امضا تفاهم نامه همکاری بین کانون زبان ایران با دانشگاه فرهنگیان و آموزشکده فنی و حرفه ای شهید یزدان پناه در سنندج

همزمان با سفر دکتر غلامرضا کیانی، رییس کانون زبان ایران به کردستان، تفاهم‌نامه همکاری بین کانون زبان ایران با دانشگاه فرهنگیان کردستان و آموزشکده فنی و حرفه ای شهید یزدان پناه در سنندج برای حمایت از توسعه فعالیت‌های کانون زبان ایران منعقد گردید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان کردستان، غلامرضا کیانی، رئیس کانون زبان ایران در این جلسه با اشاره به ضرورت هم‌افزایی اداره کل آموزش و پرورش و سایر دستگاه‌ها با کانون پرورش فکری و کانون زبان افزود: کمک موثر آموزش و پرورش در موضوع ورود کانون زبان در مدارس، شبکه شاد، و... ضرورت پیگیری دارد.

کیانی همچنین گفت: با انعقاد تفاهم‌نامه‌هایی که کانون زبان دارد، می‌توانیم تخفیف‌هایی نیز برای دستگاه‌های اجرایی استان و دانش آموزان به صورت گروهی داشته باشیم.

رئیس کانون زبان ایران افزود:  اینجا کانون زبان دارای بهترین امکانات می باشد ولی متاسفانه حال کانون زبان ایران در سنندج و استان کردستان اصلا خوب نیست و این در شان مردم فرهنگی استان کردستان نیست و باید برای استفاده بیشتر کودکان و نوجوانان از این فضا و امکانات تمام تلاش خود را بکار گیریم حیف است این امکانات بدون استفاده باشد و کودکان کمتری بتوانند از این فضا و امکانات استفاده کنند چون مردم اینجا طالب علم هستند.

غلامرضا کیانی خاطر نشان ساخت: تعامل متقابل بیشتر کانون زبان ایران، کانون پرورش فکری و دستگاه اجرایی استان و دانشگاه ها باید بیشتر شود و دانشجویان و دانش آموزان و دبیران از خدمات کانون زبان بهره مند شوند و خدا رو شکر مدیران این دستگاهها پای کار هستند و ما باید از این ظرفیت به بهترین نحو ممکن استفاده کنیم.

وی عنوان ساخت: کانون زبان ایران متعلق به آموزش و پرورش است و آموزش و پرورش بزگترین دستگاه تعلیم و تربیت می باشد پس لازم است از این ظرفیت بزرگ استفاده شود.

رئیس کانون زبان ایران همچنین خاطر نشان ساخت: سقر،بانه و مریوان باید در اولویت راه اندازی کانون زبان ایران باشد و انشاالله در آینده ای نزدیک شاهد راه اندازی کانون زبان در این شهرستان ها هم باشیم .

حمیدرضا گوهری، سرپرست کانون پرورش فکری استان کردستان نیز در ابتدای این جلسه، به تشریح فعالیت‌های کانون زبان در استان پرداخت و گفت: شورای همکاری که به دستور مقام عالی وزارت مصوب شده بود در کل کشور اجرایی شود اولین جلسه آن را با حضور کلیه دستگاههای آموزشی استان با هدف توسعه فعالیت های کانون زبان تشکیل دادیم و خدا رو شکر جلسه بسیار پر مختوا و وزینی بود .

گوهری افزود: در استان کردستان یک همدلی و همراهی خوبی در بین ادارات مخصوصا ادارات آموزش و پرورش، نوسازی مدارس، دانشگاه فرهنگیان ، دانشکده فنی پزدان پناه و دانشگاههای دیگر وجود دارد که مایه خوشحالی است و این امر را به فال نیک میگیریم و امیدواریم این همکاریها در راستای پرورش استعدادها و خلاقیت و تربیت شش ساحتی دانش آموزان بر اساس سند تحول ببنیادین دانش آموزان استان کردستان باشد.

رازانی مسئول کانون زبان سنندج در ادامه این جلسه  در سخنانی به تاریخچه کانون زبان در استان کردستان اشاره کرد و گفت: کانون زبان سنندج از پاییز سال 1389 با راه‌اندازی مقطع بزرگسال شروع به کار نمود و تا سال 1397 در ساختمان استیجاری مستقر بوده است. در آذر ماه 97 به ساختمان جدید که اعتبار ساخت و تجهیز آن  از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری تامین شده است، انتقال یافت.
آرزو رلرانی همچنین عنوان ساخت: تعداد زبان آموزان کانون زبان ایران مرکز سنندج، در زمستان 98 به 800 نفر افزایش یافت اما با شیوع کرونا، شاهد کاهش تعداد زبان آموزان بوده‌ایم، خوشبختانه از بهار 99 تا تابستان 1401 تعداد ثبت نام شدگان، روند صعودی و رو به رشد داشته است.
رازانی در پایان خاطر نشان ساخت: امید است با همکاری سازمان‌ها و دانشگاه‌های استان کردستان، توسعه کانون زبان در شهرستان‌های سقز، قروه، بانه و مریوان امکان پذیر گردد.

گفتنی است در این جلسه معاون آموزشی کانون زبان ، رئیس دانشگاه فرهنگیان استان کردستان، معاون آموزشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای ، مدیر حراست و نوسازی مدارس استان به ارایه نظرات و دیدگاههای خود پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =