رصد آسمان شب در مجتمع کانون سمنان

اعضای کودک و نوجوان مجتمع فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری سمنان، دنیای ستارگان و سیارات را در آسمان شب رصد کردند.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، ۳۰ عضو نوباوه، نوخوان، نونهال و نونگاه کارگاه نجوم مجتمع فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری سمنان، شامگاه شنبه ۱۲ شهریور ۱۴۰۱ هم‌زمان با شب مقارنه‌ی ماه و ستاره‌ی قلب‌العقرب و تربیع اول ماه با راهنمایی فهیمه بدرقه مربی کارگاه با دنیای ستارگان و سیارات، آشنا شده و با استفاده از تلسکوپ، آسمان شب را رصد کردند.

رصد آسمان شب در مجتمع سمنان

فاطمه حافظی مسئول مجتمع فرهنگی‌هنری کانون سمنان افزود: بدرقه در ابتدای سخنانش ضمن ابراز خرسندی از استقبال اعضا و والدین از فعالیت‌های نجوم درخصوص نام ستارگان و سیارات، کهکشان راه شیری، خورشید و بزرگی آن، فاصله‌ی کره زمین از خورشید، ماه و ستارگان، نکات ایمنی برای دیدن اجرام آسمانی به‌ویژه خورشید و...، مطالبی بیان کرد.

رصد آسمان شب در مجتمع سمنان

حافظی یادآور شد: این برنامه با هدف آشنایی اعضا با دنیای ستارگان و چگونگی رصد اجرام آسمانی، پی بردن به عظمت خداوند، دقت در دنیای آفرینش و پرورش روحیه کنجکاوی و پرسشگری در اعضا، پیش‌بینی و اجرا شد.

رصد آسمان شب در مجتمع سمنان

وی در پایان تصریح کرد: اعضا در این برنامه ضمن شناخت اجزای تلسکوپ از دریچه‌ی آن، وضعیت زحل، مشتری، تربیع ماه و خوشه کروی را در آسمان شب، مشاهده و پرسش‌های خود را مطرح کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =