ساخت فیلم‌های کوتاه با بهره‌گیری از محتوای ایثار و شهادت در کانون سمنان

نویسنده و مدرس داستان‌نویسی در دیدار با مدیرکل کانون پرورش فکری سمنان بر ساخت فیلم‌های کوتاه در حوزه‌ی کودک و نوجوان با بهره‌گیری از محتوای ایثار و شهادت تأکید کرد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، حسینعلی جعفری نویسنده، شاعر، پژوهشگر و مدرس داستان‌نویسی استان، پیش از ظهر شنبه ۱۲ شهریور ۱۴۰۱ با نبی‌اله خدابخشی مدیرکل کانون پرورش فکری سمنان، دیدار و ضمن گفت‌وگو و بررسی در حوزه‌ی ادبیات کودک و نوجوان بر چگونگی ورود و ساخت فیلم‌های کوتاه و بلند سینمایی در این حوزه با بهره‌گیری از محتوای ایثار و شهادت تأکید کرد.

ساخت فیلم‌های کوتاه با بهره‌گیری از محتوای ایثار و شهادت در کانون سمنان

خدابخشی در ابتدای این دیدار اظهار داشت: با توجه به این‌که کانون پرورش فکری در حوزه‌ی کودکان و نوجوانان به‌عنوان متولی غیر رسمی و تخصصی تعلیم و تربیت است بر محتوای قوی و موثر در تولیدات تاکید داریم که تولید نمایش و فیلم‌های کوتاه و بلند با بهره‌گیری از متن خوب و اثرگذار خاصه در عرصه‌ی ایثار و شهادت و الگوسازی و انتقال مفاهیم درست انقلاب اسلامی از اسلام ناب محمدی(ص) با ظرافت هنرمندانه، حداقل وظیفه‌ای است که بایست عمل کرد و در مسیر قرارداد.

مدیرکل کانون استان سمنان در ادامه‌ی سخنانش ضمن قدردانی از دغدغه‌ی مدرس داستان‌نویسی استان به‌عنوان یک نویسنده انقلاب اسلامی و با اشاره به آثار خوب او اظهار امیدواری کرد و گفت: مباحث و مذاکرات بیان ‌شده در قالب طرح اولیه برای بررسی و عملیاتی‌کردن به کانون، ارائه تا اقدامات شایسته صورت پذیرد.

خدابخشی در پایان سخنانش تصریح کرد: ما کاملاً آمادگی داریم تا همانند نشست ادیبان و شاعران نوجوان در بخش انجمن ادبی، در عرصه‌ی فیلم‌سازی نیز برای تحرک‌بخشی در این امر، نشست‌های تخصصی با فیلم‌سازان کودک و نوجوان داشته باشیم که بخشی از این اقدام فرهنگی را با سینمای جوان آغاز کردیم و در انیمیشن هم وارد شدیم.

جعفری ضمن ابراز خرسندی از این دیدار با تأکید بر اهمیت پرداختن به کارهای نمایشی و تصویری با بهره‌گیری از متون خوب در عرصه‌ی انقلاب اسلامی و ایثار گفت: با توجه به این‌که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، عرصه‌ی پایه‌ای و اثرگذاری را با خود دارد نیاز است به تولید فیلم‌های کوتاه و بلند و متون مرتبط با آن در داستان با استفاده از ظرفیت‌های موجود بپردازد و امید را در فیلم‌سازان و نویسندگان جوان استان زنده نماید.

وی در ادامه‌ی سخنانش اظهار داشت: رمانی که نویسنده می‌نویسد تخیل است و اگرچه ریشه در واقعیت دارد؛ اما واقعی نیست و مواردی را دارد، خلق می‌کند.

جعفری هم‌چنین یادآور شد: از بُعد مادی نمی‌توان به‌عنوان شغل به نویسندگی نگاه کرد و برای موفقیت در هر زمینه‌ای، عشق و علاقه به آن مهم است و در نویسندگی هم تا عشق نباشد موفقیت وجود ندارد.

نویسنده و پژوهشگر استان سمنان افزود: دلیل ضعف سینما و نمایش ما این است که هنرمندان با رمان‌نویسان ارتباط ندارند و بیش‌تر کارهایی که انجام می‌دهند، ترجمه است و در برخی مواقع؛ حتی کارهایی تولید می‌شود که با سنت‌ها و ارزش‌های ما هماهنگ نیستند، پس اگر سینما و نمایش قوی می‌خواهیم بایست به سمت داستان برویم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر این‌که در داستان‌نویسی، مشکلات و سختی‌های بسیاری وجود دارد خواستار حمایت از نویسندگان و معرفی آثار آن‌ها شد.

جعفری در پایان سخنانش با قدردانی از خدابخشی به خاطر تلاش سال‌های متمادی در عرصه‌ی فرهنگ و هنر و حمایت از نوع پدیدآورندگان جوان بخش‌های ادبیات شعر و داستان و فیلم‌های کوتاه، اظهار امیدواری کرد که استان سمنان در عرصه‌ی کودک و نوجوان نیز همواره بدرخشد.

گفتنی است، حسینعلی جعفری نویسنده، شاعر و پژوهشگر در سال ۱۳۴۷ در ساری متولد شد. وی اصالتاً اهل روستای سرخده، بخش شهمیرزاد، شهرستان مهدی‌شهر مقیم سمنان است. جعفری دارای مدرک کارشناسی ارشد علوم سیاسی و ده‌ها اثر در قالب رمان، داستان کوتاه، زندگینامه شهدا و... و مدرس دوره‌های داستان‌نویسی است. وی برنده جایزه و نامزد جوایز مختلف ادبی استانی و کشوری است. داوری و دبیر هنری در جشنواره‌ها و رویدادهای ادبی استانی و کشوری ازجمله فعالیت‌های این نویسنده است. بررسی هنری بهترین قصه قرآن، ماه تمام بود(مجموعه‌داستان)، عطش‌باران(مجموعه‌شعر)، ساعت‌ها همه خوابند(مجموعه‌داستان)، من سرباز هخامنشی بودم(مجموعه‌داستانک)، افرا(رمان)، دخترم ناهید(رمان)، جلوه اهل خراسان(سفرنامه)، گلا(مجموعه‌داستان)، دقیقاً نیمه‌شب(رمان)، الو...لیلی!(دفتر دوبیتی)، صور(رمان) و تیگرا(رمان) از تألیفات و وقت مردن- ثبت‌شده در خانه‌ی سینما از آثار این نویسنده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =