کد خبر: 316797
تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۸
بازدید 130
نخستین جلسه‌ی شورای معاونت فرهنگی کانون سمنان برگزار شد

شورای معاونت فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان از اوایل مرداد آغاز به ‌کار کرد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، نخستین جلسه‌ی شورای معاونت فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان با دعوت از نبی‌اله خدابخشی مدیرکل و کارشناسان این‌حوزه، پیش از ظهر دوشنبه سوم مرداد ۱۴۰۱ در سالن کوثر برگزار شد.

مدیرکل کانون استان سمنان در ابتدای سخنانش ضمن قدردانی از برنامه‌ریزی و اقدامات کارشناسان حوزه‌ی معاونت فرهنگی بر اتحاد، انسجام و همدلی به‌عنوان تنها راه مؤفقیت، تأکید و اظهار کرد: تک‌روی در فرایند جمعی محتوم به شکست است و جایگاه‌­ها، پست‌ها و مسندها؛ مهم و ماندگار نیستند و تنها نتیجه‌ی اعمال و عملکرد ما، ماندگار است.

خدابخشی درخصوص تحلیل ارائه‌شده از سوی کارشناسان حوزه‌ی معاونت فرهنگی، خواستار استمرار جلسه در موعد مقرر و حداکثر تا پایان هفته‌ی اول هر فصل شد.

وی عملکرد مراکز سیار را در مناطق روستایی و محروم، بسیار مهم دانست و بر رصد فعالیت‌های اجرایی و تحلیل عملکرد مربیان این مراکز، تأکید کزد.

خدابخشی در بخش پایانی سخنانش، تحلیل عملکرد در کنار آسیب‌شناسی وضعیت موجود و ارائه‌ی راهکارهای پیشنهادی را مؤثر دانست.

معدنی در ادامه‌ی جلسه، ضمن ابراز خرسندی از حمایت و همراهی همه‌جانبه‌ی مدیرکل کانون استان به بیان اقدامات واحد معاونت فرهنگی پرداخت و از کارشناسان این‌حوزه، قدردانی کرد.

معاون فرهنگی کانون سمنان اظهار داشت: طبق آخرین آمار استخراجی، تعداد ۳۸۶ کارگاه تخصصی در فصل تابستان با استقبال چهار هزار و ۶۱۷ فراگیر برگزار شده و اسامی پنج‌هزار و ۶۶۴ عضو در سامانه، ثبت شده و بیش از ۱۳ هزار و ۸۰۰ جلد کتاب نیز به امانت رفته است.

وی در ادامه با ارائه‌ی گزارش کوتاهی از برنامه‌های اجرایی در راستای ارتقای نشاط اجتماعی پیرو مکاتبه‌ی استانداری سمنان یادآور شد: به تأکید سیدمحمدرضا هاشمی استاندار سمنان تمامی دستگاه‌های اجرایی موظف هستند هر ماه دو برنامه خاص و فوق‌العاده با رویکرد ارتقای نشاط اجتماعی ویژه مخاطبان خود اجرا و گزارش آن را ارائه کنند.

معدنی هم‌چنین عضویت کانون پرورش فکری استان را در کارگروه فرهنگ، کارگروه کاری زنان و خانواده، کارگروه اجتماعی و فرهنگی آسیب‌های اجتماعی، قرارگاه جهادی عدالت تربیتی، کارگروه تبلیغی فرهنگی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، کارگروه حفظ ایثار و ارزش‌های دفاع مقدس، جشنواره سراسری علمی، پژوهشی، فرهنگی، هنری و ادبی نماز و... از دیگر اقدامات حوزه‌ی معاونت فرهنگی برشمرد.

وی در پایان تصریح کرد: در نخستین جلسه‌ی شورای معاونت فرهنگی کانون سمنان، سه رویکرد مبنی بر «تحلیل برنامه‌های پیش‌بینی‌شده‌ی کتاب کار استان تا پایان فصل بهار(بررسی نظرات کارشناسان ستادی درخصوص کتاب کار استان و اعمال نظرات برای جمع‌بندی و ارسال به مراکز فرهنگی‌هنری استان)»، «تحلیل عملکرد فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی مراکز فرهنگی‌هنری» و «ارائه‌ی گزارش‌های بازدید از فعالیت‌های اجرایی مربیان در مراکز»، مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و کارشناسان بخش‌های مختلف ضمن آسیب‌شناسی و همفکری برای رفع موانع موجود و مشکلات ناشی از تک‌نیرو بودن برخی مراکز، کمبود جذب عضو در مناطق استان، بررسی آماری فعالیت‌ها، شیوه‌های اجرایی، ارسال گزارش‌ها و... به تشریح برنامه‌های اجرایی حوزه‌ی خود پرداختند.

گفتنی است، مقرر شد در پایان فصل تابستان سال جاری، مستندات نشست دوم شورای معاونت فرهنگی به‌منظور اطلاع، ارزیابی و سنجش مراکز فرهنگی‌هنری برای مسئولان کانون استان فرستاده شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =