تکریم معاون فرهنگی کانون گیلان و معارفه سرپرست این معاونت

طی آیینی با تجلیل از خدمات سی‌ساله خدیجه ‌تقی‌پورکلیدسر، اکرم السادات حسینی سرپرست معاونت فرهنگی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان شد.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان گیلان، مراسم تجلیل از خدمات سی‌ساله و جشن بازنشستگی خدیجه‌تقی‌پور، معاون فرهنگی کانون استان با حضور سرپرست و جمعی از کارکنان ستادی در سالن اجتماعات اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان در رشت برگزارشد.

اتاق‌ اندیشه‌ورزی همکاران پیشکسوت کانون راه‌اندازی می‌شود

سرپرست کانون استان گیلان صحبت‌های خود در این مراسم را با اشاره به نقش ‌و جایگاه این مجموعه در جریان‌سازی فرهنگی و نشاط‌بخشی به جامعه آغازکرد و حرکت این جریان زلال به سوی دریای فردا را مدیون و مرهون تمامی همکاران این نهاد دانست.

سید جلیل میرعظیمی ادامه سخنان خود را به تبیین ویژگی‌های شخصیتی و کاری خدیجه‌تقی‌پور، معاون فرهنگی کانون گیلان اختصاص‌داد و از این همکار پیش‌کسوت به عنوان شخصیتی کاردان و خلاق‌ نام‌برد.

وی هم‌چنین، نظم و انضباط اداری، جدیت در پیش‌برد امور را ازدیگر شاخصه‌های تقی‌پور در کانون پرورش فکری و کانون زبان گیلان برشمرد و از او به عنوان نقطه قوت این مجموعه‌های هم‌خانواده یادکرد.

این مسئول فرهنگی برهمین اساس نیز از ضرورت‌ همراه‌سازی همکاران بازنشسته کانون و بهره‌گیری از تجربه‌های سازنده آنان در خدمات‌سانی هرچه بهتر به مخاطبان صحبت‌کرد و با تاکید بر لزوم راه‌اندازی اتاق اندیشه‌ورزی ویژه این همکاران گفت: دانش این همکاران سرمایه‌ای است که باید مورد استفاده قرارگیرد.

کانون، یک تفکر است!

معاون فرهنگی کانون گیلان طی این آیین با قدردانی از سرپرست و همکاران کانون استان گیلان، از روزهای حضور خود در کانون پرورش فکری و کانون زبان به‌عنوان فرصتی مغتنم برای خدمات‌رسانی به آینده‌سازان ایران اسلامی و هم‌نشینی با شخصیت‌های برجسته یادکرد.

خدیجه تقی‌پور

خدیجه تقی‌پور در ادامه، پیشینه روشن کانون و  اعتماد خانواده‌ها به این مجموعه را سرمایه‌ای ارزشمند دانست و با دو طرفه توصیف‌کردن مسیر ارتباط و تعامل میان کانون و مخاطبان گفت: لازم است با افزایش تعامل و همگرایی از این سرمایه معنوی صیانت کنیم.

این همکار باسابقه کانون گیلان صحبت‌های خود را با تاکید بر ضرورت فرصت‌سازی همیشگی برای فراگیری و  انتقال آموخته‌ها ادامه‌داد و با مهم ارزیابی‌کردن توجه به نیازهای نسل امروز گفت: کانون پرورش فکری همچون معدنی گرانبها، نیازمند واکاوی و بهره‌گیری هرچه بیشتر از ظرفیت‌هاست.

وی  با بیان این‌که «کانون طرز تفکر است»، افزود: مایه مباهات است که از کانون آغازکرده‌ام؛ پیوندم با این مجموعه، قلبی و همیشگی‌است.

نیل به اهداف کانون نیازمند هم‌گرایی و هم‌افزایی

ادامه‌بخش این نشست صحبت‌های اکرم السادات حسینی، کارشناس مسئول فرهنگی کانون گیلان بود و وی ضمن قدردانی از تلاش‌های خدیجه تقی‌پور، خواستار بهره‌گیری از دیدگاه‌های همکاران آگاه و پیش‌کسوت کانون گیلان و درعین‌حال، تعامل و هم‌گرایی افزون تر برای نیل به اهداف عالیه این نهاد شد.

 اکرم السادات حسینی

صحبت‌های آمنه جاوید، معاون فرهنگی پیشین و همکار بازنشسته کانون استان و سخنان دیگر  حاضران در نشست، ازجمله برنامه‌های این آیین بود و در پایان ضمن قدردانی از نقش خدیجه تقی‌پور در پویایی هرچه بیش‌تر کانون، اکرم‌السادات حسینی، کارشناس مسئول فرهنگی این مجموعه با حفظ سِمت عهده‌دار سرپرستی معاونت فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان شد.

گفتنی‌است، خدیجه تقی‌پور کلیدسر، فعالیت‌خود در کانون را به‌عنوان مربی فرهنگی آغازکرد و سال‌ها به عنوان مربی‌مسئول و کارشناس امور فرهنگی فعالیت‌داشت. وی هم‌چنین، ۳ سال عهده‌دار مدیریت کانون زبان گیلان بود و از بهمن سال ۱۳۹۹ نیز به عنوان معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان منصوب‌شد.

شایان‌ذکر است، اکرم السّادات حسینی نیز  با ۲۶ سال سابقه و مدرک کارشناسی ارشد رشته زبان و ادبیات فارسی،  فعالیت در کانون گیلان را از سال ١٣٧٥ به عنوان مربی فرهنگی در مرکز منجیل آغاز کرد و پس از آن در سِمت‌ مربی مسئول مراکز  فرهنگی‌هنری رودبار و شماره ٢ بندرانزلی فعالیت‌داشت.

کارشناس روابط عمومی، کارشناس فرهنگی و کارشناس مسئول امور فرهنگی و آفرینش‌های هنری و ادبی از مسئولیت های حسینی در ستاد کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان به‌شمارمی‌رود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =