هویت‌محوری و عدالت‌گستری رویکرد جدید در تولید برنامه‌هاست

مدیرکل کانون پرورش فکری استان سمنان در دیدار با مدیرکل صدا و سیمای مرکز سمنان بر گسترش همکاری بین این دو نهاد فرهنگی و هنری، تأکید و درخصوص توجه بیش‌تر مسئولان به حوزه‌ی کودکان و نوجوانان گفت‌وگو کرد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، نبی‌اله خدابخشی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان، پیش از ظهر سه‌شنبه نهم آبان ۱۴۰۱ با عبدالرضا دهرویه مدیرکل صدا و سیمای مرکز سمنان، دیدار و ضمن قدردانی از همکاری و همراهی شایسته خبرنگاران و تصویربرداران واحد خبر و هم‌چنین عوامل اجرایی تولید برنامه در واحدهای صدا و سیما به‌خصوص در تماشاخانه سیار، هفته‌ی ملی کودک و جشنواره‌های کانون بر گسترش همکاری بین این دو نهاد فرهنگی، هنری و تربیتی تأکید کرد.

هویت‌محوری و عدالت‌گستری رویکرد جدید در تولید برنامه‌هاست

خدابخشی در ادامه‌ی سخنانش بر تولید برنامه‌های محتوایی ویژه مخاطبان کودک و نوجوان، تأکید و اظهار کرد: هم‌افزایی و در کنار هم بودن، اتفاق قشنگی است که بایست آن را هدفمند ساخت و آنچه در حال حاضر مهم است باور همه‌ی ما و مؤثرین در اهمیت این قشر معصوم و توجه به امر آنان است، بنابراین برای مؤثر بودن فعالیت‌ها و عملکردها در این حوزه‌ی تربیتی که پایه و اساس آینده جامعه را تشکیل می‌دهد هم‌افزایی و اتحاد مادی و معنوی تمامی فعالین و مسئولین و مؤثرین در عرصه‌ی کودکان و نوجوانان یک امر حتمی است.

وی با بیان چگونگی فعالیت‌های ۶۰گانه و گستره‌ی پوشش آن در سطح استان، خاطرنشان کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان یکی از بزرگ‌ترین زنجیره‌های فرهنگی، هنری و ادبی استان است که می‌تواند با دسترسی به مخاطبان جامعه هدف، آموزه‌های تربیتی لازم را در حیطه‌های مختلف به کودکان و نوجوانان ارائه دهد.

هویت‌محوری و عدالت‌گستری رویکرد جدید در تولید برنامه‌هاست

خدابخشی، هدف و رسالت اصلی کانون پرورش فکری را کشف استعدادهای کودکان و نوجوانان، هدایت و پرورش آن‌ها بر اساس نظام تعلیم و تربیت، عنوان و خاطرنشان کرد: همکاری و مشارکت برای تولید برنامه‌های با کیفیت برای نسلی که آینده‌ساز ایران اسلامی هستند، گام مؤثری برای رسیدن به این هدف است.

مدیرکل کانون استان سمنان در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: کانون پرورش فکری دارای یک برند معتبر، جهانی و مورد اعتماد خانواده‌هاست و مربیان و کارشناسان سه حوزه‌ی فرهنگی، هنری و ادبی کانون از توان و ظرفیت بسیار بالایی برخوردار هستند، استفاده از این توان و دیدگاه‌های خلاقانه آن‌ها می‌تواند در تنوع‌بخشی و نوگرایی برنامه‌های تولیدی صدا و سیما به‌عنوان یک رسانه ملی و شناخته‌شده در بین خانواده‌ها بسیار کاربردی و مفید باشد.

هویت‌محوری و عدالت‌گستری رویکرد جدید در تولید برنامه‌هاست

 خدابخشی در پایان تصریح کرد: به‌عنوان متولی اصلی این حوزه، آماده مشارکت و همکاری در بخش محتوایی برنامه‌ها با صدا و سیما هستیم.

تأکید بر تداوم پویایی و تحرک فعالیت‌های کانون پرورش فکری

مدیرکل صدا و سیمای مرکز سمنان، کانون پرورش فکری را مکان مناسبی برای پرورش استعدادهای بالقوه کودکان و نوجوانان، برشمرد و گفت: فعالیت‌های مربیان کانون پرورش فکری به‌صورت غیر مستقیم بر اخلاق و بُعد رفتاری مخاطبان کودک و نوجوان، نقش بسزایی دارد.

هویت‌محوری و عدالت‌گستری رویکرد جدید در تولید برنامه‌هاست

دهرویه در ادامه با اشاره به «هویت‌محوری» و «عدالت‌گستری» به‌عنوان دو رویکرد جدید تولید برنامه‌ها افزود: صدا و سیما با شیوه‌ای هنرمندانه و غیرمستقیم مُبلّغ اهداف انقلاب و اسلام است، کانون پرورش فکری نیز مفاهیم تربیتی را با استفاده از شیوه‌های جذاب و خلاقانه به کودکان و نوجوانان منتقل می‌کند و پیوند بین کانون پرورش فکری و صدا و سیما می‌تواند سبب ارتقای سطح کیفی برنامه‌های تولیدی برای این قشر از مخاطبان باشد.

وی با بیان اینکه صدا و سیما از فعالیت‌های نهادهای مختلفی که در عرصه‌ی دین، اخلاق و فرهنگ فعالیت دارند حمایت می‌کند، توجه کانون پرورش فکری به کودکان مناطق محروم و روستایی و حضور فعال کتابخانه‌های سیار روستایی در روستاهای تحت پوشش و اجرای فعالیت‌های کتاب‌محور مربیان را شایسته تقدیر دانست.

هویت‌محوری و عدالت‌گستری رویکرد جدید در تولید برنامه‌هاست

دهرویه با تأکید بر تداوم پویایی و تحرک فعالیت‌های کانون پرورش فکری اظهار داشت: تولید محتوای مناسب بایست بنا بر اقتضای استان شکل گیرد و برای ساخت برنامه‌های تعلیمی و تربیتی از ظرفیت‌های کانون پرورش فکری، آموزش و پرورش و سازمان دانش‌آموزی استفاده بهینه شود.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز سمنان در پایان سخنانش با اشاره به مطرح‌شدن موضوع «توجه بیش‌تر به قشر کودک و نوجوان» در شوراها و هم‌چنین برگزاری دو جلسه با «هیئت اندیشه‌ورز» و «کارگروه سواد رسانه» از خدابخشی خواست تا جلسه‌ای به میزبانی کانون پرورش فکری با دعوت از متولیان حوزه‌ی کودک و نوجوان برگزار شود.

هویت‌محوری و عدالت‌گستری رویکرد جدید در تولید برنامه‌هاست

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =