شامه نوازی «شمیم ولایت» در کانون استان گیلان

مرکز فرهنگی هنری مجتمع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهر رشت با همراهی معاونت آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش و دبیرخانه بنیاد بین المللی غدیر در استان گیلان، ویژه‌برنامه«شمیم ولایت» را برگزارکرد.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان، این مراسم هم‌زمان با «دهه ولایت و امامت» درسالن سینمای اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان در رشت صورت‌پذیرفت.

طی این آیین که با هدف تربیت نسلی باورمند و تقویت روحیه ولایت‌پذیری نسل کودک و نوجوان صورت‌گرفت، جمعی از مسئولان،  کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها حضورداشتند.

براساس این گزارش، خوش‌آمدگویی شراره مسچیان، مسئول مرکز فرهنگی هنری مجتمع کانون، خوانش‌شعر، قصه‌گویی، پخش نماهنگ فعالیت‌های کانون پرورش فکری، مولودی‌خوانی و شاهنامه‌خوانی، از جمله برنامه‌های مراسم به‌شمارمی‌رفت.

پخش‌نماهنگ «شیدای ولی» و هم‌خوانی حاضران، اجرای مسابقه حضوری و معرفی کتاب نیز از جمله فعالیت‌های صورت‌گرفته در این آیین بود و با تجلیل از سادات حاضر در مراسم همراه‌شد.

‌ غدیر خم، نقطه‌ آغاز حکومت ولایی است

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان نیز در آیین تربیتی معنوی«شمیم ولایت» با تبریک دهه ولایت و امامت به حاضران، جایگاه و شأن غدیرخم را یادآورشد و این واقعه را «زمینه‌ساز استمرار حکومت الهی» و «نقطه آغاز حکومت ولایی» توصیف‌کرد.

سیدجلیل میرعظیمی در این میان، آموزه‌های بی‌پایان واقعه غدیر برای مسلمین را موردتوجه قرارداد و ضمن خاطرنشان‌کردن بیعت‌شکنی مسلمانان صدر اسلام و عمل‌نکردن آنان به وصایای نبی مکرم اسلام(ص) تاکیدکرد: ولایت‌پذیری، یک اصل غیرقابل انکار در دین مبین اسلام محسوب‌می‌شود و بر همین اساس لازم است با نصب‌العین قراردادن توصیه‌های ولی فقیه و نائب برحق حضرت ولی‌عصر(عج)، عامل به فرایض اسلامی و پیگیر وصایای رسول مهربانی‌ها باشیم.

سید جلیل میرعظیمی، سرپرست کانون استان گیلان

میرعظیمی از شکل‌گیری نظام ولایی در ایران اسلامی نیز سخن‌ به‌میان‌آورد و با تبیین این موضوع که صاحب اصلی این نظام مردمی امام زمان(عج) است، تصریح‌کرد: ضرورت دارد با تبیعیت از مقام معظم‌رهبری(مدظله‌العالی) و رعایت اصل ولایت‌پذیری، زمینه ظهور و واسپاری پرچم این نظام اسلامی را به  فرزند غائب مولی‌الموحدین، امام علی(ع) فراهم‌کنیم.

 ولایت‌پذیری، لازمه تربیت نسلی آراسته به فضائل اخلاقی

معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش استان گیلان هم از ضرورت آشناسازی هرچه بیش‌تر همگان با ارزش و جایگاه غدیرصحبت‌کرد و لزوم پذیرش رهبری و ولایت مربیان الهی را در تربیت نسلی آراسته به فضائل و اخلاق اسلامی موثردانست.

زینب کریمی‌تکریمی با بیان‌این‌که عید غدیرخم از بزرگ‌ترین اعیاد مسلمانان، به ویژه شعیان محسوب‌می‌شود، افزود: غدیر، سرچشمه جوشان ولایت، استمرار رسالت نبی‌مکرم اسلام(ص) در ولایت علی (ع) و نماد کاملی از عهد و میثاق به‌شمارمی‌رود که در عدالت، اخوت و برادری متبلوراست.

زینب کریمی‌تکریمی، معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان

اشاره به پرورش نقش پیامبر کرامی اسلام( ص) در پرورش و شکل‌گیری شخصیت مولی‌الموحدین، امام علی (ع)، دیگربخش صحبت‌های کریمی بود و وی با تبیین این موضوع که  صفات و فضائل اخلاقی و حسنه رسول مهربانی‌ها در امام اول شعیان متجلی است، گفت: ضروری است با الگوپذیری از سبک‌زندگی آن امام همام ، خدمت صادقانه به دیگران و گام‌برداشتن در راه عدل و عدالت، به قرب‌الی الله دست پیداکنیم.

بخش پایانی سخنان این مسئول فرهنگی به اهمیت تربیت فرزندان و آشنایی آنان با سبک زندگی ایرانی‌-اسلامی اختصاص‌داشت و او با مهم برشمردن آگاهی نسل کودک و نوجوان با سیره عملی معصومین(ع) گفت: توجه به این امر در جذب و همراهی آینده‌سازان نقش به‌سزایی دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =