اجرای ویژه‌برنامه‌های فرهنگی کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان برای زائران خارجی اربعین

مدیرکل کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان: اجرای هر فعالیت فرهنگی، با توجه به حساسیت‌های موجود در این زمینه، نیازمند یک برنامه‌ریزی دقیق و همه‌جانبه است تا نتیجه‌ی مطلوب حاصل شود

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، جلسه‌ی مدیرکل کانون استان با مسئولان فرهنگی ستاد اربعین استان برگزار شد.

در این جلسه، که با هدف اجرای برنامه‌های فرهنگی برای زائران خارجی اربعین برگزار شد، معصومه هادی گفت: با توجه به حساسیت بحث‌های فرهنگی، اجرای هر فعالیتی در این زمینه نیازمند یک برنامه‌ریزی دقیق و همه‌جانبه است تا اثرگذار باشد و نتیجه‌ی مطلوب حاصل شود.

وی در ادامه با اشاره به سابقه‌ی همکاری‌های گذشته‌ی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با ستاد اربعین عنوان کرد: اگر فرهنگ حسینی در جامعه حکمفرما شود، شاهد بسیاری از مشکلات و ناهنجاری‌ها نخواهیم بود و به همین دلیل همکاران ما، که پرچم‌داران فرهنگ کشور هستند، برای انجام این کارها همواره پیشقدم بوده‌اند.

مدیرکل کانون استان سپس پرسش‌هایی در خصوص ظرفیت‌های موجود در زائرسراها مطرح کرد و گفت: زبان‌آموزان کانون زبان، با توجه به تسلط بر زبان انگلیسی، بخشی از ظرفیت کانون برای برقراری ارتباط با زائران پاکستانی هستند که با انجام فعالیت‌هایی چون معرفی شخصیت، معرفی سرزمین و معرفی وقایع و ایام، می‌توانند اطلاعات خوبی در اختیار مخاطبان خود قرار دهند.

هادی هم‌چنین برگزاری کارگاه‌های نقاشی، کاردستی، کاغذ و تا و نمایش خلاق را دیگر فعالیت‌هایی دانست که می‌تواند لحظه‌هایی خاطره‌انگیز برای کودکان و نوجوانان پاکستانی رقم بزند.

وی در پایان از لزوم تشکیل یک کارگاه برای خادمان فرهنگی زائرسراها سخن گفت و آمادگی مجموعه‌ی کانون را برای انجام این کار تخصصی اعلام کرد.

گفتنی است، پیش از سخنان مدیرکل کانون استان، مسئولان فرهنگی ستاد اربعین در خصوص محل‌های ورود زائران، زائرسراها و تعداد زائران، گزارشی ارایه کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =