کودکان سرمایه‌ای عظیم اجتماعی و محور توسعه همه جانبه در جامعه‌اند

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در تشریح برنامه‌ها هفته ملی کودک، کودکان مهمترین محور توسعه همه جانبه کشور به ویژه عرصه‌های فرهنگی عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان شرقی، بینش با اشاره به اهمیت و جایگاه کودکان به عنوان سرمایه‌های عظیم اجتماعی در توسعه همه جانبه کشور تاکید کرد: توجه به نیازهای فرهنگی کودکان و ارائه خدمات فرهنگی متناسب با ذائقه و نیازهای روحی آنان تاثیر بسیاری در حفظ و ارتقای فکری و بهره‌وری این سرمایه‌های اجتماعی دارد.

وی با بیان اینکه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان نهاد تخصصی فعالیت‌های فرهنگی کودکان بر اساس هدف گذاری و برنامه ریزی‌های انجام شده در طول سال برنامه‌های متنوع و متعددی را با هدف ارتقای فکری، معرفی استعدادهای خلاق و تبیین مفاهیم تربیتی برای پرورش نسلی خلاق، خودباور و معتقد به باورهای دینی برگزار می‌کند تاکید کرد: هفته ملی کودک در حقیقت ویترینی از تمام فعالیت‌ها و برنامه‌های است که در طول سال در موضوعات فرهنگی هنری برای کودکان برگزار می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در عین حال تصریح کرد: هفته ملی کودک فرصتی بسیار مناسب برای افزایش توجه بزرگسالان به حقوق کودکان و تعامل و همفکری با متولیان و متخصصان تربیتی برای ارتقای کمی و کیفی خدمات فرهنگی به کودکان است.

وی تجلیل از کودکان نخبه و خلاق استان در عرصه‌های فرهنگی هنری ادبی، تجلیل از فعالان حوزه کودک و برگزاری نمایشگاه معرفی توانمندی‌های هنری کودکان و برگزاری نشست‌های تخصصی ویژه والدین در موضوعات مربوط به کودکان و فضای مجازی، رسانه، بهداشت روانی، باورهای دینی، محیط زیست و میراث فرهنگی را از جمله برنامه‌های این مناسبت اعلام کرد.

بینش برگزاری جشن بزرگ کودکان با مشارکت سازمان اجتماعی فرهنگی ورزشی شهرداری تبریز با اجرای برنامه‌های شاد و جذاب و اجرای مهرواره بازی‌های بومی و محلی در تبریز، تجلیل از فرزندان معظم شهداء، برپایی کارگاه‌های هنری و ادبی با حضور کودکان از جمله کارگاه‌های هنری مادر و کودک و بازدید روزانه دانش آموزان مدارس در سراسر استان و بهره‌مندی از برنامه‌های هفته ملی کودک را از دیگر فعالیت‌های این مناسبت اعلام کرد.

بینش با اشاره به اینکه برنامه‌های هفته ملی کودک در تمام شهرهای استان و به میزبانی مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اجرا خواهد شد افزود: امسال طرح پیک امید ویژه مناطق محروم، حاشیه‌نشین و روستایی با حضور فعال کتابخانه‌های سیار و مربیان کانون برنامه‌های گسترده‌ای را تدارک دیده‌اند که در طول هفته ملی کودک اجرا خواهد شد.

وی با قدردانی از استانداری آذربایجان شرقی، آب منطقه‌ای، آموزش و پرورش، محیط زیست، سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری و صدا و سیمای آذربایجان شرقی به جهت همکاری و همراهی در اجرای هرچه بهتر آیین‌های هفته ملی کودک، از خانواده‌ها خواست به همراه فرزندان خود و با حضور در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان از برنامه‌های متنوع و جذاب آن استفاده نمایند.

آیین‌های هفته ملی کودک طی روزهای ۱۶ الی ۲۲ مهر همزمان با سراسر کشور در استان آذربایجان شرقی برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =