بانوان کارمند بوشهری با مهارت های فرزندپروری آشنا شدند

نشست تخصصی «روان شناسی بازی در دنیای کودک» ویژه بانوان شاغل در دستگاه های اجرایی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر، نشست تخصصی «روان شناسی بازی در دنیای کودک» ویژه بانوان شاغل در دستگاه های اجرایی برگزار شد.

این دوره در راستای آشنایی با مهارت های فرزند پروری در دومین روز از هفته ملی کودک از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر و با همکاری اداره کل امور زنان و خانواده استانداری و مرکزآموزش و پژوهش توسعه و آینده نگری استان بوشهر در سالن آفرینش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر برگزار شد.
رسولی مدیرکل کانون پرورش فکری در خصوص برگزاری این دوره آموزشی گفت: پرداختن به والد و مولد در هفته ای که به نام کودک نامگذاری شده در دستور کار ما قرار دارد چرا که بستری که کودک در آن رشد میکند در شکل گرفتن شخصیت او بسیار موثر است و خانواده اولین نهاد اجتماعی است که کودک در آن عضو میشود بنابراین سعی داریم با افزایش مهارت های فرزند پروری در مادران که در هر خانواده بیشترین ارتباط را با کودکان دارند آنها را در پرورش صحیح کودکان یاری کنیم .
سارا نکیسا کارشناس آموزش و پژوهش کانون استان در رابطه با برگزاری این دوره گفت:دوره های فرزند پروری از ابتدای سال در برنامه ریزی سالانه کانون پرورش فکری استان گنجانده شده و با توجه به اینکه برقراری رابطه مثبت و موثر بین فرزند و والدین زمینه ساز یک تربیت خوب است با تعریف این دوره ها در تلاشیم تا اصول اولیه فرزند پروری را به صورت درست در اختیار والدین بگذاریم.
وی همچنین از برگزاری دوره های دیگر با این مضمون در طول سال خبر داد.

مدرس این دوره خانم مینا خوئینی دانش آموخته علوم تربیتی ، دانشجوی دکتری مدیریت و فعال حوزه تربیتی کودک و نوجوان بود. وی ضمن پرداختن به اهمیت دوران کودکی ، به توضیحاتی پیرامون تاثیر چگونگی گذر از این دوران بر روی شخصیت افراد پرداخت و طبق نظریات روانشناسان حوزه کودک و نوجوان به تقسیم بندی تیپ شخصیتی والدین و فرزندان پرداخته و نتایج تربیتی هر کدام را مورد بررسی قرار داد. در این نشست خصوصیات رفتاری تیپ های شخصیتی مختلف و نوع برخورد آنها مورد تحلیل قرار گرفت.
این نشست ۱۷ مهرماه و با حضور ۴۰ نفر از بانوان شاغل در ادارات استان و با هدف توانمند سازی مادران امروز و آینده برگزار شد.
شایان ذکر است دوره تکمیلی این نشست تخصصی در هفته آتی برگزار خواهد شد.

بانوان کارمند بوشهری با مهارت های فرزندپروری آشنا شدند

بانوان کارمند بوشهری با مهارت های فرزندپروری آشنا شدند

بانوان کارمند بوشهری با مهارت های فرزندپروری آشنا شدند

بانوان کارمند بوشهری با مهارت های فرزندپروری آشنا شدند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =