نشست توجیهی جشنواره ۲۴ قصه‌گویی در کانون سمنان

نشست توجیهی جشنواره‌ی ۲۴ قصه‌گویی ویژه مربیان و علاقه‌مندان به هنر قصه از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان در بستر فضای مجازی برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، نشست توجیهی «تبیین و تشریح شیوه‌نامه‌ی بیست‌وچهارمین جشنواره‌ی بین‌المللی قصه‌گویی»، چهارشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ با حضور ارکان و اعضای دبیرخانه‌ی استانی این‌دوره از جشنواره، ویژه مسئولان، مربیان و اعضای نوجوان مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان و علاقه‌مندان به هنر قصه، در بستر فضای مجازی برگزار شد.

نبی‌اله خدابخشی مدیرکل کانون استان سمنان و رئیس جشنواره‌ی ۲۴ قصه‌گویی، ضمن گرامی‌داشت ماه محرم و ذکر نام سرور و سالار شهیدان، از استقبال علاقه‌مندان به هنر و فن قصه‌گویی، ابراز خرسندی و از کارشناسان و مربیان مجموعه برای اطلاع‌رسانی و تبلیغات جشنواره‌ی قصه‌گویی قدردانی کرد.

خدابخشی در ادامه بر اساس شیوه‌نامه‌ی جشنواره‌ به تببین و تشریح بخش‌های مختلف آن پرداخت و از مسئولان خواست تا نسبت به مطالعه دقیق شیوه‌نامه و اجرای محورهای موضوعی آن در بازه‌ی زمانی تعیین‌شده، اقدام کنند.

وی اظهار داشت: جشنواره‌ی قصه‌گویی با توجه به قدمت آن در کانون، بسیار اهمیت دارد و در واقع قصه یکی از مبادی اصلی تأثیرگذاری روند فعالیت‌های مراکز فرهنگی‌هنری است و کانون پرورش فکری، بهترین بهره را به‌عنوان یک مرکز تخصصی و باتجربه در این عرصه خواهد برد.

مدیرکل کانون استان سمنان در پایان از مسئولان مراکز فرهنگی‌هنری خواست تا از فعالیت‌ها و اقدامات اجرایی، اطلاع‌رسانی به‌ موقع داشته باشند و با توجه به همه‌گیری بیماری کرونا و تأکید بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از تمامی ظرفیت‌ها برای برگزاری جشنواره قصه‌گویی استفاده کنند.

سکینه پارسا مسئول دبیرخانه‌ی جشنواره‌ی استانی قصه‌گویی کانون سمنان در ادامه‌ی جلسه ضمن قدردانی از حمایت‌ها و همراهی‌های مدیرکل کانون استان در لحظه‌لحظه‌ی فرآیند جشنواره‌ی قصه‌گویی با اشاره به بخش‌های رقابتی و غیر رقابتی آن، درخصوص زمان ثبت نام قصه‌گویان در سامانه، ارسال آثار در دو بخش «پادکست» و «قصه‌های ۹۰ ثانیه‌ای»، بارگذاری آثار، معیارهای ارزیابی قصه‌ها، محورهای موضوعی در بخش علمی به‌ویژه جستارنویسی، پایش اولیه قصه‌ها توسط مسئولان مراکز فرهنگی‌هنری و...، مطالبی بیان کرد و به پرسش‌های مربیان در این زمینه، پاسخ داد.

وی با تأکید بر اهمیت جشنواره‌ی قصه‌گویی یادآور شد: برنامه‌ریزی لازم برای برگزاری انجمن‌ها و نشست‌های تخصصی مجازی در استان صورت‌گرفته و به‌منظور آمادگی بیش‌تر قصه‌گویان و علاقه‌مندان به شرکت در این رقابت بین‌المللی از استادان توانمند و قصه‌گویان برگزیده، دعوت شده است.

پارسا در پایان نشست از تمامی کارشناسان، مسئولان و مربیان فرهنگی، هنری و ادبی خواست تا از همه‌ی مخاطبان خود اعم از کودکان، نوجوانان، والدین، آموزگاران و... برای شرکت در جشنواره‌ی بیست‌وچهارم قصه‌گویی دعوت کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =