دیدار مدیرکل کانون سمنان با اعضای شورای شهر

مدیرکل کانون پرورش فکری استان در دیدار با اعضای شورای شهر سمنان علاوه بر توجه به فعالیت‌های اجرایی در حوزه‌ی کودک و نوجوان بر گسترش همکاری‌های فرهنگی تأکید کرد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، نبی‌اله خدابخشی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، پیش از ظهر سه‌شنبه چهارم مرداد ۱۴۰۱ با حضور در صحن علنی شورای شهر سمنان، با رئیس و اعضای شورا، دیدار و بر گسترش هم‌افزایی و همکاری دستگاه‌های اجرایی با مجموعه‌ی کانون پرورش فکری تأکید کرد.

خدابخشی در ابتدای این دیدار ضمن گرامی‌داشت یاد و نام مقدس اباعبداله‌الحسین(ع) و شهدای دشت کربلا از حضور در صحن شورای شهر، ابراز خرسندی کرد و تعاملات شورای شهر با کانون پرورش فکری استان را در ارائه‌ی خدمات مطلوب به جامعه هدف، تأثیرگذار دانست.

وی در ادامه با بیان پیشینه‌ی تاریخی و قدمت بیش از پنجاه سال فعالیت کانون پرورش فکری در حوزه‌ی کودک و نوجوان به‌عنوان تنهاترین مرجع تخصصی این‌حوزه و گزارش کوتاهی از اقدامات اجرایی مربیان مراکز فرهنگی‌هنری استان، اظهار داشت: با انسجام، همدلی و عمل‌گرایی می‌توان آشفتگی‌های موجود در حوزه‌ی فرهنگ و هنر را بررسی و برطرف ساخت.

خدابخشی با اشاره به سخن نماینده ولی فقیه استان مبنی بر این‌که کانون پرورش فکری، ام‌الاحداث؛ یعنی پایه‌ی همه‌ی اتفاقات خوب و آینده بهتر است، گفت: کارکردهای مؤفق و تأثیرگذار زمانی می‌تواند در اذهان عمومی شکل گیرد که تکثیرپذیر باشد و این خود نشانه‌ی اتفاقات خوب در آن محیط است.

مدیرکل کانون استان سمنان در بخش دیگری از سخنانش، بازآفرینی و تقویت امید در جامعه را از ضروریات رفتارمندی مؤثر دانست و به بیان انتظارات خود از دستگاه‌ها و تشکیلات مردم‌نهاد ازجمله گسترش فعالیت‌ها در حوزه‌ی شهری و روستایی با رویکرد توجه به مناطق محروم و کم‌برخوردار، برگزاری کارگاه مهارت‌آموزی «مشق زندگی»، همکاری با کانون در سفر تریلی تماشاخانه‌ی سیار به استان در اواسط مهرماه سال جاری هم‌زمان با هفته‌ی ملی کودک و... پرداخت.

خدابخشی در پایان سخنان خود ضمن تأکید بر همدلی و هم‌افزایی بیش‌تر سازمان فرهنگی‌هنری شهرداری‌ها در انجام و گسترش فعالیت‌های تخصصی کودکان و نوجوانان به بیان انتظارات کانون در حل برخی از مسائل مرتبط با شهرداری و کانون پرداخت و گفت: امیدواریم که در دوره‌ی جدید اعضای شورای شهر و شهردار با بررسی بیش‌تر به‌صورت عملی در رفع برخی از موانع گسترش فعالیت‌های مجتمع اقدام کنند و بنا به فرمایش مولا علی(ع)؛ «طبیبٌ دَوّارٌ بِطِبِّهِ» عمل کنند تا خروجی مؤثرتر را داشته باشیم.

فروهر معدنی معاون فرهنگی کانون استان سمنان در بخشی از این دیدار با تأکید بر تأثیر آموزش حقوفق شهروندی به مخاطبان کودک و نوجوان به‌ویژه موضوع محیط زیست به گوشه‌ای از فعالیت مربیان پنج مرکز فرهنگی‌هنری ثابت، سیار شهری، پستی و فراگیر شهرستان سمنان، اشاره و از استقبال اعضا و والدین برای ثبت‌نام در کارگاه‌های فصل تابستان ابراز خرسندی کرد.

معدنی در ادامه با بیان این‌که بسیاری از مؤثرین امروز جامعه از اعضای کانون پرورش فکری در گذشته‌ی نه‌چندان دور بوده‌اند، گفت: امیدواریم مواردی که قابلیت اجرایی دارند، بررسی و گام‌های مؤثری برای کانون پرورش فکری برداشته شود و بی‌شک افزایش همکاری‌ها منجر به توسعه‌ی خدمات برای کودکان و نوجوانان شهر خواهد شد و فرصت‌های شادی را برای آن‌ها ایجاد خواهد کرد.

در ادامه مهدی خراسانیان رئیس، مجید نظری، عباسعلی طالب‌بیدختی و رضا صباغیان اعضای شورای شهر به بیان نظرها و دیدگاه‌های خود پرداختند.

گفتنی است، در پایان این دیدار مقرر شد شهرداری و شورای شهر سمنان تا پایان سال در دو تا سه برنامه‌ی کانون پرورش فکری، همکاری داشته باشند، با ایجاد فضایی مناسب از ظرفیت و توانایی مربیان برای اجرای فعالیت ویژه کودکان و نوجوانان در مساجد استفاده شود، درخصوص مناسب‌سازی فضا و ایجاد امنیت روحی برای تردد کودکان و نوجوانان در پارک ملت تصمیم‌سازی و نسبت به فضای سبز شمال و جنوب سمنان تعیین تکلیف شود تا مکمل مجتمع کانون قرار گیرد، هم‌چنین اعضای شورای اسلامی، آمادگی کامل و عملی خود را برای کمک در ایجاد اتفاق‌های مثبت برای کودکان و نوجوانان شهر سمنان اعلام کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =