تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به بام ایران رسید

تماشاخانه سیار کانون از روز جمعه ۲۲ مهرماه اولین سفر خود را در روستای دزک شهرستان کیار آغاز خواهد کرد. این تماشاخانه طی ۴ روز قرار است در روستاها و شهرهای فرخشهر، میهه، دشت زرین، شمس آباد، الهیه بروجن، منظریه شهرکرد، آلونی و خانمیرزا تئاتر عروسکی «ماجرای گله من» را برای عموم به نمایش بگذارد.

حجت الله آسمند مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان از اجرای تئاتر عروسکی «ماجرای گله من» در مناطق حاشیه شهر و کم برخوردار و روستاها و شهرستان‌های چهار محال و بختیاری خبر داد و گفت: این تماشاخانه در راستای ایجاد نشاط اجتماعی و اجرای عدالت فرهنگی در ۹ نقطه کمتر برخوردار استان و روستاهای دور از امکانات فرهنگی به اجرای نمایش خواهد پرداخت. 
آسمند با  اشاره به اینکه تماشاخانه  سیار کانون از روز جمعه ۲۲ مهرماه اولین سفر خود را در روستای دزک شهرستان کیار آغاز خواهد کرد افزود: این تماشاخانه طی ۴ روز قرار است در روستاها و شهرهای فرخشهر، میهه، دشت زرین، شمس آباد، الهیه بروجن، منظریه شهرکرد، آلونی و خانمیرزا تئاتر عروسکی «ماجرای گله من» را برای عموم به نمایش بگذارد.

وی در خصوص درونمایه و طرح داستانی این نمایش، گفت: نمایش عروسکی «ماجرای گله من» به کارگردانی «امیرمحمد انصافی»، حکایت چوپانی است که با آرزوهای خودش موقعیت گوسفندانش را به خطر می‌اندازد و طی ماجراهایی یاد می‌گیرد که باید آرزوهایش اندازه توانمندی‌هایش باشد. 
مدیر کل کانون گفت: هدف از راه‌اندازی تماشاخانه سیار، تولید تئاتر ویژه مخاطب کودک و نوجوان و اجرای آن در سالن‌های آمفی تئاتر، مراکز کانون، مدارس، مساجد، بیمارستان‌ها و مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهرهاست. این تماشاخانه‌ها به نوعی سفر سینما، تئاتر کانون و کتاب به مناطق حاشیه‌ای هستند.
گفتنی است تریلی تئاتر سیار یا تماشاخانه سیار کانون  بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به‌طور رسمی در سال ۱۳۷۳ در پارک بعثت خزانه بخارایی توسط اساتید برجسته حوزه تئاتر کودک و نوجوان حمید گلی، علی فروتن، ناصرآویژه و محمد مسلمی افتتاح شد و تا کنون با اجرای نمایش های مختلف در سراسر کشور توانسته است کودکان و نوجوانان بسیاری را در مناطق محروم با نمایش آشنا کند.

تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به بام ایران رسید
تریلی سیار نمایشی کانون پیش از این نیز به استان سفر کرده است و در مناطق مختلف به اجرای نمایش پرداخته است. قرار است این تماشاخانه  از ۲۶  مهر جاری بعد از اجرای تئاتر در ۹ منطقه استان  چهار محال و بختیاری به بوشهر سفر نماید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =