کد خبر: 319725
تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۰
بازدید 430
پیکر کودک شهید «علی‌اصغر لری‌گویینی» به زادگاهش برگشت

نجمه‌خاتون خداترس سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان حادثه تروریستی حمله به حرم مطهر حضرت احمدبن موسی(ع) شیراز و شهادت سه کودک را محکوم و همزمان با مراسم تدفین دانش‌آموز شهید کرمانی پیامی منتشر کرد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان کرمان، نجمه‌خاتون خداترس سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان در محکومیت این حادثه دلخراش بیان کرد: «

فرزندان عزیز ایران

کودکان و نوجوانان سربلند حرم

شهد شیرین شهادت گوارای وجودتان

پرواز کبوترانه شما زائران کوچک حرم، عاشورای دیگری را برصحنه غم‌زده تاریخ به تصویر کشید و ندای مظلومیت کودکان و نوجوانان بی دفاع را بار دیگر در گوش جهان طنین‌انداز کرد .

هیچ‌کس نمی‌داند در آن لحظات زیبای مناجات و دعا  با زبان شیرین کودکانه‌ی خود چه در دل زمزمه کردید که بال در بال فرشتگان الهی مشتاق و جست و خیزکنان تا بهشت پر گشودید تا آخرین حال خوش کودکی‌تان با عطر حرم درآمیزد و رنگ خوش زندگی در بهشت برین برایتان رقم بخورد .

اینک ما مانده‌ایم و قصه‌ی جانسوز حرم، قصه‌ی دوباره علی اصغر، روایت کودکی آرشام و حکایت روزهای نوجوانی محمدرضا. ما مانده‌ایم و زمزمه‌های دلتنگی آرتین که نگاه معصومانه‌اش خزان غم‌گرفته‌ای را به تصویر کشیده است و حکایت قدیمی مادر بی‌کودک و کودک بی‌مادر .

قصه‌گو می‌آید، قصه می‌گوید: اما این بار همه اشک می‌شویم، همه آه و درد و فراق.  امان از قصه‌های پردرد، قصه‌های آکنده از مظلومیت .

مسافران کوچک بهشت

پرده در پرده، صحنه به صحنه، سینه به سینه قصه سرخ پروازتان را با جانِ دل نقل خواهیم کرد. با شما عهد خواهیم بست راوی صدای رسای مظلومیت و آزادگی‌تان باشیم.

خون پاک و به ناحق ریخته شما اعجاز خواهد کرد و همگان را به بصیرتی که ریشه در اندیشه‌های ناب و مقدس مکتب سیدالشهدا دارد فرا خواهد خواند...»

یادآوری می‌شود، درپی حمله تروریستی به حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ(ع) «علی‌اصغر لری‌گویینی» فرزند عباس، دانش‌آموز پایه دوم مدرسه عشایری کعبه در روستای چاه‌قوسکی منطقه خیرآباد شهرستان سیرجان هم به شهادت رسیده است.

پیکر این دانش‌آموز شهید امروز ۹ آبان ۱۴۰۱ از حسینیه ثارالله کرمان به سمت زادگاهش تشییع شد.

غروب روز چهارشنبه ۴ آبان ۱۴۰۱ فردی مسلح با حمله به نمازگزاران در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) در شهر شیراز ۱۵ نفر از جمله چند زن و کودک را به شهادت رساند و بنا بر آخرین اعلام مسئولان استان فارس، ۲۶ نفر را مجروح کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =