اردوی درون‌شهری اعضای مراکز کانون استان سمنان

اعضای مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان پس از پایان کارگاه‌های تابستانی خود به ارودی درون‌شهری رفتند.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، با پایان‌یافتن کارگاه‌های تابستانی ۱۴۰۱، اردوهای درون‌شهری به همت مسئولان و مربیان مراکز فرهنگی‌هنری ثابت و سیار روستایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان میامی، بسطام، دو دامغان، یک سمنان، سرخه و سیار گرمسار ویژه اعضای دختر و پسر نوباوه، نوخوان، نونهال و نونگاه برگزار شد.

اردوی درون‌شهری اعضای مراکز کانون استان سمنان

هدف از اجرای این برنامه، ایجاد شور و نشاط، تمرین مهارت زندگی، توسعه و ترویج کتاب‌خوانی، تقویت روحیه اعتماد به نفس و هم‌زیستی در شرایط خارج از زندگی معمولی خانوادگی، تقویت روحیه دینی و تمرین خودسازی و خداشناسی، آشنایی با حفظ محیط زیست و نگهداری از مکان‌های عمومی و... بود.

گفتنی است، اردو فعالیتی است سازمان‌یافته، نظام‌مند و هدف‌مند که به‌صورت گروهی و با رضایت والدین با برنامه‌های معین تحت نظارت و هدف برگزارکنندگان آن در محیطی امن، خارج از محدوده‌ی فعالیت‌های روزمره برگزار می‌شود و یکی از مؤثرترین فعالیت‌هایی است که فرصت زندگی مستقل به‌همراه تعامل و همکاری گروهی را برای کودکان و نوجوانان فراهم می‌سازد.

اردوی درون‌شهری اعضای مراکز کانون استان سمنان

خوردن صبحانه‌ی سالم، برپایی کافه‌کتاب و اجرای فعالیت بحث و روخوانی کتاب، اجرای بازی‌های گروهی، برپایی نماز جماعت، آموزش وضو، آشنایی اعضا با نماز مسافر و...، برخی از برنامه‌های این اردوها است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =