فراخوان کمیته بررسی و انتخاب کتاب و جایزه‌ مرغک تابستان ۱۴۰۱ منتشر شد

فراخوان کمیته‌ی بررسی و انتخاب کتاب و جایزه‌ی مرغک در تابستان ۱۴۰۱، از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، کمیته‌ی بررسی و انتخاب کتاب از تمامی ناشران، مولفان، مترجمان، تصویرگران و شاعران دعوت کرده است تا آثار خود را برای بررسی در اختیار کانون قرار دهند.

بر این اساس، تنها کتاب‌هایی می‌تواند در این چرخه مورد ارزیابی قرار بگیرد که برای نخستین بار در سال‌های ۱۴۰۰ و یا ۱۴۰۱ منتشر شده باشد.

آثاری که در هر ماه دریافت می‌شود، به عنوان همان ماه ثبت و در کمیته‌ی کتاب و جایزه‌ی مرغک بررسی می‌شود.

کمیته‌ی بررسی و انتخاب کتاب کانون با هدف گزینش و انتخاب مناسب‌ترین آثار حوزه کودک و نوجوان برای ورود به مراکز فرهنگی هنری کانون، پاسخ‌گویی به یکی از اصلی‌ترین نیازهای خانواده‌ها برای خرید کتاب، جهت دادن به بازار نشر و ارتقای کیفیت نشر کتاب، کمک به توسعه و تجهیز منابع مطالعاتی مراکز فرهنگی هنری به‌ منظور جذب و پایدارسازی اعضا و... فعالیت می‌کند.

بر این اساس، خروجی‌های کمیته‌ی بررسی و انتخاب کتاب شامل دو بخش می‌شود: فهرست کتاب‌های مناسب که این فهرست شامل لیست کتاب‌های منتخب منتشر شده‌ی حوزه‌ی کودک و نوجوان است و از میان کتاب‌های رسیده از ناشران کودک و نوجوان در طول یک سال انتخاب و منتشر می‌شود. در این فهرست، اطلاعات کامل کتاب، چکیده‌ای از موضوع کتاب و درجه‌ی گرفته شده از سوی کمیته‌ی بررسی و انتخاب کتاب درج می‌شود.

همچنین جایزه‌ی مرغک، جایزه‌ای است که به کتاب‌های برگزیده‌ از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، که در کمیته‌ی بررسی و انتخاب کتاب، از سوی کارشناسان شوراهای مختلف بررسی و انتخاب می‌شوند و به عنوان کتاب‌های نامزد به چرخه‌ی داوری راه پیدا می‌کنند، تعلق می گیرد.

این جایزه شامل خواندنی‌های حوزه‌ی داستان و شعر (تالیف، ترجمه، ادبیات نمایشی، بازآفرینی و بازنویسی قصه‌های منظوم) است.

بر همین اساس علاقه‌مندان به شرکت در این رویداد تا ۱۵ شهریور ۱۴۰۱ فرصت دارند تا آثار خود را به نشانی تهران، خیابان دکتر فاطمی، خیابان حجاب، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، ساختمان معاونت فرهنگی، طبقه دوم، کمیته‌ی بررسی و انتخاب کتاب، کد پستی ۱۴۱۵۶۱۳۱۴۴ ارسال کنند.

تلفن‌ و دورنگار ۰۲۱۸۸۹۷۸۷۸۵ و پست الکترونیکیkomiteketabkanoon@gmail.com  برای ارتباط با دبیرخانه در نظر گرفته شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =