امید به کشف و پرورش استعدادهای نوجوانان نوقلم در رویداد «تهران به روایت دختران»

سرپرست کانون استان تهران با اظهار خوشحالی از برگزاری رویداد ادبی «تهران به روایت دختران» از تلاش کانون پرورش فکری به منظور کشف و پرورش استعدادهای ادبی در میان دختران نوجوان و پرورش نسل تازه‌ای از نویسندگان نوقلم خبر داد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، علی رشیدی‌نیا درحاشیه برگزاری کارگاه‌های آموزشی طرح سه مرحله‌ای «بورسیه نویسندگان نوجوان» گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان یکی از مهم‌ترین سازمان‌های فرهنگی و هنری با قدمتی دیرینه می‌تواند نقش مهمی در رشد و بالندگی هنر نویسندگی در میان نوجوانان فراهم آورد و هنرمندان نوجوان امکان ملاقات و بهره‌مندی از آموزش برخی نویسندگان شاخص نسل پیش از خود را خواهند داشت که ثمره آن انتقال تجربه و هنر بین دو نسل خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: همکاری و تعامل برون‌سازمانی باعث هم‌افزایی، رشد و نوآوری و اثرگذاری بیشتر در برنامه‌ریزی‌های فرهنگی می‌شود و تنوع و بهره‌مندی از خلاقیت‌های فکری و اجرایی همواره مؤثر است که در رویداد «تهران به روایت دختران» خلق روایت به قلم دختران شهر تهران رقم خواهد خورد.

وی تصریح کرد: رویداد ادبی «تهران به روایت دختران»، اتفاق خوبی است که می‌تواند در این شکل‌گیری و تحول و پیشرفت فرهنگ ایرانی‌اسلامی و توسعه و تقویت ادبیات نقش بنیادین و اساسی داشته باشد. از این روی فراهم آوردن زمینه انس و آشنایی با هنرهایی همچون نویسندگی بسیار حائز اهمیت است همچنان‌که مهیا کردن زمینه آشنایی برای نوجوانان که نقش تعیین کننده‌ای در پیشرفت و تعالی کشور دارند حایز اهمیت است.

امید به کشف و پرورش استعدادهای نوجوانان نوقلم در رویداد «تهران به روایت دختران»

سرپرست کانون استان تهران تاکید کرد: در زمینه اهمیت این رویداد می‌توان به فراهم کردن زمینه‌هایی برای رشد فکری نوجوانان اشاره کرد و از مهم‌ترین اهداف آن می‌توان به شکل‌گیری ادبیات بومی اقلیمی پرداخت که امیدواریم در پایان این رویداد با اتکا به قلم نوجوانان توانمند به آن برسیم.

وی فراهم آوردن زمینه برای شناسایی و پرورش نسل تازه‌ای از داستان‌نویسان با اتکا به دوره‌های آموزشی را از اهداف کاربردی این جشنواره خواند و تصریح کرد: با توجه به دوره‌های پیش‌بینی شده در این رویداد می‌توان به شکل‌گیری نسل تازه‌ای از نویسندگان صاحب قلم امیدوار بود.

رشیدی‌نیا گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان می‌تواند به عنوان یکی از سازمان‌های فرهنگی و هنری تاثیرگذار در همکاری با اداره کل امور بانوان شهرداری تهران دستاوردهای خوبی را، با اتکا به رسالت استعدادیابی شناسایی و پرورش کودکان و نوجوانان عهده‌دار شود و امیدواریم بتوانیم در آینده نه چندان دور به یکی از اهداف خود که پرورش نسل تازه از نویسندگان صاحب قلم است، برسیم.

امید به کشف و پرورش استعدادهای نوجوانان نوقلم در رویداد «تهران به روایت دختران»

رویداد ادبی «تهران به روایت دختران» با محوریت «تهرانِ خانواده» با همت شهرداری این کلان‌شهر ویژه دختران نوجوان در همکاری با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با هدف شناخت و فهم دغدغه‌ها و نیازهای دختران نوجوان و خانواده‌های آنان در کلان‌شهرها طی طرح سه مرحله‌ای «بورسیه نویسندگان نوجوان» در حال برگزاری است.

افراد برگزیده مرحله اول، در کارگاه‌های آموزشی داستان‌نویسی شرکت می‌کنند و منتخبان این بخش پس از شناسایی نقاط قوت و ضعف آثارشان و براساس علایق‌شان به سبک‌های مختلف، در کلاس‌های ویژه داستان‌نویسی که با حضور اساتید و پیش‌کسوتان برگزار خواهد شد، شرکت می‌کنند.

آثار برگزیده در قالب کتابی به چاپ خواهد رسید، ضمن اینکه همه شرکت‌کنندگانی که نسبت به ارسال آثار خود در این فراخوان مشارکت کرده‌اند، به عضویت باشگاه نویسندگان نوجوان درخواهند آمد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =