نشست تخصصی بازخوانی عملیات مرصاد در کانون سمنان

نشست تخصصی بازخوانی عملیات مرصاد با دعوت از رزمنده پاسدار به‌صورت حضوری در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، هم‌زمان با سال‌روز گرامی‌داشت عملیات مرصاد، نشست تخصصی «راویان مرصاد» با دعوت از اسماعیل قاسم‌پور رزمنده هشت‌سال دفاع مقدس و از شاهدان عینی عملیات، پیش از ظهر چهارشنبه پنجم مرداد ۱۴۰۱ در سالن کوثر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان برگزار شد.

نبی‌اله خدابخشی مدیرکل کانون استان سمنان در ابتدای این نشست ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره‌ی شهدای عملیات مرصاد اظهار داشت: رزمندگان و ایثارگران دفاع مقدس برای ما ارزشمند هستند و بسیاری از کارها مانند نمازهای یومیه ضروت دارد که مکرّرا بیان و یادآوری شود تا ماندگاری در عمل اتفاق بیفتد.

وی افزود: عملیات مرصاد در واقع یک نوع آگاهی‌بخشی است از ابتدای ورود منافقین به کشور ما که قصد داشتند ظرف ۴۸ ساعت تهران را تصرف کنند و این عملیات با رمز «یا علی» در منطقه‌ی اسلام‌آباد غرب و کرند غرب در استان کرمانشاه، با فرماندهی علی صیاد شیرازی آغاز شد.

خدابخشی، تطبیق رفتار و کردار با ظاهر را بسیار مهم و قابل تأمل دانست و گفت: ما وارث خون شهدا هستیم و اگر این ارثیه نبود الان اینجا نبودیم.

مدیرکل کانون استان سمنان در بخش پایانی سخنانش تصریح کرد: با تقوای الهی و عمل در رفتار می‌توانیم مؤثر باشیم و بی‌شک اگر در عمل‌گرایی اتفاق مؤثری نیفتد، تحصیل عملی در راستای اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی مبسوط خواهد ماند و امید است که با تأسی از شهدا و سیره عملی ائمه معصوم(علیه‌السلام) در روز محشر، شرمنده شهدا و رزمندگان و مدافعان اسلام نباشیم.

قاسم‌پور ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع کارکنان کانون پرورش فکری استان سمنان و تسلیت فرارسیدن ماه سوگواری آقااباعبداله‌الحسین(ع) اظهار داشت: اصل برگزاری یک جلسه، کیفیت آن است؛ نه کمیت آن و چه خوب است برای کسانی‌که در مسیر افتخارآفرینی این نظام حرکت کردند، به اندازه‌ی بضاعت خود، جلسه‌ای برگزار و از دلاورمردی‌های آن‌ها یاد کنیم.

وی در ادامه با اشاره به آغاز ورود منافقین به کشور و چرایی و چگونگی پذیرش قطعنامه‌ی ۵۹۸ و پیام منشوری حضرت امام‌خمینی(ره)  در ۲۹ تیر سال ۱۳۶۷ بر سه جمله‌ی کلیدی موجود در این نامه، تأکید و اظهار کرد: عملیات مرصاد، مصداق آیه شریفه «اِنَّ رَبّکَ لَبِالمِرْصاد» و بیانگر امید واهی دشمنان به مهره‌ی سوخته است؛ چون منافقین زمانی‌که مشاهده کردند ارتش صدام، توان جنگ و مقابله با ایران را ندارد، دست به عملیات فروغ جاویدان در مناطق غربی کشور زدند اما رزمندگان اسلام با پی‌بردن به اهداف شوم منافقین، شیرازه‌ی منافقین را در این عملیات در هم شکستند و این رشادتِ آن‌ها مصداق همین آیه‌ شریفه است.

قاسم‌پور با بیان این‌که منافقین نزدیک به ۱۷ هزار پرونده شهید را برای نظام ایجاد کردند، گفت: افراد متجاوز و مستکبر به‌هیچ قاعده و قانونی پایبند نیستند و تنها مصلحت و منفعت خود را در نظر می‌گیرند.

وی به استناد آیات ۲ و ۳ سوره‌ی طلاق «وَ مَنْ یَتَّقِ‌اللهَ یَجْعَلْ لَهُ مَخْرَجاً وَ یَرْزُقْهُ مِنْ حَیْث لایَحْتَسِبُ؛ هرکس تقوای الهی داشته باشد، با خدا، معامله و خط قرمزهای الهی را رعایت کند خدا نیز برای او راه‌هایی را باز می‌کند که در گمان و خیال او نیاید» از کارکنان کانون خواست تا به مطالعه‌ی زندگی و منش شهید قاسم سلیمانی و پیروی از مکتب این شهید والامقام، بپردازند.

قاسم‌پور در پایان سخنانش تصریح کرد: مهم‌ترین پیام عملیات مرصاد که اوج عزت و اقتدار رزمندگان اسلام را در عرصه‌ی بین‌الملل به نمایش گذاشت، حضور به‌موقع مردم در دفاع از انقلاب و آرمان‌های آن بود که به حمد خدا به یک‌روز به‌یاد ماندنی در تاریخ انقلاب و دفاع مقدس مبدل شد.

گفتنی است، قرائت قرآن، پخش کلیپ کوتاهی از عملیات مرصاد، خوانش شعری در وصف دلیرمردان و رزمندگان غیور این عملیات، بیان چرایی تشکیلات داخلی و خارجی از سوی منافقین و ایجاد ارتش آزادی‌بخش خلق، درگیری در منطقه‌ی اسلام‌آباد کرمانشاه، گردنه‌ی حسن‌آباد و چهار زبر یا مرصاد فعلی و جاده کوزران، معرفی شهید حاج‌عبدالله عرب‌نجاتی از کلاته‌خیج، شهید حسن عامری از روستای خوریان شاهرود، شهید نوروز ایمانی‌نسب از سرخه، تقدیم یک جلد کتاب به کارشناس و مهمان نشست و... از دیگر بخش‌های این ویژه‌برنامه بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =