ادامه‌ی جشن‌های دهه‌ی امامت و ولایت در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان

مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان در هفتمین روز از جشن‌های دهه‌ی امامت و ولایت اقدام به اجرای ویژه‌برنامه‌های مختلف کردند.

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، مراکز فرهنگی هنری سراسر این استان در هفتمین روز از جشن‌های دهه‌ی امامت و ولایت با اجرای ویژه‌برنامه‌های مختلف میزبان کودکان و نوجوانان بودند.
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره ۲ ملایر مراسم جشن عید غدیر را با همکاری کتابخانه‌ی علامه امینی این شهر و با حضور ۳۰ نفر از اعضای دختر مرکز در محل این کتابخانه‌ برگزار کرد. 
 مسابقه نقاشی، قصه‌گویی، آموزش کاغذ و تا ، معرفی ایام و وقایع و هم‌خوانی با سرود غدیر از برنامه‌های اجرایی این جشن بود.


کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره ۳ ملایر با برپایی جشنواره‌ی "مهربانتر از پدر"میزبان بیش از ۲۷ نفر از اعضای این کتابخانه بود.
در ابتدا مرببان مرکز واقعه‌ی غدیر را به زبان شیوا و کودکانه برای اعضا بیان کردند، 
در این جشنواره که با موضوع قصه، شعر و مولودی‌خوانی اجرا شد هریک از اعضا به اجرای قصه، مولودی خوانی و خوانش شعر کردند. 
پس از اجرای اعضا مربیان در هریک از موضوعات قصه، شعر و مولودی خوانی ۲ نفر را به عنوان برگزیده انتخاب و با اهداء جایزه از آن‌ها تقدیر کردند.
علاوه بر ۶ نفر برگزیده به کلیه‌ی اعضای شرکت‌کننده جایزه‌ای به رسم یادبود اهداء شد.


کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهر اسدآباد در آستانه فرا رسیدن عید سعید غدیر  با مشارکت شبکه‌ی بهداشت، هلال‌احمر، حوزه‌ی علمیه خواهران و هیئت رزمندگان این شهرستان ویژه برنامه‌ی جشنی را با عنوان " در سایه سار غدیر" در مکان بوستان جنگلی این شهر و در جوار قبور مطهر شهدای گمنام آرمیده در بوستان با حضور جمع کثیری از خانواده‌ها و کودکان و نوجوانان اجرا کرد. در این مراسم کانون پرورش فکری با برپایی غرفه نقاشی و نقاشی‌خط با موضوع عید غدیر وهم‌چنین غرفه فروش کتاب و محصولات فرهنگی حضوری موثر و پر رنگ داشت.
 اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی از جمله سرود، خاطره گویی، مسابقه و سرگرمی  توسط ادارات و گروه‌های مختلف از برنامه‌های این جشن بود.
 ‏گفتنی است با توجه به اطلاع‌رسانی گسترده استقبال خوبی توسط کودکان و نوجوانان به همراه خانواده‌هایشان از این برنامه به عمل آمد.


 ‏کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهر ازندریان نیز در این روز میزبان ۴۰ نفر از اعضای خود بود. این ویژه برنامه با هدف ترویج و نهادینه کردن فرهنگ غدیر و تبیین جایگاه امامت و ولایت در سالن سینمای این مرکز برگزار شد.
 ‏معرفی واقعه‌ی غدیر توسط حجت‌الاسلام قره‌گزلو روحانی این شهر، معرفی کتاب، اجرای سرود، شعرخوانی و مسابقه از برنامه‌های اجرایی این مراسم بود.
 ‏ در پایان این ویژه برنامه اعضای سادات و برگزیدگان مسابقه‌ی نقاشی مورد تقدیر قرار گرفتند. 
 ‏لازم به ذکر است از دیگر برنامه‌های اجرایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهر ازندریان 
  برگزاری کارگاه کاردستی با حضور ۲۰ نفر از اعضاء پسر و کارگاه نقاشی و تهیه اینفوگرافی از سخنان مقام معظم رهبری با موضوع غدیر بود.


  ‏کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهر سامن با اجرای برنامه‌های متنوعی از قبیل قصه‌گویی، شعرخوانی، تهیه کارت پستال، مسابقه میزبان ۲۰ نفر از اعضای خود بود. و در پایان علاوه بر هم‌خوانی سرود سلام فرمانده، از اعضای سادات با اهداء جایزه تقدیر به عمل آمد.


  ‏کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان رزن با اجرای فعالیت‌های متنوع هم‌چون معرفی وقایع غدیر، بازی و سرگرمی، شعرخوانی این روز را گرامی داشتند.
  ‏در ادامه گروه سرود منتظران موعود اقدام به اجرای سرودی زیبا کردند و در پایان علاوه بر تقدیر از هم‌نامان علی (ع) کاروان شادی این مرکز با مولودی‌خوانی در وصف این امام همام، با حمل پرچم متبرک به حرم امیرالمومنین(ع) فاصله‌ی بین کانون تا میدان چهارده معصوم را راهپیمایی کردند.


کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهر سرکان با حضور ۸۰ نفر از اعضای کتابخانه اقدام به  برگزاری برنامه‌ای شاد وجذاب چون قصه‌گویی، شعرخوانی و مولودی خوانی عضو قدیمی مرکز کردند.
در ادامه اعضا با تهیه‌ی کارت پستال با موضوع عید غدیر از اعضای سادات حاضر در مراسم تقدیر کردند.


کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان تویسرکان، با اجرای ویژه برنامه‌ی نذری غدیر میزبان ۴۵ نفر از اعضای خود بود.
در این مراسم علاوه بر اجرای برنامه‌های متنوع و شاد فرهنگی، اعضا باصبحانه‌ی نذری مورد پذیرایی قرار گرفتند.


کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهر فیروزان نیز در حضور ۵۰ نفر از اعضا اقدام  به اجرای فعالیت‌هایی هم‌چون معرفی شخصیت، معرفی وقایع، سرود، مولودی‌خوانی و اهداء جایزه به هم‌نامان مولا علی(ع) کرد.
در پایان نیز اعضا با شیرینی و آش شله‌زرد پذیرایی شدند.
 ‏دیگر مراکز فرهنگی و هنری کانون این استان نیز در این روز برنامه‌های مختلفی را با موضوع غدیر و امامت آقا امیرالمومنین علیه‌السلام اجرا کردند.

همچنین دیگر مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان  از جمله:مریانج، ، جوکار، قهاوند، قهورد، فامنین، مراکز ۱ و ۲  و کتابخانه سیار روستایی نهاوند با برگزاری ویژه برنامه هایی عید سعید غدیر خم را گرامی داشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =