کد خبر: 317871
تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۴
گرامی‌داشت هفته دولت در مراکز کانون سراسر کشور

همزمان با هفته دولت مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان‌ها برنامه‌های متنوعی را برگزار کردند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در بخش اول این گزارش به برنامه‌های تعدادی از مراکز کانون در برخی استان‌ها به مناسبت هفته دولت اشاره شد. در ادامه سایر برنامه‌های انجام شده در دیگر مراکز را مرور می‌کنیم:

گرامی‌داشت هفته دولت در مراکز کانون سراسر کشور (بخش دوم)

افتتاح ساختمان کانون زبان در کانون استان سیستان و بلوچستان

همزمان با هفته دولت ساختمان جدید کانون زبان ایران در سیستان و بلوچستان به بهره‌برداری رسید. در آیینی، که به همین مناسبت در آخرین روز هفته‌ی دولت تدارک دیده شده بود، مدیر کانون زبان ایران در استان با استناد به سخنان مقام معظم رهبری، یادگیری زبان‌های خارجی را ابزاری مهم برای صدور انقلاب اسلامی به خارج از مرزهای ایران اسلامی دانست و گفت: حضور شما مسئولان نشان از شناخت عمیق و باورمندی به اهمیت توسعه خدمات فرهنگی و آموزشی در جهت پیشرفت کودکان و نوجوانان دارد.

معصومه هادی سپس با برشمردن تعدادی از موفقیت‌های زبان‌آموزان در عرصه‌های ملی و کنکور، این توفیق را یکی از جلوه‌های توفیق کانون زبان ایران در پیشرفت فرزندان استان دانست و اعلام کرد در حال حاضر امکان آموزش به صورت حضوری و مجازی برای هشت زبان انگلیسی، عربی، ایتالیایی، آلمانی، روسی، چینی، فرانسوی و اسپانیایی برای سطوح کودک، نوجوان و بزرگسال در استان، فراهم شده است.

همچنین مراسم تجدید میثاق با شهیدان والامقام با حضور همکاران کانون و مسئولان استان برگزار شد و به پاس قدردانی از جانفشانی این قهرمانان، همکاران کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سراسر استان همراه و همگام با دیگر مسئولان بر مزار شهیدان حاضر شده و با شهدا و آرمان‌های بلندشان تجدید میثاق کردند.

بهره‌برداری از مرکز فرهنگی‌هنری سیب و سوران از دیگر برنامه‌های کانون سیستان و بلوچستان در هفته دولت بود. در مراسم گشایش این پروژه، که با حضور گسترده‌ی مسئولان استانی و محلی همراه بود، معصومه هادی مدیرکل کانون استان، ضمن تبریک هفته‌ی دولت و گرامی‌داشت یاد شهیدان انقلاب، با اشاره به سخنان گهربار معصومان(ع) در خصوص اهمیت پرورش در دوران کودکی، گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در تلاش است با انجام فعالیت‌های فرهنگی، هنری، ادبی، اسلامی و... بر پایه‌ی کتاب و کتابخوانی برای همه‌ی فرزندان این استان جایگاهی برای کشف و پرورش استعدادها مهیا کند، زیرا هرچه استعدادها در کودکی و نوجوانی پرورش یابند در آینده انسان‌های کمال یافته‌تری خواهیم داشت و در جهت تحقق اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی، موثر خواهد بود.

گرامی‌داشت هفته دولت در مراکز کانون سراسر کشور (بخش دوم)

دیدار با شهردار در کانون استان فارس

مسئولان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس همزمان با هفته دولت با شهردار منطقه ۳ شهر شیراز دیدار و برای حفظ اولین ساختمان کانون در استان فارس گفت‌وگو کردند. مسئولان کانون در این دیدار غلامرضا شهریاری، شهردار منطقه ۳ را در جریان ماجرای تخریب احتمالی مرکز فرهنگی هنری شماره ۱ شیراز قرار دادند تا با رایزنی و مساعدت او از این اتفاق جلوگیری شود. 

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره ۱ شیراز در چهار راه حافظیه، درون محوطه باغ ملی این شهر قرار دارد که هم‌اینک اطراف محوطه این باغ حفاظ کشیده شده است. این مرکز بیش از نیم‌قرن سابقه فعالیت دارد و زنان و مردان بسیاری، کودکی و نوجوانی خود را در آن گذرانده و پرورش یافته‌اند.

گرامی‌داشت هفته دولت در مراکز کانون سراسر کشور (بخش دوم)

انتشار فراخوان عکاسی «ما می‌توانیم» در کانون استان قزوین

همزمان با هفته دولت فراخوان عکاسی «ما می‌توانیم» به همت واحد آفرینش‌های هنری کانون پرورش فکری استان قزوین منتشر شد.

مخاطب این فراخوان اعضای ۱۰ تا ۱۸ سال مراکز فرهنگی و هنری کانون استان قزوین هستند که می‌توانند با ثبت لحظات خوش زندگی و تلاش و توانمندی بزرگترها در حین انجام وظیفه و خدمات‌رسانی در این رقابت هنری شرکت کنند.

مراکز فرهنگی و هنری اداره‌کل کانون استان قزوین نیز به مناسبت هفته دولت چند برنامه مناسبتی اجرا کردند.

همچنین مربی مسئول مرکز فرهنگی و هنری کانون ضیاآباد با همراهی اعضا با حضور در گلزار شهدای شهر ضیاآباد به مقام شامخ شهدای جمهوری اسلامی ادای احترام کردند. دیدار با حجت‌الاسلام خداوردی امام جمعه بخش ضیاآباد برنامه دیگر این مرکز در هفته دولت بود.

مربیان مرکز فرهنگی و هنری خاکعلی نیز به دیدار بخشدار و شهردار، مسئول شبکه بهداشت و اعضای شورای این شهر رفتند و همراه با تبریک هفته دولت، درباره جلب پشتیبانی بیشتر برای مرکز کانون گفت‌وگو کردند.

مربیان مرکز فرهنگی و هنری شماره سه قزوین هم با برگزاری آیین پایانی کارگاه کودک و خلاقیت، درباره دستاوردهای این کارگاه با مادران اعضای این کارگاه به گفت‌وگو نشستند. نمایش فیلم، شعرخوانی، اهدای یادبود به اعضا و معرفی شهیدان رجایی و باهنر از فعالیت‌های این برنامه بود.

گرامی‌داشت هفته دولت در مراکز کانون سراسر کشور (بخش دوم)

برگزاری ویژه‌برنامه «زمین پاک» در کانون استان قم

در کانون استان قم ویژه‌برنامه «زمین پاک» با حضور۵۰ نفر از اعضای دختر و پسر به ‌همراه خانواده‌هایشان، با هدف مراقبت از محیط زیست و آشنایی با مواد بازیافتی در مرکز یک‌ کانون‌ قم برگزار شد.

همچنین ویژه‌برنامه «بر بال پرندگان» با حضور اعضای پسر مرکز شماره ۹ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم در باغ پرندگان قم برگزار شد. تربیت روحیه پرسشگری و کیفیت‌بخشی به فعالیت‌های علمی با هدف آشنایی اعضا با زندگی پرندگان و ایجاد نشاط و شادی در اعضا از هداف این برنامه بود.

باغ پرندگان قم از سال ۹۵ در زمینی به مساحت ۱۲ هکتار در دامنه بین دو کوه در مجاورت بلوار شهید آوینی قم احداث شده است. در این مجموعه که به عنوان دومین باغ وسیع در کشور می‌توان از آن یاد کرد، ۱۱ قفس کوچک پرنده و یک قفس ۲هزار متر مربعی در قالب گلخانه گیاهان و پرندگان گرمسیری طراحی شده است.

گرامی‌داشت هفته دولت در مراکز کانون سراسر کشور (بخش دوم)

برگزاری کارگاه ادبی «کودکان انقلاب» در کانون استان کردستان

در کانون استان کردستان همزمان با هفته دولت حمیدرضا گوهری سرپرست کانون استان با اهدای لوح از همکاران دفتر استان کردستان تقدیر کرد.

در این جلسه سرپرست کانون کردستان ضمن تبریک هفته دولت گفت: چهارم شهریور که به عنوان روز کارمند نام‌گذاری شده فرصت مطلوبی برای تقدیر از کارکنان تلاشگر، صادق و گرانقدری است که همواره برای ارتقای شاخص‌های توسعه کشور در بخش‌های مختلف فعالیت دارند.

گوهری افزود: در گام دوم انقلاب مخاطب مقام معظم رهبری بیشتر قشر کودک و نوجوان و آینده‌سازان ایران اسلامی است و ما با قشری سروکار داریم که در گام دوم انقلاب بسیار مورد توجه و تاکید قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: شما در خط مقدم جبهه آموزش هستید و بهترین کار که تربیت نسل جوان است انجام می‌دهید. هرچه بهتر کار کنید قطعا در تربیت نسل آینده ایران اسلامی تاثیرگذار خواهید بود.

در مرکز فرهنگی هنری بیجار نیز معرفی شخصیت شهدای انقلاب شهید رجایی و باهنر برای اعضا به‌صورت حضوری و شفاهی و با استفاده از تصاویر انجام شد و اعضای مرکز با شخصیت این دو شهید بزرگوار آشنا شدند.

همچنین اعضای مرکز بیجار با حضور در کارگاه ادبی «کودکان انقلاب» با هدف آشنایی اعضا با آرمان‌های امام راحل و شهدای انقلاب و همچنین ارزش‌های دین اسلام و انقلاب شرکت کردند و دل نوشته‌های خود را به رشته تحریر درآوردند.

برپایی کارگاه نقاشی از دیگر برنامه‌های مرکز بیجار بود که با موضوع نقاشی پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

اجرای برنامه‌های قصه‌گویی در مجتمع فرهنگی هنری سنندج و شعرخوانی اشعار کتاب ای میهن من ای ایران، نشریه‌نگاری با موضوع زندگی شهید رجایی، کارگاه کاردستی گل لاله، قصه‌گویی داستان آوازی برای وطن و برگزاری کارگاه‌های ادبی و هنری در مرکز فرهنگی هنری شماره یک سقز از جمله برنامه‌های هفته دولت بود که با حضور اعضا برگزار شد.

گرامی‌داشت هفته دولت در مراکز کانون سراسر کشور (بخش دوم)

برگزاری مسابقه کتابخوانی «سیری در عقاید و اخلاق اسلامی» در کرمان

سومین مسابقه کتابخوانی به مناسبت شهادت محمدجواد باهنر برای مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و معلمان آموزش و پرورش استان کرمان برگزار شد.

به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و آموزش و پرورش استان و همکاری شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کتاب «سیری در عقاید و اخلاق اسلامی» به مناسبت چهل‌و یکمین سالگرد شهادت محمدجواد باهنر و هفته دولت برای مربیان کانون و معلمان استان به مسابقه گذاشته شد.

سومین مسابقه کتابخوانی با هدف شناخت افکار و اندیشه‌های شهید باهنر با محوریت کتاب «سیری در عقاید و اخلاق اسلامی» از تالیفات شهید، از ۱ شهریور ۱۴۰۱ برای مربیان کانون و معلمان استان و همچنین همه کارکنان اداره‌های دولتی استان کرمان اعلام فراخوان داد.

آزمون آنلاین این مسابقه روز پنج‌شنبه ۱۰ شهریور ۱۴۰۱ از طریق صفحه مسابقه و لینک https://kerman.kpf.ir/Competition۲ و از ساعت ۸ تا ۲۰ برگزار شد.

گرامی‌داشت هفته دولت در مراکز کانون سراسر کشور (بخش دوم)

گشایش مرکز جدید کانون زبان و امضای چند تفاهم‌نامه در کرمانشاه

با سفر رئیس کانون زبان ایران به کرمانشاه، چندین تفاهم‌نامه فرهنگی میان کانون زبان با اداره‌های فرهنگی استان امضا و یک مرکز جدید کانون ‌زبان در شهرک الهیه شهر کرمانشاه گشایش یافت.

با حضور غلامرضا کیانی تفاهم‌نامه‌هایی با معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه، دانشگاه فنی و حرفه‌ای کرمانشاه، دانشگاه رازی کرمانشاه برای حمایت توسعه فعالیت‌های کانون زبان ایران و همچنین توسعه مشارکت در برگزاری دوره‌های آموزشی زبان برای مدرسان و دانشجویان به امضا رسید.

حضور مدیرکل و معاونان ستاد در مساجد، مدارس و... با هدف تبیین فعالیت‌های کانون، تشکیل هیات اندیشه‌ورزان کانون، با حضور اساتید و نخبگان علمی و فرهنگی استان، حضور در مناطق محروم و کم‌برخوردار فرهنگی و گفت‌وگو با مردم، برپایی میز خدمت به مناسبت هفته دولت در محل اقامه نماز جمعه کرمانشاه، تهیه و تولید سرود «سلام فرمانده» به زبان کردی، برگزاری جلسه با مسئولان مراکز کانون در بخش اورامانات استان کرمانشاه و برگزاری اولین جلسه شورای هماهنگی آموزش و پرورش در محل استانداری کرمانشاه از دیگر برنامه‌های این استان به مناسبت هفته دولت بود.

گرامی‌داشت هفته دولت در مراکز کانون سراسر کشور (بخش دوم)

دیدار با خانواده شهدا در کانون استان کهگیلویه و بویراحمد

از سوی کانون استان کهگیلویه و بویراحمد، همزمان با هفته دولت و در حاشیه برگزاری همایش «مدافعان حریم خانواده» ایستگاه ‌نقاشی حجاب و عفاف برای کودکان و نوجوانان برگزار شد و مورد استقبال مسئولان، والدین و کودکان و نوجوانان قرار گرفت.

در همایش مدافعان حریم خانواده، که در سالن جرجانی شهر یاسوج برگزار شد، کانون پرورش فکری اقدام به برگزاری ایستگاه نقاشی ویژه کودکان و نوجوانان کرد. در این ایستگاه نقاشی که مناسب رده سنی هفت تا ۱۲ سال بود کودکان با موضوع حجاب و عفاف بر روی کاغذ با استفاده از مداد رنگی آثار خود را خلق کردند.

هدف از برگزاری این ایستگاه نقاشی آشنایی بیشتر نسل کودک و نوجوان جامعه با حجاب و عفاف بود.

همچنین مدیرکل کانون استان به همراه کارشناسان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت هفته دولت، به منظور ارج نهادن به مقام والای شهیدان و تکریم و احترام به والدین بزرگوار شهدا، ضمن حضور در منزل خانواده شهید والامقام «هدایت رحمانی» با اهدای لوح سپاس از این اسوه ایثار و استقامت تجلیل کردند.

کبری اخلاقی‌نیا در این دیدار که با همراهی کارشناسان کانون و معاون بنیاد شهید و امور ایثارگران صورت پذیرفت، ضمن قدردانی از ایثارگری‌ها و خدمات ارزنده خانواده محترم شهدا به انقلاب، بر ضرورت آشنایی بیشتر کودکان و نوجوانان با آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامی و ارزش‌های دفاع مقدس تاکید کرد.

مدیرکل کانون کهگیلویه و بویراحمد، انتقال آموزه‌های فرهنگ ایثار و شهادت را به کودکان و نوجوانان از مهمترین مسئولیت‌های کانون پرورش فکری بیان کرد.

گرامی‌داشت هفته دولت در مراکز کانون سراسر کشور (بخش دوم)

برگزاری برنامه‌های متنوع در کانون استان گلستان

مربیان مراکز فرهنگی هنری استان همزمان با فرارسیدن هفته‌ی دولت، ویژه‌برنامه‌هایی را برای آشنایی کودکان و نوجوانان تدارک دیدند. از جمله اعضای مرکز فرهنگی هنری بندرگز در مراسم عطرافشانی مزار شهدا با ارزش‌های انقلاب آشنا شدند. این برنامه با هدف قدردانی از شهیدانی که هدفشان اجرای حدود الهی و احکام آسمانی اسلام بود، برگزار شد.

در مرکز فرهنگی هنری کانون دلند نیز برای کودکان و نوجوانان کارگاه‌های خاطره‌گویی برگزار شد. در این کارگاه‌ها خدمات دولت شهیدان رجایی و باهنر برای اعضا تشریح داده شد. این برنامه با هدف آشنایی اعضا با علت نامگذاری این هفته و همچنین شخصیت شهیدان هفته‌ی دولت برگزار شد.

اعضای کانون پرورش فکری رامیان هم به مناسبت هفته‌ی دولت با فرماندار این شهرستان دیدار و گفت‌وگو کردند. در این دیدار صمیمانه مهدی استیری فرماندار رامیان لحظات بودن در کنار کودکان و نوجوانان را بسیار لحظات دلنشین و پرانرژی دانست و افزود: امروز فعالیت‌های حوزه کودکان و نوجوانان سازماندهی شده و یکی از این مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که با ظرفیت سنجی و تقویت استعدادها نسل آینده این مملکت را تربیت می‌کند.

همچنین مربیان مرکز شماره یک کانون گرگان با هدف بزرگداشت هفته دولت برای اعضای نوجوان، کارگاه‌های معرفی وقایع و شخصیت برگزار کردند.

نمایشگاه آثار اعضا در کانون آزادشهر، کارگاه کاردستی مرکز مینودشت، برگزاری کارگاه نقاشی در مرکز آق‌قلا، برگزاری نمایشگاه هنرهای تجسمی در مراوه‌تپه سایر برنامه‌های مراکز کانون در استان گلستان بود.

افتتاح نخستین آسمان‌نمای سیار و بادی استان گلستان نیز از دیگر برنامه‌های هفته دولت در این استان بود که با حضور محبوبه رجب‌نسب مدیرکل کانون استان، فرماندار، نائب امام جمعه گمیشان و جمعی از مدیران این استان برگزار شد.

گرامی‌داشت هفته دولت در مراکز کانون سراسر کشور

برپایی چند نمایشگاه در کانون استان گیلان

ویژه‌برنامه‌های هفته دولت در مراکز فرهنگی هنری کانون استان گیلان با شعار «دولت مردم» با حضور مخاطبان و مشارکت دستگاه‌های فعال در این عرصه برگزار شد.

نمایشگاه هفته دولت استان گیلان با همراهی ۳۸ دستگاه‌ اجرایی و مجموعه‌های فرهنگی ۱۴۰۱ با حضور اسدالله عباسی، استاندار و جمعی از مسئولان استانی در پیاده‌راه فرهنگی(میدان شهدای ذهاب) شهر رشت برپا شد.

کانون استان گیلان در این نمایشگاه ضمن معرفی دست‌آوردهای فرهنگی، هنری، ادبی و پژوهشی مربیان و اعضای این مجموعه، با فعالیت‌های متنوع و خلاقانه، پذیرای کودکان و نوجوانان بود.

برپایی کارگاه‌های نقاشی، خوش‌نویسی، آموزش کاردستی و برگزاری کارگاه ادبی و اجرای فعالیت‌های معرفی و روخوانی کتاب، آشناسازی هرچه بیش‌تر مخاطبان با رویدادهای و مناسبت‌ها و هم‌چنین، پاسخ‌گویی سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به مخاطبان با راه‌انداری «میز خدمت»، از جمله برنامه‌های این مجموعه در نمایشگاه هفته دولت رشت به‌شمار می‌رود.

همچنین سایر برنامه‌های مراکز کانون گیلان عبارتند از: کودکان سیاهکلی شهدای دولت را به تصویر کشیدند: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان سیاهکل نیز هفته دولت را فرصتی برای تعامل با دیگر دستگاه‌های فعال در عرصه فرهنگ قرارداد و با همراهی این مجموعه‌ها نسبت به برگزاری مسابقه نقاشی با محوریت دولت و شهدای این عرصه برگزار کرد.

مربیان و اعضای کانون لشت‌نشاء با حضور در گلزار شهدا به شهیدان این مرکز فرهنگی هنری در هفته دولت ادای احترام کردند. اجرای ویژه‌نامه‌های هفته دولت این مرکز که با مشارکت کودکان و نوجوانان صورت ‌گرفت، حضور امام‌جمعه، رئیس پایگاه مقاومت بسیج و مدیر نهادکتاب‌خانه‌های عمومی شهرستان را به‌دنبال‌داشت.

مرکز فرهنگی هنری شماره ۲ کانون رشت نیز ویژه‌برنامه «سُلاله‌ها» را با حضور نشاط هدایتی، از رزمندگان هشت سال دفاع‌مقدس برگزار کرد.

مرکز فرهنگی هنری شاندرمن هم هفته دولت را بستری مناسب برای معرفی توان‌مندی‌های مربیان و اعضا قرارداد و با برپایی نمایشگاه آثار فرهنگی، هنری، ادبی و ادبی به استقبال این ایام رفت.

مرکز سیار شهری شهر رشت هم در سایه همراهی مرکز فرهنگی هنری شماره ۲ این شهرستان، با اجرای فعالیت‌های فرهنگی و هنری با محوریت هفته دولت و دعوت از کودکان و نوجوانان عضو کانون پرورش فکری، نقشی اثربخش در آیین گشایش پارک کودک داشت.

مربی مرکز سیار روستایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بخش رستم‌آباد شهرستان رودبار نیز تجلیل از خانواده معظم شهیدان را در دستور کار قرار داد.

گرامی‌داشت هفته دولت در مراکز کانون سراسر کشور (بخش دوم)

معرفی کتاب در کانون استان لرستان

به مناسبت گرامی‌داشت هفته دولت و معرفی شهیدان والا مقام رجایی و باهنر، ویژه‌برنامه‌های مختلفی در مراکز فرهنگی هنری کانون استان لرستان برگزار شد.

معرفی شخصیت و زندگی شهیدان والا مقام رجایی و باهنر به اعضای کودک و نوجوان، معرفی کتاب «آسمان پر ستاره» از مجموعه کتاب‌های تاریخ انقلاب، کتاب «سرگذشت مسافرکویر» (زندگی‌نامه شهید محمدجواد باهنر) و دانستنی‌های تاریخ انقلاب اسلامی ایران از جمله این برنامه‌ها بود.

نقاشی، خوشنویسی، سفالگری، معرفی ایام، معرفی کتاب و معرفی شخصیت و زندگی شهیدان رجایی و باهنر و پرسش و پاسخ به سوالات کودکان و نوجوان نیز از دیگر برنامه‌های کانون لرستان بود.

همچنین همزمان با آغاز هفته دولت، اسامی برگزیدگان مسابقه استانی هنری و ادبی سالروز اقامه اولین نمازجمعه، ویژه کودکان و نوجوانان اعلام شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری لرستان ضمن گرامی‌داشت هفته دولت و شهادت والامقامان رجایی و باهنر، در این زمینه گفت: به مناسبت گرامی‌داشت پنجم مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه، دومین دوره مسابقه استانی هنری و ادبی نماز جمعه برگزار شد که همزمان با اولین روز هفته دولت اسامی برگزیدگان این مسابقه از سوی دبیر خانه اعلام شدند.

محمدجواد محمدی افزود: در این مسابقه کودکان هفت تا ۱۲ سال و نوجوانان ۱۳ تا ۱۷ سال در بخش‌های ادبی، نقاشی و کتیبه‌های سفالی به رقابت پرداختند که در این میان بیش از ۴۵۰ اثر به دبیرخانه رسید و پس از داوری ۱۰ اثر نقاشی، ۵ اثر سفال و ۵ اثر ادبی به عنوان برگزیده انتخاب شدند.

گرامی‌داشت هفته دولت در مراکز کانون سراسر کشور (بخش دوم)

اجرای برنامه‌ از سوی پیک امید در کانون استان مازندران

به مناسبت هفته دولت، این اداره‌کل اقدام به برگزاری ۲۵ برنامه در ۱۹ نقطه شهری و روستایی کم‌برخودار استان مازندران کرد. بر این اساس، برنامه پیک امید کانون مازندران با حضور مربیان مراکز شماره دو و سه ساری در منطقه کم برخوردار غفاری شهرستان ساری اجرا شد.

مربیان کانون در این برنامه به اجرا فعالیت‌های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی پرداختند.

برگزاری کارگاه ادبی نوشتن خلاق، شعر، ساخت کاردستی و سفال، قصه‌گویی، بحث و گفت‌وگو و اجرای برنامه آسمان‌نمای سیار نجوم از عمده برنامه‌هایی بود که از سوی مربیان کانون ساری اجرا شد.

در شهرستان آمل پنج برنامه پیک امید در پنج منطقه؛ دابودشت، روستای رشکلا– امام‌زاده عبدالله، روستای رزکه- بخش مرکزی، روستای کلا صفا- دشت سر، روستای پاشاکلا و لاریجان اجرا شد. از برنامه‌های اجرایی این رویداد فرهنگی می‌توان به اجرای برنامه چرخ و فلک (جنگ شادی و نمایش عروسکی) قصه‌گویی، کاردستی و اوریگامی، نقاشی، نمایش فیلم، بازی و سرگرمی، شاهنامه‌خوانی و اجرای برنامه‌هایی با حضور کارشناسان محیط زیست به منظور حفاظت از محیط زیست و اهدای کتاب به کودکان و نوجوانان حاضر در برنامه اشاره کرد.

پیک امید، طرحی است در قالب اردوی جهادی که مربیان و مسئولان کانون با حضور در مناطق محروم و کم‌تر توسعه یافته شهری و روستایی استان به اجرای فعالیت‌های فرهنگی هنری و ادبی برای کودکان و نوجوانان می‌پردازند.

همچنین به مناسبت گرامی‌داشت هفته دولت و تجلیل از خدمات مدیران نمونه دستگاه‌های اجرایی، دو نفر از مسئولان مراکز فرهنگی هنری این کانون مورد تقدیر قرار گرفتند.

گرامی‌داشت هفته دولت در مراکز کانون سراسر کشور (بخش دوم)

اجرای برنامه‌های متنوع در کانون استان مرکزی

کانون استان مرکزی با برنامه‌های متنوعی به معرفی شخصیت شهید محمدعلی رجائی و محمدجواد باهنر پرداخت. از جمله این برنامه‌ها می‌توان به معرفی کتاب و قصه‌گویی، دیدار با خانواده معظم شهدا و گلباران مزار شهدا، تبلیغات محیطی در ستاد و مراکز فرهنگی هنری استان، تهیه اینفوگرافی از فعالیت‌های شاخص کانون و ارایه به استانداری، بازدید مدیریت معاون فرهنگی و کارشناسان از مراکز فرهنگی هنری استان در هفته دولت، فعالیت‌های فرهنگی هنری ادبی ویژه کودکان و نوجوانان به ویژه در مناطق محروم و کم‌برخوردار و مناطق روستایی، دیدار مربیان و کودکان و نوجوانان عضو مراکز کانون با مسئولان به‌ویژه فرمانداران و ائمه جمعه، انتشار خبرهای هفته دولت در سایت خبری کانون و فضای مجازی و گشایش نمایشگاه دستاوردهای اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اشاره کرد.

همچنین تجلیل از اعضای برگزیده جشنواره‌ها،کارگاه ساخت گل‌های لاله و تقدیم به شهدای هفته دولت، برگزاری اردوی یک روزه برای اعضا با هدف ایجاد نشاط در بین بچه‌ها و دوری از موبایل و فضای مجازی، فعالیت انجمن‌های قصه‌گویی، عکاسی و انجمن ادبی روشنا با موضوع معرفی و شناخت شهدای هفته دولت و بازدید از پروژه‌های در دست اقدام برای مخاطبان از دیگر فعالیت‌های اجرا شده توسط کانون استان مرکزی بود.

گرامی‌داشت هفته دولت در مراکز کانون سراسر کشور (بخش دوم)

برپایی میز خدمت در کانون استان هرمزگان

در استان هرمزگان، میز خدمت کانون پرورش فکری با حضور پروین پشتکوهی مدیرکل و کارکنان استان در حاشیه نماز جمعه دایر شد و کانون پرورش فکری استان علاوه بر پاسخگویی به سوال‌های مراجعه کنندگان به اجرای نقاشی با کلاژ پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران با کودکان حاضر در نماز جمعه پرداخت و تعداد زیادی از کودکان در این برنامه حضور داشتند. این برنامه در هفته دولت برای معرفی فعالیت‌های کانون در حوزه کودک و نوجوان برگزار شد.

پروین پشتکوهی مدیرکل کانون نیز همراه با معاون فرهنگی و اجرایی و تعدادی از کارشناسان استان با اعضای خانواده معظم شهید مدافع سلامت «منصور مغیری» و شهید خدمت «امیر دهقانی» دیدار کرد. پشتکوهی ضمن گرامیداشت یاد این شهیدان، شهدای مدافع سلامت و خدمت را باعث افتخار همه ایران دانست.

همچنین در ششمین روز از هفته دولت نمایشگاهی از دست سازه کودک و نوجوان مراکز کانون هرمزگان برگزار شد. در این نمایشگاه گزارشی از فعالیت واحدهای فرهنگی، هنری و ادبی و دست‌سازه‌های کودکان و نوجوانان کانون پرورش فکری استان هرمزگان در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفت.

پروین پشتکوهی مدیر کل کانون استان هرمزگان در خلال بازدید از نمایشگاه، ماموریت کانون در رابطه با کودکان و نوجوانان را رشد و پرورش فکری و ذوقی و کمک به شکوفایی استعداد آنها بیان کرد.

گرامی‌داشت هفته دولت در مراکز کانون سراسر کشور (بخش دوم)

برگزای ویژه‌برنامه «هم قصه هم نقاشی» در کانون استان همدان

به مناسبت هفته دولت، بهناز ضرابی‌زاده مدیرکل و معصومه ابراهیمی‌هژیر معاون فرهنگی کانون استان با حضور در مجتمع فرهنگی و هنری شهید آیت‌الله مدنی با جمعی از مردم شهرک مدنی در خصوص فعالیت‌ها و کارگاه‌های کانون و چگونگی خدمات‌رسانی مربیان گفتگو کردند.

بهناز ضرابی‌زاده، ضمن تبریک ایام گرامیداشت هفته دولت و درود به روان پاک شهیدان رجایی و باهنر، این هفته را فرصتی مناسب دانست تا از فعالیت‌های مراکز بازدید کرده و ارتباط با والدین و اعضا و توجه به درخواست‌ها و مشکلات و پیگیری مسائل مربوطه را از رئوس فعالیت‌های خود در این هفته دانست.

کاروان پیک امید نیز پس از طی مسافت ۱۲۰ کیلومتری در روستای محروم اورته‌قمیش مرز بین استان‌های همدان و زنجان حضور یافت و پانزدهمین کتابخانه اهدائی کانون را به آموزشگاه ترنم ولایت این روستا اهداء کرد.

این کتابخانه مزین به نام نخست‌وزیر شهید محمدجواد باهنر و شامل ۳۰۰ جلد کتاب با موضوع‌های داستانی، علمی، مذهبی و... است که از این پس کودکان و نوجوانان این آموزشگاه می‌توانند از این کتابخانه استفاده کنند.

گفتنی است در خلال گشایش کتابخانه‌ی شهید باهنر مربیان کانون رزن و دمق فعالیت‌هایی هم‌چون قصه‌گویی، سفالگری و معرفی شخصیت برای بیش‌از ۸۰ نفر از کودکان و نوجوانان روستا اجرا کردند.

شایان ذکر است کاروان پیک امید با همکاری و همیاری بسیج دانشجویی و اردوی جهادی دانشگاه فرهنگیان به این روستا سفر کرد.

همچنین مرکز فرهنگی هنری شهرستان اسدآباد اقدام به اجرای ویژه‌برنامه‌ای با عنوان «هم قصه هم نقاشی» کرد. در این برنامه بالغ بر ۶۰ نفر از کودکان به همراه مادرانشان حضور داشتند و تجربه مفید و ارزشمندی را کسب کردند.

گرامی‌داشت هفته دولت در مراکز کانون سراسر کشور (بخش دوم)

فعالیت‌های کتابخانه سیار در کانون استان یزد

به مناسبت گرامیداشت هفته دولت، پیک امید کانون پرورش‌ فکری استان یزد با مشارکت کتابخانه سیار روستایی و مرکز فرهنگی هنری شهرستان مهریز، با حضور در کتابخانه سمسار روستای عصمت‌آباد مهریز با برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری لحظاتی ناب را برای بچه‌ها به ارمغان آورد و مورد استقبال قرار گرفت.

این برنامه با حضور مصطفی زارع‌زاده معاون سیاسی، امنیتی فرماندار مهریز، مهدی شکری کارشناس سیاسی فرمانداری مهریز و ۳۵ کودک پسر و ۱۵ کودک دختر در کتابخانه سمسار روستای عصمت‌آباد برگزار شد. از جمله فعالیت‌های اجرا شده، معرفی کتاب «سرگذشت مسافر کویر» از سوی مهدی جاور، معرفی شخصیت شهیدان رجایی و باهنر توسط اکرم‌السادات محسن‌الحسینی، قصه‌گویی از سوی روح‌الله پوررضا و کارگاه سفالگری از سوی سعید ابویی و اهدا جوایز بود.

کتابخانه سیار روستایی یزد و اشکذر نیز به مناسبت هفته دولت برنامه‌های فرهنگی متنوعی را در حضور مسئولان شهرستان برگزار کرد.

همچنین مجتمع کانون پرورش فکری استان یزد با همکاری ایکیوپارک اقدام به برگزاری بازارچه خیریه برای اعضای دارای نیاز خاص کرد. این بازارچه با هدف کمک به عرضه دست‌سازه‌های اعضای دارای نیازهای خاص و خانواده‌های توانخواه به مناسبت گرامیداشت هفته دولت برگزار شد.

در حاشیه این بازارچه فعالیت‌های قصه‌گویی، شعرخوانی، آب بازی و خاک بازی با کودکان بازدیدکننده اجرا شد.

برگزاری برنامه‌ای با عنوان «کوک کوک عروسک» از دیگر برنامه‌های کانون یزد بود که به مناسبت هفته دولت و در راستای سیاست‌های برنامه «همگام با فرزندان» در کانون با حضور ۳۰ نفر از اعضای دختر به همراه مادران انجام شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =