آموزش نخ‌کشی و دوخت لباس در انجمن نمایش کانون سمنان

اعضا و مربیان انجمن هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری سمنان در بستر فضای مجازی با چگونگی نخ‌کشی و دوخت لباس عروسک‌های خیمه‌شب‌بازی آشنا شدند.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، ملیحه آقاحسینی مسئول مرکز فرهنگی‌هنری شماره یک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شاهرود و نماینده انجمن هنرهای نمایشی کانون سمنان از برگزاری بیست‌وهشتمین ‌جلسه‌ی مجازی این انجمن با دعوت از مژده ذکریاپور، طراح و سازنده‌ی عروسک‌های تئاتر، تلویزیون و سینما، عروسک‌گردان، طراح دکور، مجسمه‌ساز و مربی هنری کانون تهران، پیش از ظهر یک‌شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۱ در قالب ویدئوکنفرانس، خبر داد و گفت: در این جلسه اعضا و مربیان انجمن در ادامه‌ی مباحث جلسه‌ی گذشته با چگونگی نخ‌کشی و دوخت لباس عروسک‌های خیمه‌شب‌بازی آشنا شدند.

ذکریاپور در ابتدای جلسه پس از پاسخ‌گویی به پرسش‌های مربیان و بازبینی آثار تولید شده و رفع نقایص عروسک‌ها درخصوص نحوه‌ی اندازه‌گیری و الگوی عروسک‌ها و...، مطالبی بیان کرد.

وی در ادامه افزود: ساده‌ترین نوع عروسک خیمه‌شب‌بازی، دو نخ دارد که یکی در سر و دیگری در کمر عروسک قرار می‌گیرد و برای کنترل دست عروسک بایست پسایی به‌شکل صلیب یا سلام با چوب دوبل ساخته شود و نخ‌ها را در صورتی‌که دست عروسک رو به پایین و آزاد است، نخ‌کشی کرد.

ذکریاپور یادآور شد: در زمان‌های گذشته پشت دکور صحنه فقط یک نفر عروسک‌گردان بود که عروسک را در صحنه حرکت می‌داد و عروسک‌هایی با نخ‌های محدود داشت.

مهمان انجمن نمایش کانون سمنان در پایان سخنانش نیز چگونگی عروسک‌گردانی و نگه‌داشتن یا حرکت دست، پا، سر و کمر عروسک را آموزش داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =