کد خبر: 317867
تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۴
ویژه‌برنامه‌های هفته دولت در مراکز کانون برگزار شد

مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همزمان با هفته دولت و سالگرد شهادت شهیدان رجایی و باهنر با برگزاری برنامه‌های متنوع این هفته را گرامی داشتند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان‌های مختلف برنامه‌های متنوعی برگزار کردند. بخش اول این گزارش را می‌خوانید:

ویژه‌برنامه‌های هفته دولت در مراکز کانون برگزار شد

انتشار فراخوان هنری ادبی «دولتمردان شهید» در کانون استان آذربایجان شرقی

کودکان و نوجوانان و مربیان کانون کلیبر به مناسبت هفته دولت با فرماندار دیدار و گفت‌وگو کردند. در این دیدار بهادری فرماندار کلیبر ضمن گرامی‌داشت هفته دولت با بیان اینکه شهدا حجاب را برتر از خونشان که در راه اسلام فدا کردند می‌دانند، تصریح کرد: برای تداوم این راه باید مسیر شهدا را با عفاف و حجاب که موجب حفظ سلامت جامعه، امنیت و پیشرفت و تعالی انسانی است، حفظ کرد.

زارعی مربی مسئول مرکز نیز در این دیدار گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های کانون که به مناسبت هفته دولت در حال برگزاری است ارائه داد.

همچنین فراخوان هنری ادبی «دولتمردان شهید» همزمان با هفته دولت منتشر شد. این فراخوان با هدف آشنایی هرچه بیشتر کودکان و نوجوانان با مقام شامخ شهیدان والامقام رجایی و باهنر در دو بخش هنری و ادبی برای کودکان و نوجوانان و اعضا ارشد منتشر شد و علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را تا ۲۰ شهریور ۱۴۰۱ به واحد کارشناسی هنری این اداره ارسال کنند. 

مراسم غبارروبی و عطر افشانی مزار شهدا از دیگر برنامه‌های کانون استان آذربایجان شرقی به مناسبت هفته دولت بود که با حضور کودکان و نوجوانان و مربیان مراکز کانون برگزار شد. در این مراسم که مربیان، کودکان و نوجوانان عضو مراکز بستان‌آباد، اهر، کلیبر، ورزقان و هشترود حضور داشتند، ضمن غبارروبی و عطر افشانی مزار شهدا، با آرمان‌های امام راحل و شهداء تجدید میثاق کردند.

ویژه‌برنامه‌های هفته دولت در مراکز کانون برگزار شد

دیدار با خانواده شهید رسول فرخی در کانون استان آذربایجان غربی

در استان آذربایجان غربی همزمان با هفته دولت میز ارتباط مردمی با حضور مدیرکل کانون پرورش فکری استان در کانون شاهین‌دژ برپا شد. زهرا آب‌سوران در این نشست که در جمع والدین و مربیان کانون شاهین‌دژ برگزار شد به تشریح اهداف و رسالت‌های کانون پرداخت و پس از شنیدن صحبت‌های حاضران جلسه به پیشنهادها و دغدغه‌های فکری والدین در خصوص فعالیت‌های کانون و کارگاه‌های فرهنکی و هنری پاسخ داد.

همچنین مدیرکل کانون استان با برادر شهید رسول فرخی دیدار و گفت‌وگو کرد. آب‌سوران در این دیدار که با حضور محمدی فرمانده حوزه مقاومت بسیج شهید باباساعی اداره‌های کل استان انجام شد، شهیدان را روشنگر طریق معرفت و مردانگی و تداوم راهشان را کمترین حق شهدا برای نسل امروز عنوان و انتقال آموزه‌های فرهنگ ایثار و شهادت را به کودکان و نوجوانان از مهمترین مسئولیت‌های کانون پرورش فکری بیان کرد.

گفتنی است نام یکی از مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در ارومیه و همچنین نام پایگاه بسیج اداره‌کل کانون استان، مزین به نام شهید رسول فرخی است.

شهید رسول فرخی در اوایل دهه ۶۰ مدتی با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به همکاری پرداخت و در آبان سال ۱۳۶۲، در مرحله سوم عملیات والفجر ۴ به عنوان فرمانده گروهان انصار الحسین(ع) گردان حضرت مسلم لشکر ۳۱ عاشورا در ارتفاعات کانی مانگا به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

ویژه‌برنامه‌های هفته دولت در مراکز کانون برگزار شد

برگزاری نمایشگاه «آب و آیینه» در کانون استان اردبیل

سرپرست کانون استان اردبیل، شامگاه روز دوشنبه هفتم شهریور سال ۱۴۰۱، با حضور در منزل شهیدان هاشم خدایی و شمس‌الدین فرهادی با خانواده این شهیدان والامقام دیدار و گفت‌وگو کرد.

ملیحه ملک‌زاده‌فرد با بیان اینکه شهادت فیض عظیمی است که نصیب هر کسی نمی‌شود، افزود: انسان‌های پاک‌طینتی که برای حفاظت از دین و ناموس کشور از جانشان گذشتند، شهادت پاداشی بود که خداوند متعال برای آن‌ها عطا کرد.

وی حفظ ارزش‌ها و دستاوردهای دوران دفاع مقدس را وظیفه همگانی دانست و تصریح کرد: سند عزت و سربلندی کشور با شهادت و ایثارگری‌های فرزندان مومن و با اخلاص کشور امضا شده است و امروز وظیفه ماست با عمل به مسئولیت‌های خود، پای آرمان‌های انقلاب اسلامی و شهدای گران‌قدر بایستیم.

برگزاری نمایشگاه «آب و آیینه» در گرامیداشت هفته دولت از دیگر برنامه‌های استان اردبیل بود که با حضور مسوولان استانی، جمعی از هنرمندان و مربیان کانون استان، از سوی حاج‌علی عظیمی، شاعر و پدر شهید والامقام محمد عظیمی ججین در نگارخانه خطایی اردبیل افتتاح شد.

داریوش علومی معاون فرهنگی کانون پرورش فکری استان اردبیل در این آیین اظهار کرد: تصور ذهنی هنرمند و نگاه خلاقانه به تکه‌های چوب، از این قطعات به‌ظاهر بی‌ارزش و به‌دردنخور، یک اثر هنری تماشایی خلق می‌کند.

وی همچنین از فروش آثار در این نمایشگاه خبر داد و گفت: آثار با توجه به محتوا و مدت‌زمانی که هنرمند برای ساخت آن صرف کرده ارزش‌گذاری شده و فروخته می‌شود.

سیدمحمد اعتماداعجازی فرماندار اردبیل نیز در بازدید از نمایشگاه «آب و آیینه» آثار خلق‌شده در نمایشگاه را بدیع و خلاقانه توصیف کرد و از حمایت‌های فرمانداری اردبیل برای تولید آثار و برگزاری دوره‌های بعدی نمایشگاه خبر داد.

وی آموزش هنرکار با چوب‌های آب‌آورده را، در توسعه این هنر موثر دانست و گفت: جذابیت کار در این حوزه می‌تواند اوقات فراغت کودکان و نوجوانان را به شکل درستی مدیریت کند.

ویژه‌برنامه‌های هفته دولت در مراکز کانون برگزار شد

برپایی میز خدمت در کانون استان اصفهان

کانون استان اصفهان نیز در هفته دولت به همراه دیگر اداره‌های دولتی با برگزاری میز خدمت در مصلی نماز جمعه اصفهان پاسخگوی مراجعان بود.

سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان به همراه دیگر مسئولان استانی و نمازگراران نماز جمعه که به همت کتابخانه سیار روستایی اصفهان برگزار شد از غرفه کانون پرورش فکری و میز خدمت کانون بازدید کردند و با فعالیت‌های کانون آشنا شدند.

همچنین به مناسبت ماه محرم و گرامی‌داشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و هفته دولت و هزار شهید کارمند استان اصفهان برنامه‌های فرهنگی، هنری و ادبی کانون برای کودکان و نوجوانان در بخش جنبی، هم‌زمان با مراسم عزاداری با همکاری سازمان بسیج ادارات و کارمندان برگزار شد.

در این برنامه کودکان و نوجوانان به فعالیت‌های متنوع فرهنگی شامل قصه‌گویی، پرده‌خوانی، مسابقه و کاردستی (کلاژ) و تکمیل بروشورهایی با موضوع امام حسین(ع) و یاران باوفایشان، پرداختند.

ویژه‌برنامه‌های هفته دولت در مراکز کانون برگزار شد

اجرای برنامه‌های متنوع از سوی کتابخانه سیار در کانون استان البرز

کتابخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز که در تمام ایام سال با حضور در مناطق روستایی و کم برخوردار به کودکان و نوجوانان خدمت‌رسانی می‌کند، روز پنج‌شنبه ۳ شهریور ۱۴۰۱، هم‌زمان با دومین روز هفته‌ دولت با هدف معرفی خدمات و فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز به منطقه «سهرابیه» سفر کرد و پس از برپایی میز خدمت، میهمان کودکان و نوجوانان این منطقه شد.

نمایش خلاق، بازی و سرگرمی، نمایش پویانمایی «کشاورز و ربات» و اجرای کار خلاق «نقاشی با تکه کاغذها» از فعالیت‌هایی بود که در این ویژه برنامه اجرا شد.

گفتنی است کتابخانه سیار کانون در راستای ماموریت خود و همچنین به منظور همکاری با قرارگاه اجتماعی استانداری البرز برای خدمت به کودکان و نوجوانان مناطق کم‌برخوردار در طرح تحول و توانمندسازی ۶۶ منطقه کم‌برخوردار کرج حضور فعال داشته و با حضور مربی بخش سیار و کارشناسان به کودکان این مناطق خدمت‌رسانی می‌کند.

شایان ذکر است سرپرست و کارشناسان کانون البرز روز چهارشنبه ۵ مرداد ۱۴۰۱ در طرح چهارشنبه‌های جهادی با استقرار میز خدمت در این منطقه حضور داشتند و مصوب شد تا سه هفته‌ آتی با حضور کتابخانه‌ سیار برای کودکان و نوجوانان برنامه اجرا کنند.

ویژه‌برنامه‌های هفته دولت در مراکز کانون برگزار شد

دیدار و گفت‌وگو با مردم در کانون استان ایلام

به مناسبت گرامیداشت هفته دولت، میز خدمت اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام با حضور فاطمه رستگار مدیر کل کانون و با مشارکت همکاران ستادی در مصلای امام خمینی(ره) و قبل از برگزاری نماز جمعه این هفته شهر ایلام برگزار شد.

حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام و انسیه خزعلی معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده از محل استقرار میز خدمت اداره‌کل بازدید کردند و فاطمه رستگار ضمن تبریک هفته دولت و خیرمقدم، گزارشی از خدمات ارائه‌شده در میز خدمت به مخاطبان و والدین بیان کرد.

میز خدمت اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در راستای تکریم ارباب رجوع و رعایت حقوق شهروندی و پاسخ به سوال‌های کودکان و نوجوانان والدین و اولیای تربیتی برپا شد.

درضمن، با هدف تشویق به کتابخوانی و توسعه فرهنگ کتاب و مطالعه، به مراجعه‌کنندگان و بازدیدکنندگان از غرفه میز خدمت، کتاب‌های منتشر شده و محصولات فرهنگی کانون، اهدا شد.

همچنین مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام به مناسبت گرامیداشت هفته دولت و روز کارمند پیامی صادر کرد.

ویژه‌برنامه‌های هفته دولت در مراکز کانون برگزار شد

برگزاری نمایشگاهی از دستاوردهای کودکان و نوجوانان در کانون استان بوشهر

همزمان با هفته دولت نمایشگاه دستاوردهای کودکان و نوجوانان و بانوان دیلمی به مناسبت هفته دولت، در نگارخانه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز دیلم با حضور جمعی از مسئولان شهرستان افتتاح شد. در این نمایشگاه آثار اعضای کانون پرورش فکری، کودکان توانخواه و بانوان کارآفرین در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفت.

در حاشیه این افتتاح قمر غلامیان؛ مسئول کانون پرورش فکری مرکز دیلم، خلاصه‌ای از فعالیت‌های این مرکز ارائه داد و در ادامه با حضور فرماندار، معاون عمرانی، امام جمعه و مسئولان شورای اداری شهرستان از نیایش حاتمی‌کیا عضو کودک مرکز که حافظ قرآن بود، تجلیل شد.

ویژه‌برنامه‌های هفته دولت در مراکز کانون برگزار شد

ادای احترام به شهدای گمنام در کانون استان تهران

در کانون استان تهران به مناسبت هفته‌ دولت و گرامی‌داشت شهدای گران‌قدر دولت، مسئولان کانون استان تهران با حضور در مرکز ۱۵ استان تهران به دو شهید گمنام ادای احترام کردند.

مرکز تخصصی ادبی استان تهران با مربی ‌مسئولی لیلا ملت‌دوست میزبان علی رشیدی‌نیا سرپرست اداره کل کانون استان تهران، سیدعلی حسینی معاون اداری مالی، مهرنوش قربانعلی معاون فرهنگی، مجید خسروی مسئول حراست، سعیده عزیزیان رئیس امور اداری، زهرا شبستری کارشناس ارزیابی عملکرد و امیرحسین رحمانی کارشناس روابط عمومی این اداره بود.

در ابتدای این ویژه‌برنامه متنی از سوی یکی از اعضای نوجوان خوانش شد و در ادامه علی رشیدی‌نیا دقایقی برای همکاران و اعضا صحبت کرد. رشیدی‌نیا در ادامه به اتفاق همکاران از بخش‌های مختلف مرکز بازدید و پس از آن با مسئول و مربیان مرکز و همچنین اعضا و والدین به گفت‌وگو پرداخت.

محور گفت‌وگوی سرپرست کانون استان تهران با همکاران مرکز ۱۵ خواسته‌های آنان در خصوص نیازها، امکانات و تجهیزات مورد نیاز مرکز بود.

در پایان نیز مسئولان ستاد استان به اتفاق مربیان، والدین و اعضا بر مزار دو شهید گمنام واقع در فضای سبز منتهی به مرکز ۱۵ حاضر و ضمن قرائت فاتحه، به غبارروبی و عطرافشانی مزار این شهدای بزرگوار پرداختند.

ویژه‌برنامه‌های هفته دولت در مراکز کانون برگزار شد

تجدید میثاق کارکنان کانون چهارمحال و بختیاری با شهدا

به مناسبت هفته دولت کارکنان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری با شهدا تجدید میثاق کردند.

مدیرکل و کارکنان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با حضور کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران، اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های انقلاب اسلامی و اعضای کانون در روز پنج‌شنبه دهم شهریور  با شهدای گمنام بر سر مزار این شهدا در شهرکرد تجدید میثاق کردند.

کارکنان دولت همواره شهدا را الگوی خود قرار داده و عمل و اندیشه‌های آنان را سرلوحه کار خود قرار  می‌دهند.

کودکان و نوجوانان در مراکز شماره یک شهرکرد، شماره سه شهرکرد و بن نیز به مناسبت هفته دولت نمایشگاه نقاشی در فضای مجازی برگزار کردند.

ویژه‌برنامه‌های هفته دولت در مراکز کانون برگزار شد

نقد و بررسی کتاب «خوش به حال رودخانه» در کانون استان خراسان رضوی

در کانون استان خراسان رضوی نشست نقد و بررسی کتاب «خوش به حال رودخانه» سروده منیره هاشمی در مرکز شماره ۱ نیشابور به همت مرکز آفرینش‌های ادبی و انجمن ادبی مهتاب برگزار شد. در این نشست که با حضور منیره هاشمی شاعر و نویسنده کودک و نوجوان و به مناسبت هفته دولت برگزار شد؛ اعضای کارگاه‌های ادبی مراکز نیشابور حضور داشتند و به نقد و بررسی اشعار کتاب پرداختند.

هاشمی پس از شنیدن نظرات و بیان اظهارات اعضا گفت: همان‌طور که در گفته‌های شما هم بود، سادگی و روانی را در سرودن شعر دوست دارم و دلم می‌خواهد حرف‌های دلم را تعداد بیشتری از مردم بخوانند و لذت ببرند.

نویسنده کتاب «قیچی که دنبال کار می‌گشت» افزود: بعضی از بچه‌ها از لحن شعرها گفته بودند و اینکه دوست داشتند این لحن با حال و هوای آنها نزدیکی بیشتری داشته باشد، باید بگویم در گذر زمان، لحن شاعر تغییر می‌کند و با حال و هوای زمانه همسو می‌شود همان‌طور که شما در طول سال‌های زندگی و بر اساس تجربیاتی که روز به روز کسب می‌کنید این اتفاق، خواه ناخواه رقم می‌خورد.

قابل ذکر است نشست نقد و بررسی کتاب «خوش به حال رودخانه» از جمله برنامه‌های اعلام شده واحد آفرینش‌های ادبی استان به مناسبت هفته دولت بود که در دومین روز از این هفته در شهر نیشابور و با حضور بیش از ۶۰ عضو نوجوان از سه مرکز فرهنگی هنری نیشابور برگزار شد.

همچنین نشست سالانه اعضای مکاتبه‌ای با عنوان «یک نامه دو تمبر» به‌صورت حضوری و مجازی برگزار شد. در این برنامه مدیرکل کانون پرورش فکری استان ضمن تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد شهدای هشتم شهریور گفت: در این هفته، مدیران و دولت‌مردان از فعالیت‌هایی که در حوزه کاری خود انجام دادند صحبت می‌کنند. از شما اعضا می‌خواهم اگر در بخش مکاتبه‌ای اتفاق‌های خوبی رخ داده و یا اگر انتقادی دارید آن را به من منتقل کنید.

ابراهیم زره‌ساز افزود: در نوشتن خلاق و شعر و داستان، مربیان خوبی همراه شما هستند. بدون تردید آینده در اختیار شماست. این قلم و نوشتن مال شماست.

فرزانه رحمانی و حسین تولایی از کارشناسان آفرینش‌های ادبی و هنری کانون، اسدالله اسحاقی شاعر کودک و عضو سابق بخش مکاتبه‌ای و تعدادی از همکاران کتابخانه‌های سیار و پستی در این نشست به صورت مجازی حضور داشتند.

ویژه‌برنامه‌های هفته دولت در مراکز کانون برگزار شد

برگزاری برنامه‌های متنوع در کانون استان خراسان شمالی

مربیان مراکز فرهنگی هنری استان همزمان با فرارسیدن هفته‌ دولت، ویژه برنامه‌هایی را برای آشنایی کودکان و نوجوانان با این هفته تدارک دیدند. اعضای مرکز فرهنگی هنری شهرستان شیروان ضمن برگزاری کارگاه کاردستی و ساخت گل لاله با شخصیت این دو شهید والا مقام آشنا شدند.

برگزاری کارگاه کلاژ و اجرای تئاتر خروجی کارگاه تئاتر کانون پرورش فکری در دومین روز از هفته دولت نیز از دیگر برنامه‌های این مرکز بود.

همچنین به مناسبت هفته دولت نمایش «کو کو در سرزمین سلامت» دوباره به روی صحنه رفت و ۵هزار تماشاگر از این نمایش دیدن کردند.

افتتاح تماشاخانه ترنج مرکز آفرینش‌های هنری کانون خراسان شمالی، برگزاری پویش نغمه کهن با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و ایجاد نشاط اجتماعی، افتتاح تماشاخانه ترنج مرکز آفرینش‌های هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با حضور مدیرعامل کانون پرورش فکری و جمعی از مسئولان استانی از دیگر برنامه‌های کانون استان خراسان شمالی بود.

ویژه‌برنامه‌های هفته دولت در مراکز کانون برگزار شد

برپایی کاروان پیک امید در کانون استان خراسان جنوبی

هم‌زمان با هفته دولت و در هشتمین روز از این هفته مدیرکل کانون استان به همراه جمعی از همکاران و با همراهی تعدادی از کارکنان اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان با خانواده شهید علی یاری از شهدای مدافع وطن دیدار و دل‌جویی کردند.

طاهره حمیدی با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و هفته دولت، دیدار با خانواده معظم شهدا را وظیفه و ادای دین به مقام والای شهدا دانست و گفت: اگر استقامت و شجاعت شهدا نبود اکنون این آرامش را نداشتیم و باید مردم و ملت ما قدرشناس شهدا و خانواده معظم شهدا به‌عنوان سرمایه‌های انقلاب باشند.

گفتنی است همزمان با هفته دولت سایر مسئولان مراکز کانون و همچنین اعضای منتخب مراکز در شهرستان‌های فردوس، نهبندان، سربیشه و قاین نیز با دیدار با خانواده شهدا دیدار و گلزار شهدا را غبارروبی کردند.

کاروان پیک امید کانون استان نیز به منظور اجرای برنامه‌های فرهنگی، هنری مهمان کودکان و نوجوانان روستای تقاب شهرستان خوسف شد و با اجرای برنامه‌های مختلف روز خاطره‌انگیزی برایشان رقم زد.

گفتنی است معرفی شهیدان رجایی و باهنر و گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای دولت، اجرای نمایش عروسکی، مسابقه، بازی‌های بومی و محلی، معرفی و روخوانی کتاب و معرفی دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بخشی از برنامه‌های اجرا شده توسط کاروان پیک امید کانون خراسان جنوبی بود.

همچنین در چهارمین روز از هفته دولت پیک امید کانون خراسان جنوبی با هدف اجرای برنامه‌های فرهنگی، هنری و ادبی مهمان کودکان و نوجوانان روستای کلاته سیدعلی شهرستان نهبندان شد. اجرای قصه‌گویی، معرفی هفته دولت و شهدای شاخص این هفته، آموزش کاردستی و بازی‌های بومی و محلی بخشی از برنامه‌هایی بود که انجام شد.

در پایان این برنامه کودکان و نوجوانان مزار شهدای این روستا را غبارروبی کردند و با قرائت فاتحه و غبارروبی مزار شهدا با شهدای هشت سال دفاع مقدس تجدید پیمان کردند.

ویژه‌برنامه‌های هفته دولت در مراکز کانون برگزار شد

راه اندازی پایگاه فرهنگی هنری مناطق محروم در کانون استان خوزستان

همزمان با هفته دولت کانون پرروش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان پایگاه فرهنگی هنری کوی مدرس واقع در مناطق محروم و کم‌برخوردار اهواز را با حضور وحید کیانی مدیرکل کانون خوزستان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین نیک‌نژاد امام جماعت اداره‌کل و اعضای کودک و نوجوان این منطقه، افتتاح کرد.

این پایگاه با همکاری اداره‌کل بهزیستی اهواز در مرکز مثبت زندگی کوی مدرس و حضور کتابخانه سیار شهری دو اهواز فعالیت فرهنگی هنری خود را آغاز کرد. از اهداف کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان خدمت‌رسانی فرهنگی و ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی در مناطق کم‌برخوردار است و با برقراری پایگاه‌های فرهنگی هنری خود در این مناطق برای رسیدن به این مهم گام برداشته است.

همچنین کانون پرورش فکری خوزستان با برپایی دو غرفه میزخدمت و ارائه محصولات فرهنگی کانون در نمایشگاه، هفته دولت را گرامی ‌داشت. از اهداف برگزاری این نمایشگاه، ارتباط مستقیم مردم با مسئولان و دستگاه‌های اجرایی استان در قالب میز خدمت بود.

ویژه‌برنامه‌های هفته دولت در مراکز کانون برگزار شد

غبارروبی از مزار شهدا در کانون استان زنجان

همزمان با هفته دولت و گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر، شیرین دارایی سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در اولین روز از هفته دولت ضمن حضور در دفتر نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان به همراه استاندار و مدیران استانی در مراسم گل‌باران مزار شهدا شرکت کرد و مهمترین اقدامات کانون استان را از هفته دولت ۱۴۰۰ تا هفته دولت ۱۴۰۱تشریح کرد.

اهم اقدام‌های کانون استان زنجان از هفته دولت ۱۴۰۰ تا هفته دولت ۱۴۰۱ عبارتند از ویژه‌برنامه‌ هفته ملی کودک، مرحله استانی و منطقه‌ای بیست‌وسومین جشنواره‌ بین‌المللی قصه‌گویی، رونمایی از ساعت آفتابی جوانه در مرکز علوم و نجوم، ویژه‌برنامه‌ جشن نور در دهه فجر، مشارکت در برگزاری کنگره‌ ۳۵۳۵ شهید استان با تولید ۹ عنوان کتاب، مسابقه‌ چتری برای من با محوریت آسیب‌های اجتماعی، ویژه‌برنامه‌ هفته‌ کتاب و کتابخوانی، یادواره‌ ستاره‌های بی‌غروب ویژه هفته دفاع مقدس، اجرای برنامه‌های متعدد فرهنگی هنری ادبی در مناسبت‌های ملی و مذهبی نظیر دهه کرامت، دهه ولایت، هفته حجاب و عفاف سالگرد ارتحال امام و....

همچنین ویژه‌برنامه هفته دولت و ماه محرم با برگزاری ایستگاه نقاشی و رنگ‌آمیزی با حضور ۳۰ نفر اعضای کودک و نوجوان برگزار شد. هدف از برگزاری این برنامه جذب بیشتر اعضا و همچنین معرفی وقایع در هفته دولت و ایام ماه محرم بود.

ویژه‌برنامه‌های هفته دولت در مراکز کانون برگزار شد

گرامی‌داشت یاد شهیدان رجایی و باهنر در کانون استان سمنان

جلسه‌ شورای اداری کارکنان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان با حضور جعفر زیاری دبیر جامعه اسلامی کارمندان استان، بعد از نماز ظهر و عصر دوشنبه ششم شهریور ۱۴۰۱ هم‌زمان با ششمین ‌روز از هفته‌ دولت در سالن کوثر، برگزار و به‌مناسبت روز کارمند با تقدیم لوح سپاس و هدیه‌ای از تمامی کارکنان این‌مجموعه تجلیل شد.

نبی‌اله خدابخشی مدیرکل کانون استان سمنان در ابتدای جلسه، ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره‌ شهیدان گرانقدر، به‌ویژه محمدعلی رجایی و محمدجواد باهنر، روز کارمند را به تمامی کارکنان تبریک گفت و از زحمات یکایک آن‌ها قدردانی کرد.

وی در ادامه‌ی سخنانش، تکریم ارباب‌رجوع را از مهم‌ترین و ضروری‌ترین برنامه‌ها، عنوان و اظهار کرد: ما همه در این‌مجموعه، خادم مردم هستیم و خادم‌بودن تنها یک شعار نیست؛ بلکه بایست امور مردم و به‌ویژه مخاطبان کودک و نوجوان از نوباوه تا نوجوان را که جامعه هدف ما به‌شمار می‌روند از صفر تا صد به نحو احسن انجام دهیم.

همچنین نشست تخصصی مربیان اقدام‌پژوه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان به‌همت شهناز دامغانیان کارشناس آموزش و پژوهش و اعضای نهاد اقدام‌پژوهی استان، ظهر یک‌شنبه ۶ شهریور ۱۴۰۱ هم‌زمان با هفته‌ دولت در سالن کوثر برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =