روز نوجوان در مراکز کانون استان اردبیل گرامی داشته شد

در سالروز شهادت محمدحسین فهمیده و نام‌گذاری این روز به عنوان روز نوجوان و بسیج دانش‌آموزی، مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل با اجرای فعالیت‌های مختلف فرهنگی و هنری، این روز را گرامی داشتند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، هشتم آبان‌ماه، سالروز شهادت محمدحسین فهمیده، بسیجی ۱۳ ساله دوران دفاع مقدس که به روز نوجوان و همچنین بسیج دانش‌آموزی نام‌گذاری شده است، با اجرای فعالیت‌های مختلف فرهنگی،هنری و ادبی توسط مربیان و اعضای مراکز کانون استان اردبیل گرامی داشته شد.

روز نوجوان در مراکز کانون استان اردبیل گرامی داشته شد

مرکز فرهنگی و هنری شماره‌ی ۲ کانون اردبیل

نظر به نام‌گذاری ۸ آبان ماه، سالروز شهادت محمدحسین فهمیده به‌نام روز «نوجوان و بسیج دانش‌آموزی»،  مربیان مرکز فرهنگی و هنری شماره‌ی ۲ کانون اردبیل با حضور اعضای این مرکز به اجرای فعالیت های مرتبط با این روز پرداختند.

معرفی شخصیت: به منظور آشنایی با شخصیت‌های تاثیر گذار نوجوان در طول دوران انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی، زندگینامه شهید محمدحسین فهمیده باروایت داستان حماسه‌آفرین این شهیدبزرگوار، برای اعضای نوجوان مرکز معرفی شد.

تهیه‌ی طرح دیواری: به منظور معرفی روز دانش آموز و آشنایی اعضا با این مناسبت، طرح دیواری با موضوع معرفی دانش‌آموزان شهید تهیه شد. اعضا بانوشتن شعر، داستان کوتاه و شعارهای انقلابی باشهید فهمیده و سایر شهدای دانش آموز تجدید میثاق کردند. 

روز نوجوان در مراکز کانون استان اردبیل گرامی داشته شد

مرکز فرهنگی و هنری شماره‌ی ۴ کانون اردبیل

اعضای نوجوان کانون شماره ی ۴ اردبیل در روز هشتم آبان‌ماه، سالروز شهادت شهید نوجوان«محمد حسین فهمیده» و « روز نوجوان و بسیج دانش‌آموزی»، یاد و خاطرات ایثارگری و رشادت این شهید نوجوان را گرامی داشتند.

 در این راستا معرفی شخصیت «شهید محمد حسین فهمیده» توسط مربیان این مرکز انجام شده و کارگاه بحث آزاد با عنوان « نوجوان امروز و اندیشه های نو وسازنده » برگزار گردید.

همچنین اعضای نوجوان مرکز ۴ اردبیل از کتاب «به یاد کانون»، شعری را با عنوان «ما همه فهمیده‌ایم» را همخوانی کردند.

در کارگاه سفال‌گری نیز اعضای نوجوان مرکز، نام شهید «محمد حسین فهمیده»  را بر روی لوح های گلی به صورت نقش برجسته، کار کردند.

روز نوجوان در مراکز کانون استان اردبیل گرامی داشته شد

مرکز فرهنگی و هنری شماره‌ی ۵ کانون اردبیل

در سالروز شهادت محمدحسین فهمیده نوجوان ۱۳ساله‌ی دوران دفاع مقدس و به مناسبت گرامیداشت روز نوجوان و بسیج دانش‌آموزی، اعضای نوجوان پسر مرکز فرهنگی و هنری شماره‌ی ۵ اردبیل، یاد و خاطرات شهید نوجوان «محمدحسین فهمیده» را گرامی داشتند.

 در ابتدای برنامه مربی امور فرهنگی مرکز با بیان اینکه فداکاری شهید فهمیده برای همیشه در تاریخ پر شکوه ایران اسلامی ثبت و جاودانه شده است، این شهید بزرگوار را سبب افتخار هر ایرانی  و الگوی مناسب برای همه نوجوانان، دانست.

 در ادامه، با معرفی شخصیت شهید نوجوان «محمدحسین فهمیده»، وصیت‌نامه‌ی این شهید برای آشنایی اعضای مرکز با افکار ومعرفت ایشان، قرائت شده و فعالیت بحث آزاد با عنوان «نوجوان امروز، آینده ساز فردا» برگزار گردید.

در پایان این برنامه اعضای نوجوان مرکز خاطر نشان کردند، با تحصیل علم و دانش تلاش در این مسیر، راه و یاد شهیدان را برای آبادانی و پیشرفت کشور، ادامه خواهند داد.

روز نوجوان در مراکز کانون استان اردبیل گرامی داشته شد

مرکز فرهنگی و هنری شماره‌ی یک کانون کوثر

اعضای مرکزشماره‌ی یک کانون کوثر روز نوجوان و بسیج دانش آموزی را گرامی داشتند.

به مناسبت گرامیداشت سالروز شهادت محمد حسین فهمیده، شخصیت این شهید بزرگوار برای اعضای مرکز معرفی شده و آن‌ها در این برنامه با رشادت‌های این نوجوان ۱۳ ساله که برای دفاع از میهن خود از جان خود گذشت و با نابود کردن تانک دشمن، یادش در نام ها همیشه زنده ماند، آشنا شدند.

همچنین در ادامه برنامه، اعضا با استفاده از مقوا و دیگر ابزار و وسایل، کاردستی تانک به یاد فداکاری و ایثارگری شهید محمدحسین فهمیده ساختند.

روز نوجوان در مراکز کانون استان اردبیل گرامی داشته شد

مرکز فرهنگی و هنری کانون گرمی

به‌مناسبت سالروز شهادت محمدحسین فهمیده و گرامی‌داشت روز نوجوان، مرکز فرهنگی هنری کانون گرمی با برگزاری کارگاه‌های معرفی وقایع و شخصیت، معرفی کتاب وقصه گویی، اعضا را با زندگی و خصوصیات شخصیتی این شهید بزرگوار آشنا کرد.

حبیبه سادات کریمی، مربی فرهنگی کانون مرکز گرمی با اشاره به رشادت و از جان گذشتگی نوجوانان در دوران جنگ تحمیلی، گفت: شهید فهمیده نوجوانی ۱۳ ساله با درک شرایط مهم کشور در جریان جنگ تحمیلی رژیم بعثی علیه ایران با شرکت در این نبرد، از میهمن، شرف و ناموس کشور دفاع کرد.

همچنین این مربی فرهنگی در ادامه‌ی برنامه، داستان «آتشی بالای کوه» را قصه‌گویی و کتاب «فهمیده،رزمنده کوچک» را برای اعضای مرکز، معرفی کرد.

روز نوجوان در مراکز کانون استان اردبیل گرامی داشته شد

مرکز فرهنگی و هنری نمین

مربیان مرکز فرهنگی و هنری کانون نمین، با حضور در مدرسه‌ی دخترانه‌ی محمد جعفری و اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری، سالروز شهادت شهید نوجوان محمدحسین فهمیده و یاد و خاطر ۳ شهید دانش‌آموز حادثه‌ی تروریستی حرم شاهچراغ(ع) را گرامی داشتند.

در روز یکشنبه ۸ آبان‌ماه سال ۱۴۰۱، مصادف با روز بسیج دانش‌آموزی و روز نوجوان، مربیان مرکز فرهنگی و هنری نمین با حضور در مدرسه ی ابتدایی دخترانه محمد جعفری، ویژه برنامه‌هایی را در خصوص معرفی شخصیت و نحوه‌ی شهادت، محمدحسین فهمیده، شهید نوجوان ۱۳ ساله را برای دانش‌آموزان اجرا کردند.

در این برنامه،زهرا فرج زاده، مربی مسوول مرکز، ضمن معرفی این روز و نام‌گذاری آن به عنوان روز بسیج دانش‌آموزی و روز نوجوان، شخصیت شهید فهمیده را معرفی کرده و نحوه‌ی شهادت، شجاعت و فداکاری این شهید نوجوان را که با بستن نارنجک به خود، تانک دشمن را منهدم ساخت را برای اعضا تشریح کرده و در ادامه، با  معرفی کتاب «فهمیده، رزمنده ی کوچک»، بخش‌هایی از این کتاب توسط مخاطبان برنامه روخوانی شد.

خاطر نشان می‌شود در پایان برنامه اعضای حاضر با فریاد «ایرانم تسلیت، شیرازم تسلیت»، با آرتین کوچک و دیگر بازماندگان شهدای حادثه‌ی تروریستی حرم شاهچراغ(ع) ابراز همدردی کردند.

روز نوجوان در مراکز کانون استان اردبیل گرامی داشته شد

مرکز فرهنگی و هنری کانون نیر

مرکز فرهنگی و هنری کانون شهرستان نیر به مناسبت هشتم آبان‌ماه، سالروز شهادت محمد حسین فهمیده، با اجرای فعالیت‌های فرهنگی، این روز را گرامی داشت.

در این برنامه ضمن گرامیداشت روز نوجوان و زنده نگه داشتن یاد و خاطره ایثارگری‌های رزمنده نوجوان، شهید فهمیده، فعالیت‌هایی همچون معرفی شخصیت، قصه گویی و پخش انیمیشن کوتاه در مورد شهید فهمیده، توسط مربیان مرکز اجرا شد.   

بر اساس این گزارش، هدف از برگزاری این ویژه برنامه، شناخت بیشتر اعضا با زندگی و ویژگی‌های شخصیتی این نوجوان رزمنده عنوان شده است که با بصیرت و شهامت بی‌نظیر خود، به همه درس شجاعت و مقاومت آموخت و با نثار خون پاک خویش بر سرخی خون شهدای انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی افزود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =