بیست‌ونهمین جلسه‌ی انجمن داستان‌نویسان نوجوان کانون استان در زاهدان برگزار شد

اعضای انجمن داستان‌نویسان نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان در بیست‌ونهمین جلسه‌ی انجمن ضمن اثرخوانی، بخشی از اصول داستان‌نویسی را با راهنمایی کارشناس و مربیان ادبی خود مرور کردند

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، بیست‌ونهمین نشست انجمن داستان‌نویسان نوجوان کانون در زاهدان برگزار شد.

در این جلسه، که نخستین جلسه‌ی حضوری اعضا پس از دوران همه‌گیری کرونا بود، آنان آثار خود را برای دوستانشان خواندند و پس از آن نقد اثر خود را توسط نویسندگان نوجوان حاضر در جلسه شنیدند.

در ادامه کارشناس آفرینش‌های ادبی کانون استان و مربیان ادبی حاضر در جلسه ضمن یادآوری نکاتی به اعضا، در خصوص لحن، زبان، شخصیت‌پردازی و روایت داستان برای آنان سخن گفتند.

در بحث مربوط به زبان، با بیان این نکته که زبان داستان، ابزار مهم نویسنده برای حفظ واقعیت روزمره است، عنوان شد: در آفرینش زبان داستان، یا همان شیوه‌ی صحبت کردن نویسنده، که از طرف راوی انتخاب می‌شود، از سه عنصر قواعد دستوری و صرف و نحو زبان(جمله‌بندی، نگارش و...)، آرایه‌های ادبی و گفت‌وگوهایی که زبان داستان را به ما نشان می‌دهد استفاده می‌کنیم.

هم‌چنین در خصوص زاویه‌ی دید در داستان‌های کلاسیک برای حاضران توضیحاتی ارایه شد. در این بخش دانای کل، دانای کل محدود(که خودش می‌تواند از دید شخصیت اصلی روایت شود یا شخصیت فرعی)، زاویه دید اول شخص و زاویه دید بیرونی(که داستان از طریق گفت‌وگو و حرکات و رفتار بیان می‌شود) برای نویسندگان نوجوانان عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان شرح داده شد.

بیست‌ونهمین جلسه‌ی انجمن داستان‌نویسان نوجوان کانون استان در زاهدان برگزار شد

بیست‌ونهمین جلسه‌ی انجمن داستان‌نویسان نوجوان کانون استان در زاهدان برگزار شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =