نشست تخصصی بانوان و دست‌آوردهای هشت سال دفاع مقدس

نقش بانوان ایران اسلامی در کسب دستاوردهای هشت سال مقاومت و ایثار، طی یک نشست تخصصی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان تبیین‌شد.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، این نشست تخصصی هم‌زمان با هفته دفاع مقدس در محل نشست‌های اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان در رشت صورت‌گرفت.

راحله زرجوانی، مشاور امور بانوان اداره‌کل بهزیستی استان و از نقش‌آفرینان هشت‌سال دفاع مقدس میهمان این نشست تخصصی بود و به تبیین نقش بانوان در روزهای مقاومت و ایثار پرداخت.

نشست تخصصی بانوان و دست‌آوردهای هشت سال دفاع مقدس
راحله زرجوانی، مشاور امور بانوان اداره‌کل بهزیستی استان

او که در جمع بانوان شاغل در این مجموعه فرهنگی سخن‌می‌گفت، تاریخ معاصر ایران اسلامی را گواهی بر حضور همه‌جانبه و فعالانه بانوان مسلمان این دیار در عرصه‌های مختلف دانست و اظهارکرد: چشم‌پوشی از علائق و خواسته‌های شخصی برای نیل به اهداف و حرکت در مسیر آرمان‌ها، از ویژگی‌های بانوان این سرزمین محسوب‌می‌شود.

زرجوانی تصریح‌کرد: حضور موثر و تاثیرگذار در هشت سال دفاع مقدس که با پیروی از مکتب عاشورا و با تکیه بر روحیه ولایت‌پذیری نقش به‌سزایی در کسب دست‌آوردهای بی‌پایان برای ایران اسلامی داشت،  از نتایج حضور هم‌زمان زنان در جبهه‌ها و هم‌چنین، نقش‌آفرینی در سنگر حمایت و صیانت از خانواده بود.

وی ادامه‌صحبت‌های خود را به تشریح برخی از اقدامات موثر بانوان در عرصه‌های مختلف‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، هنری، سیاسی و نظامی اختصاص داد و تاکیدکرد: ‌همراهی‌ و استقامتی‌ که ‌از سوی ‌زنان ‌قهرمان این دیار در جریان‌ جنگ‌ تحمیلی‌ به ‌منصه ‌ظهور رسید، یگانه و بی‌همتاست.

میهمان این نشست تخصصی در بخش دیگر صحبت‌های خود به نقش بانوان در دوران پس از دفاع مقدس اشاره داشت و با خاطرنشان‌کردن جایگاه  بانوان در خانواده و اجتماع گفت: تربیت نسل مومن و  انقلابی،  حمایت از مدافعان حرم  و حفظ آثار و ارزش‌های انقلاب، رسالت  این روزهای  زنان باورمند ایران اسلامی محسوب‌می‌شود.

پاسخ‌گویی زرجوانی به پرسش‌های حاضران و به‌اشتراک‌گذاری دیدگاه‌ها، بخش پایانی نشست تخصصی«تبیین نقش زنان در دستاوردهای هشت‌سال دفاع‌مقدس» به‌شمارمی‌رفت.

نشست تخصصی بانوان و دست‌آوردهای هشت سال دفاع مقدس

نشست تخصصی بانوان و دست‌آوردهای هشت سال دفاع مقدس

خاطرنشان‌می‌شود، سی و یکم  شهریور، سالروز شروع جنگ تحمیلی از سوی رژیم بعث عراق علیه جمهوری اسلامی ایران، آغاز هفته دفاع مقدس نام‌گذاری شده و تا ششم مهر ادامه دارد. 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =