مسیر رشد کودکان با حدود انسانی و اسلامی ترسیم شود

کودکان و نوجوانان سازنده و میراث‌دار جامعه‌اند و ترسیم مسیر رشد کودکان با حدود انسانی و اسلامی، از رسالت‌های‌ خانواده و دستگاه‌های فرهنگی به‌شمارمی‌رود.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون استان گیلان، این بخشی از صحبت‌های عبدالکریم علیزاده، معاون مطالبه‌گری و امور دستگاه‌های حاکمیتی ستاد امر به‌معروف و نهی از منکر گیلان در جمع کارکنان ستادی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان  است .

میهمان کارگاه آموزشی«نقش عفاف و حجاب در تقویت بنیان‌خانواده» که با هدف تبیین نقش خانواده و مجموعه‌های فرهنگی در نهادینه‌سازی فرهنگ عفت و پاک‌دامنی در جامعه و جایگاه کودک و نوجوان در شکل‌گیری فرداهای ایران اسلامی سخن‌می‌گفت، تصریح‌کرد: لازم است الگوهای رفتاری مناسب برای کودک و نوجوان تعریف شود.

علیزاده در این ارتباط اظهارداشت: انتقال آموزه‌های دینی و اسلامی به آینده‌سازان، هنگامی اثربخش و تاثیرگذار خواهدبود که قرین عمل باشد و والدین و مربی نقش خود را به عنوان الگوی مناسب، به درستی ایفاکنند.

وی تاکیدکرد: همه‌شمولی، از شاخصه‌های عفاف و حجاب محسوب‌می‌شود و این مهم باید در خانواده، تعامل میان خانواده‌ها و به تبع، در دستگاه‌های اجرایی و جامعه مورد توجه قرارگیرد.

عبدالکریم علیزاده، کارشناس عرصه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب

علیزاده تصریح‌کرد: بنای شأن و جایگاه شایسته انسانی، ازدلایل خلقت انسان محسوب‌می‌شود و احکام دین مبین اسلام نیز  نقشه راه رشد ابعاد فردی و اجتماعی بشر در این زمینه است.

تشریح  نقش عفاف و حجاب در سلامت جامعه اسلامی، از دیگر موضوع‌های مورد توجه میهمان برنامه بود و وی در مقایسه جوامع غربی و اسلامی گفت: این تفاوت‌ها، گویای تاثیر شگرفی‌است که باورمندی به آموزه‌های دینی و اسلامی بر بنیان‌های خانواده و بالندگی کشورهای اسلامی‌دارد.

تاکید بر اهمیت عفاف و حجاب در دستگاه‌های کشوری و لشکری نیز مورد توجه رضاعلیزاده قرارداشت و او با موثر توصیف‌کردن جاری‌سازی این فرهنگ اظهارکرد: توجه به ویژگی‌های انسانی افراد و پرهیز از برجسته‌سازی جنسیت‌ها، دست‌آورد نهادینه‌سازی فرهنگ عفاف و حجاب است و شیوه‌نامه‌های ارسالی به ادارات نیز با هدف تقویت این نگاه صورت‌می‌گیرد.

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان نیز ضمن خوش‌آمدگویی به میهمان برنامه و ابراز خرسندی از حرکت‌های سازنده برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، به تشریح اقدامات صورت‌گرفته در این زمینه پرداخت و توجه به نسل کودک و نوجوان را یک اولویت قلمدادکرد.

سیدجلیل میرعظیمی هم‌چنین، تقویت بنیان‌ خانواده و رشد همه‌جانبه جوامع  اسلامی را در گرو رعایت موازین اسلامی و نهادینه‌سازی فرهنگ عفاف و حجاب دانست و فعالیت‌های کانون را گامی در همین مسیر عنوان‌کرد.

پاسخ‌گویی میهمان برنامه به پرسش‌های و بیان نقطه‌نظرات از سوی حاضران، پایان‌بخش کارگاه آموزشی«نقش عفاف و حجاب در تقویت بنیان‌ خانواده» بود که  روز یکشنبه، ۲۶ تیر ۱۴۰۱ به میزبانی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان در رشت برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =