کد خبر: 317149
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۷
بازدید 175
نشست هم‌اندیشی مدیران‌کل فرهنگ استان کرمان برگزار شد

هفتمین نشست مدیران‌کل فرهنگ و نماینده سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان به میزبانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان کرمان، هفتمین نشست هم‌اندیشی مدیران فرهنگی استان با حضور نجمه‌خاتون خداترس سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، سیدجواد اوحدی رئیس گروه امور فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، احمد وفایی مدیرکل کتاب‌خانه‌های عمومی، مجتبی اسدی رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی، بهرام مسلمی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب استان کرمان و علی عظیمی نماینده سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ در سالن مهر اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

بنابر این خبر، ابتدا علی عظیمی درباره اهداف این جلسه‌ها و ایجاد یک تقویم راهبردی برای فصل فرهنگ استان در سطح مدیران ‌کل چنین بیان کرد: در تلاش هستیم تا ظرفیت‌های نهفته‌ای که در قانون بودجه وجود دارد را به تفکیک دستگاه‌های اجرایی مدیریت کرده و این تخصیص‌ها به شکل کتاب واکاوی ظرفیت‌های برنامه و بودجه آماده انتشار است.

وی افزود قدم بعدی درباره جشنواره شهید رجایی و اضافه شدن دو شاخص به آن و بررسی مجدد ظرفیت‌ها و فعالیت‌های هر دستگاه و تخصیص بودجه عادلانه به آن‌هاست. بهره‌وری و صرفه‌جویی در بخش هزینه‌های اداره‌کل‌های فرهنگ استان، دیگر موضوع مورد بحث این نشست‌های تخصصی است.

خداترس سرپرست کانون کرمان هم در ادامه این نشست هم‌اندیشی تشریح کرد: معضلات فرهنگی در جامعه باید به خوبی شناخته شوند و موازی‌کاری در کارهای فرهنگی و فرهنگ‌سازی باید کاهش پیدا کند.

همچنین، هماهنگی و هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی در امور فرهنگی ضروری است و مسئولان و متولیان فرهنگی باید درسایه تعامل و همکاری و یک برنامه مشخص، امور محوله و تخصصی  خود را به ویژه در پرکردن اوقات فراغت کودکان و نوجوانان و نسل جوان جامعه پیش ببرند. لذا با تعامل بین دستگاهی  و شناخت بیشتر دستگاه‌ها از فعالیت‌ها  و برنامه‌های یکدیگر می‌توان در جامعه بیشتر اثرگذار بود و باید به امور زیربنایی و ریشه‌ای در امر پرورش و تربیت نیروی کارآمد برای آینده بیشتر توجه و برنامه‌ریزی دقیقی انجام شود.

                                                                                

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =