سوگواری اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی

.با فرارسیدن ماه محرم و ایام شهادت سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) اعضای کانون استان همدان با برگزاری جلسات عزاداری یاد و نام شهیدان دشت کربلا را گرامی داشتند.

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان در ایام شهادت امام حسین(ع) و یاران وفادارش مراکز کانون این استان غرق ماتم و عزا ََشد.
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهر سامن مجلس عزاداری امام حسین  را با حضور بیش از ۲۰ نفر از اعضا به همراه خانواده‌هایشان برگزار کرد.
در این برنامه علاوه بر قصه‌گویی و معرفی وقایع عاشورا، معاون حوزه‌ی علمیه‌ی این شهر برای حاضران سخنرانی کرد.
در پایان مراسم علاوه بر پخش نذری و مداحی در وصف شهدای کربلا، به مناسبت دهه‌ی امر به معروف از دختران محجبه حاضر در مراسم تقدیر به عمل آمد.


کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره ۲ ملایر
با برگزاری زیارت عاشورا، و بیان هدف قیام امام حسین (ع) توسط مربی مسئول مرکز میزبان ۱۷ نفر از اعضای دختر بود.


کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان رزن با اجرای ویژه برنامه‌ی شهادت امام حسین (ع) همراه با اعضای خود در غم شهادت امام سوم شیعیان اشک ماتم ریختند.
در ابتدای این برنامه معصومه مدیری دلشاد به معرفی شخصیت امام حسین علیه السلام و وقایع کربلا پرداخت و با بیان اهداف قیام امام حسین (ع) از شجاعت، دلاوری و ظلم ستیزی ایشان سخن به میان آورد و از اعضا خواست در کنار عزاداری برای این امام همام، رشد فضایل اخلاقی و اصول انسانی، ظلم ستیزی، ایثار ، از خودگذشتگی و انسانیت را به عنوان درس‌های عاشورا و محرم در زندگی خود به کار گیرند.


در پایان اعضا با تشکیل دسته‌ی عزاداری در فضای بیرون کانون به نوحه‌خوانی و سینه‌زنی پرداختند و یاد و خاطره شهدای کربلا را با یاد آوری دلاوری‌های امام حسین (ع) و علمدار کربلا

 گرامی داشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =