نشست تخصصی« نقش قصه‌گویی در تربیت و پرورش فرزندان»

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان درحاشیه برگزاری مرحله استانی بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی، نشستی تخصصی «نقش هنر قصه‌گویی در تربیت فرزندان» را با حضور جمعی از مادران علاقه‌مند به این ابزار تربیتی برگزارکرد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون استان گیلان، طی این  نشست تخصصی که  ۱۹ مهر ۱۴۰۱  در  نگارخانه آفرینش‌ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان استان گیلان در رشت برگزارشد، جمعی از مادران علاقه‌مند به هنر قصه‌گویی شرکت‌داشتند.

شهربانو مشکبید حقیقی، همکار پیش‌کسوت کانون استان گیلان، قصه‌گوی برگزیده و داورجشنواره‌های قصه‌گویی نیز میهمان این نشست تخصصی بود و از پیشینه و جایگاه این هنر کاربردی و ریشه‌دار برای حاضران صحبت‌کرد.

مشکبیدحقیقی توضیح‌داد: قصه ‌و قصه‌گویی، ریشه در فرهنگ مردمان سرزمین‌های مختلف دارد و این هنر تاثیرگذار از دیرباز تا کنون در لالایی‌های مادران، محفل‌های خانوادگی و دورهمی‌های ایرانیان مورد توجه ویژه قرارداشته‌است.

این فعال عرصه قصه‌گویی در همین‌حال، اشاره‌ای به نقش کاربردی این هنر داشت و با تاکید بر این موضوع که بهره‌گیری از قصه در یادگیری و انتقال مفاهیم تربیتی، اخلاقی، اجتماعی و دینی دارای اهمیت ویژه‌است اظهارکرد: این هنر، افزون بر غنی‌سازی اوقات فراغت و سرگرمی، به عنوان ابزاری درخدمت  آموزش‌های غیرمستقیم ، جذاب، نشاط‌بخش و مخاطب‌پسند قراردارد.

این قصه‌گوی برگزیده جشنواره‌های کشوری و استانی صحبت‌های خود را با تاکیدی دوباره بر اهمیت قصه ‌و قصه‌گویی در شکل‌گیری شخصیت کودکان و هدایت آنان در مسیر مناسب تربیتی ادامه‌داد و با مخاطب‌قراردادن حاضران افزود: مادران، با قصه و قصه‌گویی می‌توانند علاوه بر ثبت لحظه‌های شاد و لذت‌بخش برای فرزندان، قدرت تخیل آینده‌سازان را پرورش داده و سهمی مهم در آموزش راه‌ و رسم زندگی به آنان ایفاکنند.

تاکید بر ضرورت مطالعه کتاب و شنیدن قصه‌های مختلف برای فراگیری و افزایش مهارت‌های قصه‌گویی، بخش پایانی سخنان مشکبید حقیقی بود و با معرفی کتاب‌های مناسب قصه‌گویی و حضور در محل برگزاری مرحله استانی بیست‌و چهارمین‌جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در سالن سینمای اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در رشت همراه‌شد.

نشست تخصصی« نقش قصه‌گویی در تربیت و پرورش فرزندان»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =