تشریح برنامه‌های هفته ملی کودک در صدا و سیمای مرکز سمنان

برنامه‌های هفته ملی کودک با دعوت از مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در صدا و سیمای مرکز سمنان تشریح شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، نبی‌اله خدابخشی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و رئیس کارگروه هفته‌ی ملی کودک استان به‌عنوان میهمان دو برنامه‌ی زنده رادیویی «صبح بخیر قومس» و برنامه تلویزیونی «یه صبح تازه» سیمای مرکز سمنان به ترتیب درروزهای شنبه ۱۶ مهر و دوشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۱ به تشریح و تبیین برنامه‌های این هفته پرداخت.

تشریح برنامه‌های هفته ملی کودک در صدا و سیمای مرکز سمنان

خدابخشی در گفت‌.وگوی رادیویی صبح شنبه با اشاره به چرایی نامگذاری هفته‌ی ملی کودک و عناوین روزشمار هفته بر توجه مؤثرین نسبت به مسائل و نیازهای این قشر از جامعه، تأکید و اظهار کرد: کودکان ارزشمندترین سرمایه‌ی‌ ملی هر جامعه‌ای محسوب می‌شوند و ما امانت‌داران این هدیه‌های الهی هستیم.

تشریح برنامه‌های هفته ملی کودک در صدا و سیمای مرکز سمنان

وی در برنامه‌ی زنده سیمای مرکز سمنان نیز ضمن تبریک هفته‌ی ملی کودک و سال‌روز میلاد پیامبر مهربانی حضرت محمد(ص) و امام جعفر صادق(ع)، گزارش‌ کوتاهی از سفر تماشاخانه سیار کانون به سمنان و استقبال پرشور مخاطبان جامعه‌هدف و بازخورد والدین و مسئولان، ارائه داد.

خدابخشی هدف از برنامه‌های هفته ملی کودک در کانون پرورش فکری به‌عنوان «خانه‌ی امن کودکان و نوجوانان» را امیدآفرینی، ایجاد شور و نشاط اجتماعی، برقراری عدالت اجتماعی و توجه ویژه به کودکان و نوجوانان مناطق محروم و کم‌برخوردار، عنوان و از مؤثرین و دستگاه‌های متولی این حوزه ازجمله تلاش صادقانه و خالصانه‌ی فرمانداری، بخشداری، دهیاری‌، شهرداری، شورای اسلامی شهر و روستا، اداره برق و...، قدردانی کرد.

تشریح برنامه‌های هفته ملی کودک در صدا و سیمای مرکز سمنان

مدیرکل کانون استان سمنان در ادامه‌ی سخنان خود با اشاره به عضویت رایگان کودکان و نوجوانان در روز ۱۶ مهر که روز جهانی کودک نامگذاری شده، با توجه به آغاز سال تحصیلی درخصوص احیای طرح کانون و مدرسه، اجرای طرح فرهنگی و علمی «گنبد مینا» در قالب سفر آسمان‌نمای سیار کانون سمنان به روستاها و مناطق محروم و هم‌چنین جشنواره‌ی استانی قصه‌گویی و...، مطالبی بیان کرد.

تشریح برنامه‌های هفته ملی کودک در صدا و سیمای مرکز سمنان

خدابخشی در پایان سخنانش، انتظارات کانون را از جامعه‌هدف، مسئولان و نهادهای فرهنگی استان، بیان و تصریح کرد: مسئولین و مؤثرین، کودک و دوره‌ی کودکی را باور داشته و آن را به فراموشی نسپارند؛ چراکه نقش مؤثرین که می‌توانند مسئولان، خانواده و... باشند، بسیار مهم است و از آنجا که هیچ‌چیزی جایگزین خانواده در امر تعلیم و تربیت نمی‌شود بنابراین نقش والدین در این عرصه، بی‌بدیل است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =