سومین کتابخانه سیار روستایی کانون در شهرستان بیرجند راه‌اندازی شد

با راه‌اندازی سومین کتابخانه سیار روستایی کانون پرورش فکری در شهرستان بیرجند، تمامی روستاهای این شهرستان تحت پوشش کتابخانه‌های سیار کانون قرار گرفت.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در چهارمین روز از هفته دولت طی مراسمی با حضور جمعی از مسئولان شهرستان بیرجند سومین کتابخانه سیار روستایی در شهرستان بیرجند افتتاح شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان جنوبی در بخشی از این مراسم با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و هفته دولت گفت: این کتابخانه سومین کتابخانه سیار شهرستان بیرجند است که با مناسب‌سازی خودروی مینی‌بوس و با اعتباری حدود ۱۰میلیارد ریال برای دست‌یابی به عدالت فرهنگی و اجتماعی به بهره‌برداری می‌رسد.

حمیدی افزود: این کتابخانه سیار به کودکان و نوجوانان ۲۰ روستای شهرستان بیرجند خدمات فرهنگی، هنری، ادبی، دینی و علمی ارایه خواهد کرد. مراکز ثابت ما فقط می‌توانند تعداد خاص و محدودی از کودکان و نوجوانان را پوشش دهند اما کتابخانه‌های سیار با حضور در مناطق روستایی، کودکان این مناطق را تحت پوشش خدمات کانون قرار می‌دهند.

وی به علاقه، شور و شوق بچه‌های مناطق روستایی در استقبال از خودروهای کتابخانه سیار اشاره کرد و ادامه داد: کار مربیان سیار ما نسبت به بقیه نیروها ویژه است چرا که روز و شب ندارند و این علاقه بچه‌های روستا باعث ترغیب آنها و حضور بیشتر در مناطق روستایی می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان جنوبی با بیان اینکه کتابخانه‌های سیار با کتاب‌های تخصصی حوزه کودک و نوجوان تجهیز شده‌ است گفت: منابع مطالعاتی خوبی برای آموزش بچه‌ها در این کتابخانه‌ها آماده شده است. در حال حاضر ۱۷هزار کودک و نوجوان در روستاها و مناطق حاشیه شهری تحت پوشش قرار دارند و بر همین اساس کتابخانه‌های سیار همچنان از اولویت‌های ما در آینده خواهد بود.

حمیدی تاکید کرد: تمامی روستاهای شهرستان بیرجند تحت پوشش، کتابخانه‌های سیار قرار گرفته‌اند و امیدواریم این شرایط برای کل استان محقق شود.

مدیرکل کانون خراسان جنوبی در ادامه با اشاره به موفقیت‌هایی که اعضا و مربیان کانون پروش فکری استان در مسابقات ملی و بین‌المللی کسب کردند، گفت: طی یک‌ سال گذشته ۱۸۰ موفقیت استانی، ملی و بین‌المللی از سوی اعضا و مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان رقم خورده است. در مسابقه‌های نقاشی کشور پرتغال مدال‌های رنگارنگی از سوی اعضای کانون استان کسب شد.

توسعه فرهنگی و اجتماعی دغدغه تمامی دستگاه‌های اجرایی است

سپس حسین حسن‌پور معاون دفتر امور اجتماعی استانداری خراسان جنوبی با قدردانی از برنامه‌هایی که کانون پرورش فکری در استان به‌ویژه در مناطق روستایی اجرا می‌کند، گفت: توسعه فرهنگی و اجتماعی دغدغه مشترک تمامی دستگاه‌های فرهنگی در استان است. تلاش شما برای ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی شاخص‌های فرهنگی و اجتماعی را در استان ارتقا می‌دهد.

وی با اشاره به افتتاح کتابخانه سیار و همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان افزود: از پیامبر اکرم(ص) حدیثی داریم که مفهوم آن ضرورت توجه به علم و دانش است و علاوه بر این در آیات قرآن هم بر توجه به علم و دانش سفارش شده است.

حسن‌پور به اشعاری که در ادبیات فارسی در باب اهمیت کتاب و کتابخوانی سروده شده اشاره کرد و گفت: گفتمان مقاومتی که امروز در جهان شکل گرفته متاثر از گفتمانی است که در ایران اسلامی شکل گرفته است.

معاون دفتر امور اجتماعی استانداری خراسان جنوبی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب بیان کرد: در این بیانیه هم به سبک زندگی ایرانی اسلامی و هم به کسب علم و دانش تاکید شده است.

این آیین با  حضور علی فاضلی‌فرد فرماندار بیرجند، حمیدرضا نخعی مدیرکل امور اجتماعی استانداری، مریم سیادت‌جو مدیرکل برنامه و بودجه و تحول اداری استانداری، حسین حسن‌پور معاون دفتر امور اجتماعی استانداری خراسان جنوبی، طاهره حمیدی مدیرکل کانون پرورش فکری خراسان جنوبی و جمعی از مسئولان استانی خراسان جنوبی برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =