانه شورای نظارت بر طراحی، ساخت و توزیع اسباب‌بازی ضمن جمع‌بندی نکته‌های ارائه شده از سوی نمایندگان ستاد، بر اهمیت همکاری تولیدکنندگان و طراحان با ستاد تأکید کرد و از آنها خواست باتوجه به بازی‌های شناختی رویکرد جدیدی را در عرصه بازی و سرگرمی توسعه دهند.

شایان ذکر است رویداد «۱۰۰ میز ۱۰۰ بازی» از ۲۲ تا ۲۵ تیر ۱۴۰۱ در سالن نمایشگاهی مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب تهران از ساعت ۱۵ تا ۲۲ در حال برگزاری است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =