جشنواره‌ی ادبی نماز در کانون سمنان

جشنواره‌ی ادبی نماز «فجر تا فجر» با مشارکت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و ستاد اقامه نماز استان سمنان برگزار می‌شود.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، جشنواره‌ی استانی نماز فجر تا فجر با گرایش ادبی در دو بخش کودکان و دانش‌آموزان(۳ تا ۱۸ سال) و بزرگسالان(۱۸ سال به بالا) شامل دانش‌آموزان، کودکان، دانشجویان، طلاب، فرهنگیان، هنرمندان، پژوهشگران، اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه، فرهنگیان و مربیان با همکاری ستاد اقامه نماز استان برگزار می‌شود.

بر اساس این گزارش، علاقه‌مندان تا آذر ۱۴۰۱ فرصت دارند آثار خود را در قالب شعر، داستان، دل‌نوشته، خاطره، قصه‌گویی، نمایش‌نامه‌نویسی و فیلم‌نامه‌نویسی به دبیرخانه‌ی استانی جشنواره واقع در شهرک مدیران، میدان پدران آسمانی، مرکز آفرینش‌های ادبی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان ارسال کنند.

محورها و موضوع‌های این جشنواره در راستای اشاعه‌ی فرهنگ اقامه نماز و توجه‌دادن جامعه‌ی بشری به برقراری ارتباط خالصانه و صمیمانه با معبود، تنظیم و بخش دل‌نوشته ویژه گروه سنی ۷ تا ۱۲ سال در نظر گرفته شده است و علاقه‌مندان می‌توانند احساس و اندیشه خود را با موضوع «مسجدی که من دوست دارم»، «ارتباط صمیمانه با خداوند» و «حس خوب هنگام نماز» به‌صورت دل‌نوشته یا متن ادبی بنویسند و در زمان تعیین‌شده به نشانی دبیرخانه ارسال دارند.

علاقه‌مندان در بخش خاطره می‌توانند بهترین و یا شیرین‌ترین خاطره‌ی خود از نماز خواندن را با توجه به موضوعاتی چون «اولین تجربه نماز خواندن من»، «خاطره‌ی شیرین از شرکت در نماز جمعه» و «بهترین نماز جماعت مدرسه من» بنویسند و به نشانی دبیرخانه ارسال کنند.

موضوع بخش داستان کوتاه در باب «نقش اجتماعی نماز و نمازگزار» و برای کودکان و نوجوانان با محتوای «نماز و مسجد و کمک به دیگران» است و علاقه‌مندان به شعر نیز در قالب قصیده، غزل و مثنوی با تمرکز بر آثار تربیتی و اخلاقی نماز می‌توانند به سرودن شعرهای ساده و روان برای کودکان و نوجوانان با رویکرد آموزش نماز بپردازند.

شعر نماز ویژه کودکان و نوجوانان با موضوع «مسجدی که من دوست دارم» و موضوع شعر ویژه کودکان «شیوه‌های انس کودکان به نماز» است.

گروه سنی شرکت‌کنندگان بخش قصه‌گویی، نوجوانان ۱۲ تا ۱۸ سال و بزرگسالانِ بالاتر از ۱۸ سال و گروه‌های آزاد، دانشجویان و طلاب است و محور و موضوعات این بخش از جشنواره برای نوجوانان، «نماز و مسجد و کمک به دیگران» و برای بزرگسالان، «فلسفه‌ی نماز»، «مسجد و نماز و نقش آن در پیروزی انقلاب اسلامی»، «نماز در منشور فکری امام‌خمینی(رضوان‌الله‌علیه) و امام‌خامنه‌ای(مدظله‌العالی)، «نماز و حکمرانی اسلامی»، «نماز و اصلاح فرهنگ جامعه»، «نماز و بیانیه گام دوم انقلاب»، «نماز و آثار اقتصادی آن در مبارزه با فساد و فقر»، «نماز و خانواده تراز اسلامی»، «نماز و دفاع مقدس»، «نماز و مسجد و تمدن نوین اسلامی»، «نماز و مقاومت اسلامی فرهنگ بسیجی»، «نماز و حفظ بهداشت محیط زیست»، «نماز و آزاداندیشی»، «نماز و آسیب‌های اجتماعی»، «نماز و وحدت ملی»، «نماز و انقلاب اسلامی»، «نماز و سلامت معنوی» تعیین شده است.

بخش فیلم‌نامه‌نویسی و نمایش‌نامه‌نویسی نیز با توجه به اهمیت این‌حوزه به عنوان زیرساخت تولید فیلم در بخش داستانی، مستند تجربه و پویانمایی با هدف کشف استعدادهای نوجوانان در زمینه‌ی فیلم‌نامه‌نویسی، شناسایی، حمایت و هدایت نویسندگان نوجوان در حوزه‌ی نمایش‌نامه‌نویسی، ویژه مخاطبان ۱۵ سال به بالا و علاقه‌مندان به نویسندگی در نظر گرفته شده است.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیش‌تر می‌توانند غیر از روزهای تعطیل در ساعت اداری با شماره‌های ۰۲۳۳۳۴۴۳۸۲۳ و ۰۲۳۳۳۴۳۹۷۵۰ تماس بگیرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =