مدیرعامل کانون در آستانه روز دانش‌آموز با اعضای نوجوان دیدار کرد

تعدادی از اعضای نوجوان مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری در آستانه روز دانش‌آموز با حامد علامتی دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، حامد علامتی مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این دیدار گفت: خیرمقدم می‌گویم به همه شما عزیزان که از راه‌های دور و نزدیک آمدید و این نشست برای من جلسه شیرینی است.

وی تصریح کرد: تعدادی از دانش‌آموزان در آستانه ۱۳ آبان و روز دانش‌آموز به دیدار رهبر می‌روند. در این دیدار اقوام مختلف حضور دارند و شما هم در این دیدار حضور خواهید داشت و به نمایندگی از اعضای کانون در این جمع حاضر می‌شوید. دیدار با رهبر یکی از خواسته‌های نوجوان‌ها در دیدارهایی بوده که با ما داشتند.

علامتی بیان کرد: یکی از دغدغه‌های مهم مقام معظم رهبری توجه جدی به تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان و کتاب است. مسائلی که نسبت به کودکان و نوجوانان وجود دارد برای کشور و رهبری همیشه حائز اهمیت بوده است.

مدیرعامل کانون در آستانه روز دانش‌آموز با اعضای نوجوان دیدار کرد

سپس مدیرعامل کانون با بیان خاطره‌هایی از دیدار با رهبر انقلاب در نوجوانی و دوره‌های دیگر اظهار کرد: تأکید رهبری درباره نوجوانان بیشتر روی نقش‌آفرینی است. هرکسی باید در زندگی خود نقشی ایفا کند و شما باید نقش خودتان را پیدا کنید.

وی افزود: حالا نقش مناسب چیست؟ در اینجا، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به کمک شما می‌آید تا نقش خود را بر اساس استعداد خود پیدا کنید.

مدیرعامل کانون ادامه داد: اگر می‌خواهید موفق باشید حتما باید سراغ علم بروید. البته علم با درس خواندن فرق دارد و درس خواندن برای رسیدن به علم است. هرکس می‌خواهد در دنیا قدرتمند باشد باید به لحاظ علمی قوی باشد. و بعد از پرورش استعداد باید اثرگذاری داشته و در این مسیر مراقب راهزنان باشید.

وی بیان کرد: الان زمان درس خواندن شماست، این فرصت را از دست ندهید. حضرت علی(ع) می‌فرمایند: «العلم سلطان» یعنی علم قدرت است. اینکه دشمن نمی‌تواند کاری کند بخاطر علم ماست.

علامتی در پایان گفت: یکی از بهترین روش‌ها برای پیشرفت، شناخت الگوهاست پس الگوهایتان را پیدا کنید.

در بخش دیگری از این نشست معاون فرهنگی کانون بیان کرد: این نشست یکی از جلسه‌های بی نظیر است چون اینجا معمولا جلسه‌های رسمی برگزار می‌شود و این دیدار تفاوت دارد.

مدیرعامل کانون در آستانه روز دانش‌آموز با اعضای نوجوان دیدار کرد

محمود مروج گفت: تمام مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری، خانه کودکان و نوجوانان است. مدیرعامل در نوجوانی عضو کانون بودند، به وزیر آموزش و پرورش هم کارت مربی‌گری کانون را داده‌ایم و من هم قبلا مربی کانون بودم. بنابراین همه در اینجا یا عضو کانون بودیم یا مربی و این جمع یک جمع عزیز کانونی است.

وی تصریح کرد: ویژگی که تمام کانونی‌ها دارند این است که کتاب‌خوان، اهل فکر و اندیشه، مهربان، نوع دوست و مسئولیت‌پذیر هستند و کشورشان را دوست دارند.

در این دیدار ۱۰ پسر و ۴ دختر از اعضای نوجوان مراکز کانون پرورش فکری از استان‌های البرز، تهران، قم، کردستان، خوزستان و سیستان و بلوچستان به همراه مربیان خود حضور داشتند و در بخشی از این نشست به معرفی خود پرداختند.

بعد از این دیدار نوجوانان از موزه کودک مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون بازدید کردند و به تماشای فیلم «ضربه فنی» از تولیدات کانون پرورش فکری در سالن غدیر کانون نشستند.

مدیرعامل کانون در آستانه روز دانش‌آموز با اعضای نوجوان دیدار کرد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =