برگزاری بیست و چهارمین نشست انجمن شاعران نوجوان آینه‌های ناگهان کانون گتوند

بیست و چهارمین نشست انجمن شاعران نوجوان آینه‌های ناگهان مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گتوند با حضور وحید کیانی مدیرکل کانون خوزستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون خوزستان، هم‌زمان با سالروز وفات شاعر پرآوازه خوزستانی قیصر امین پور، بیست و چهارمین نشست انجمن شاعران نوجوان آینه‌های ناگهان مرکز فرهنگی هنری گتوند هشتم آبان ماه ۱۴۰۱ با حضور فردین کوراوند شاعر، منتقد ادبی، وحید کیانی مدیرکل کانون خوزستان و جمعی از اعضای این مرکز با موضوع نقد و بررسی آثار اعضا برگزار شد.

برگزاری بیست و چهارمین نشست انجمن شاعران نوجوان آینه‌های ناگهان کانون گتوند

فردین کوراوند پس از بررسی آثار اعضا گفت: یکی از مهم‌ترین وظایف شاعر گزینش‌گری در شعر است و شاعر با انتخاب بهترین کلمات و ساختن ترکیبات جدید راه انتقال معنا را برای مخاطب هموارتر خواهد کرد.

او در ادامه توضیح داد: خلق ترکیبات و توصیفات نو، عاطفه و احساس شاعر را بازگو می‌کند و باعث می‌شود خواننده شعر از موسیقی و تعبیرهایی که در آن بکار گرفته شده است، لذت برد.

کوراوند تصریح کرد: آفرینش ترکیبات باید متعادل باشد، زیرا ممکن است در عین زیبایی به دلیل ازدیاد تصاویر، دچار سردرگمی و پریشانی ذهن مخاطب گردد.

دبیر ادبی کتابخانه‌های عمومی خوزستان در این نشست گفت: وارد کردن فضا و زیست شاعر لازم و ضروری است و هر چه مفهوم مرگ، زندگی و موفقیت‌ها به زندگی شخصی شاعر نزدیک‌تر شود، شعرِ موفق‌تری خلق می‌گردد.

او در پایان گفت: وضوح و تصویرسازی در شعر و خلق ایماژهای شاعرانه، کمک بیشتری به درک معنا و ماندگاری شعر در ذهن مخاطب خواهد کرد.

بیست و چهارمین نشست انجمن شاعران نوجوان آینه‌های ناگهان مرکز گتوند با اهدای لوح تقدیر  از طرف مدیر کل استان به مربیان این مرکز فرهنگی هنری به کار خود پایان داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =