جشنواره قصه‌گویی باید خلاقیت و نوآوری داشته باشد

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری در جلسه هم‌فکری و هماهنگی بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون به بهره‌گیری از منابع دینی، قرآنی و ادبیات دفاع مقدس در قصه و قصه‌گویی تاکید کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در این جلسه محمود مروج، با اشاره به استفاده از خلاقیت و نوآوری در قصه‌گویی گفت: در جهت متفاوت بودن جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی تلاش کنیم و به دنبال کشف استعدادهای جدید در داخل و خارج از کانون پرورش فکری باشیم. همچنین به بهره‌گیری از منابع دینی، قرآنی و ادبیات دفاع مقدس در قصه و قصه‌گویی باید توجه شود.

وی با تأکید بر ضروت همکاری با سازمان‌های دولتی و غیردولتی، این اقدام را فرصتی برای ترویج هنر قصه‌گویی عنوان و اظهار کرد: جشنواره قصه‌گویی یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های کانون است که با هدف ترویج هنر قصه‌گویی برگزار می‌شود و بهترین راه برای برقراری ارتباط است.

مروج تصریح کرد: لازم است خروجی‌های جشنواره به گونه‌ای باشد که به موضوع کتاب و کتاب‌خوانی در مراکز کانون کمک کند.

معاون فرهنگی کانون با اشاره به برقراری ارتباط نظام‌مند در بخش بین‌الملل جشنواره قصه‌گویی گفت: امیدواریم بتوانیم در بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی میزبان قصه‌گویانی از پنج قاره جهان و همچنین کشورهای حوزه مقاومت و کشورهای فارسی‌زبان باشیم.

محمود مروج در پایان با تأکید بر مشخص شدن شرح وظایف مسئولان اجرایی در تمام بخش‌های بیست‌وچهارمین جشنواره قصه‌گویی گفت: جشنواره قصه‌گویی باید خلاقیت و نوآوری داشته باشد و اثرگذاری فرهنگی جشنواره و نیاز مخاطب در نظر گرفته شود.

دومین جلسه هم‌فکری و هماهنگی بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی با حضور محمود مروج معاون فرهنگی کانون، محمد گودرزی‌دهریزی دبیر جشنواره، افسون امینی مدیرکل آفرینش‌های فرهنگی، سیده‌نسرین سجادیان مدیرکل آموزش و پژوهش، ابوالقاسم سلیمانی مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، حسین موذن مشاور معاون فرهنگی و اعضای دبیرخانه قصه‌گویی روز سه‌شنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ برگزار شد.

بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با دبیری محمد گودرزی‌دهریزی‌ همزمان با شب یلدا ۱۴۰۱، برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =