کد خبر: 316845
تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۰
بازدید 378
پیک امید کانون تالش در روستای «وزمه‌بیجار»

مربیان مرکز فرهنگی هنری و کتاب‌خانه پستی شهرستان تالش روستای «وزمه‌بیجار» را مقصد پیک امید کانون پرورش فکری قراردادند و در تعاملی سازنده با دیگر دستگاه‌های فعال در عرصه فرهنگ، میهمان کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها شدند.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره کل کانون استان گیلان، این امداد فرهنگی به‌منظور خدمات‌رسانی هرچه‌بهتر به کودکان و نوجوانان مناطق روستایی و کم‌تربرخوردار و در سایه مشارکت و همکاری دستگاه‌های فعال در این حوزه ‌صورت‌گرفت.

برپایه این گزارش، مربیان مرکز فرهنگی هنری و کتاب‌خانه پستی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان تالش طی این ویژه‌برنامه، به معرفی فعالیت‌های کانون پرداختند و با اشاره با فرصت‌سازی این نهاد برای تمامی مخاطبان و امکان بهره‌گیری هم‌زمان از فعالیت‌های حضوری و غیرحضوری کتاب‌خانه‌های پستی، مراکز سیار شهری و روستایی، بخش مکاتبه‌ای مرکز آفرینش‌های ادبی و کارگاه‌های مجازی کانون پرورش فکری، از آینده‌سازان برای عضویت دراین مجموعه دعوت‌کردند.

خوانش‌شعر از کتاب‌های «نماز، چشمه پاکی‌ها» و «آقای تابستان»، معرفی کتاب و نویسندگانی چون:«مهدی آذریزدی» و «کلرژوبرت» و هم‌چنین، قصه‌گویی از کتاب «آرزوی زنبورک»، از جمله برنامه‌های مربیان کانون با همراهی کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها بود.

مربیان کانون تالش در این میان به بیان احادیثی از معصومین(ع) در ارتباط با فضیلت‌ها و برکات نماز پرداختند و از کودکان و نوجوانان برای مهم برشمردن این فریضه الهی دعوت‌کردند.

هم‌خوانی سرود «سلام‌فرمانده»، اجرای بازی‌های محلی و برگزاری مسابقه حضوری نیز از دیگر فعالیت‌ها به‌شمارمی‌رفت و در ادامه نیز حاضران در کارگاه آموزش امداد و نجات کارشناسان جمعیت هلال احمر شهرستان تالش‌شرکت‌کردند.

براساس این گزارش، اهدای بسته‌های فرهنگی به کودکان و نوجوانان روستای« وزمه بیجار» نیز بخش پایانی برنامه‌های این روز با مشارکت و همراهی جمعیت هلال احمر، هیئت بازی‌های بومی‌محلی، تربیت بدنی و بسیج خواهران  شهرستان تالش بود.

یادآورمی‌شود، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان با بهره‌گیری از ۳۱ مرکز فرهنگی هنری ثابت، ۴ کتاب‌خانه پستی، ۲ مرکز فرهنگی هنری فراگیر(ویژه‌کودکان و نوجوانان با نیازهای خاص)، ۳ مرکز سیار روستایی، ۱ مرکز سیار شهری و هم‌چنین، فرصت‌سازی از زیرساخت‌های ایجادشده در فضای مجازی، به‌ مخاطبان خدمات فرهنگی ارایه‌می‌دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =