روایت گری خاطرات دوران دفاع مقدس برای اعضا و مربیان

همزمان با هفته دفاع مقدس دو نفر از آزادگان ۸ سال جنگ تحمیلی به ذکر خاطره هایی از جنگ و اسارت خود برای اعضای نوجوان ومربیان پرداختند.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان رضوی، عبدالهی و موسوی دو نفر از رزمندگان جبهه های نبرد حق علیه باطل در ۸ سال جنگ تحمیلی که مدتی را در اسارت بوده و به درجه جانبازی نیز نائل شده بودند در محفلی دوستانه برای اعضای نوجوان مرکز ۴ خاطره گویی کردند.

این جلسه با تلاوت آیات قرآن مجید آغاز و با شعرخوانی و مجری‌گری یکی از اعضای نوجوان مرکز ۴ آغاز شد. در ادامه موسوی ضمن تشکر از حضور در جمع نوجوانان امروز گفت: بخشی از تاریخ سرنوشت ساز این مملکت به دست کسانی رقم خورده است که در ۸ سال دفاع مقدس از جان خود گذشتند، به خاطره ها به عنوان بخشی از تاریخ نگاه کنید.

در ادامه ابراهیم زره‌ساز مدیر کل کانون استان با اشاره به فعالیت معرفی شخصیت و وقایع و رویدادها در مراکز کانون پرورش فکری گفت: یکی از بخش‌های هویت‌ساز در جامعه بخش تاریخ و دین است که در کانون به وسیله انواع قالب‌ها و ابزارهای هنری از جمله نقاشی، قصه و ... به کودکان و نوجوانان آموزش داده می شود. یکی از مهمترین بخش‌های هویتی تاریخ شفاهی است که از میان خاطرات این عزیزان به ما و نسل بعد منتقل می‌شود.

در خاتمه جانباز آزاده عبدالهی با تشکر از حضور در جمع انرژی‌بخش نوجوانان امروز گفت: اینجا مرکز تربیت هنرمندان نوجوان است من نیز در نوجوانی به دنبال هنر بودم و اولین نقش هنری ام را به عنوان اسیر در نمایش تولدی در خون بازی کردم و سپس به جبهه رفتم و اسیر شدم. ایشان با نمایش اطلاعیه سالگرد شهدای مفقودالاثر دانش‌آموزان مدرسه که نام خودشان نیز در آن بود بصورت چاپی به نوجوانان از سختی‌های اسارت و جنگ گفت و آن را دانشگاه زندگی خود خواند و گفت ما سالگرد جنگ را جشن نمی‌گیریم بلکه هر ساله سالگرد دفاع مقدس را جشن می‌گیریم. در پایان نیز خاطره مکتوب خود را که در لحظه ورود به وطن در اتوبوس نگاشته بودند را برای اعضا خواندند.

این جلسه با اهدای هدیه به آزادگان ایثارگر و اعضای نوجوان خاتمه یافت.

روایت گری خاطرات دوران دفاع مقدس برای اعضا و مربیان روایت گری خاطرات دوران دفاع مقدس برای اعضا و مربیان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =