مدیرعامل کانون: دختران ماهتاب را به شبکه‌ای اثرگذار تبدیل کنید

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با حضور در جمع دختران تاثیرگذار شرکت‌کننده در نخستین رویداد «نقش من» بر ضرورت حضور این دختران در مراکز کانون تاکید کرد و از اراده این مجموعه در واگذاری امکانات برای توسعه فعالیت آنان خبر داد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، حامد علامتی با حضور در آیین گشایش نخستین رویداد «نقش من» تصریح کرد: کانون به عنوان «نماد»ی اصلی در پرورش فکر و اندیشه شما برای به‌ظهور رساندن استعدادهای فرهنگی و هنری‌تان مکانی مناسب است و ما امیدواریم در همکاری با مجموعه مدارس صدرا و در کنار دختران حاج قاسم بتوانیم بستر مناسبی را برای شما فراهم کنیم.

مدیرعامل کانون: دختران ماهتاب را به شبکه‌ای اثرگذار تبدیل کنید

وی با طرح این سوال که در جمهوری اسلامی ما به عنوان یک دختر و پسر چه باید بکنیم، گفت: همه ما می‌خواهیم در آینده، اثرگذار باشیم همانند مدافعان حرم و یا شهدای هسته‌ای ما باید نقش خود را در تمدن نوین اسلامی مشخص کنیم. مقام معظم رهبری صحبت از تمدن اسلامی کردند و این مطالبه را از دانش‌آموزان داشتند. حتی ما به عنوان یک دانش‌آموز باید ببینیم چه نقشی می‌توانیم در این مسیر داشته باشیم.

مدیرعامل کانون سپس سخنان خود را در چهار محور شناخت ظرفیت‌ها و توانمندی‌های خود، هدف‌گذاری در مسیر زندگی، سرمایه‌گذاری‌های معنوی و.. خلاصه کرد و افزود: اولین کاری که شما بایست برای نقش خود انجام دهید این است که ظرفیت‌ها و توانمندی‌های خود را بشناسید و آن‌ها را تقویت و توسعه دهید اگر به کار رسانه‌ای علاقه‌مند هستید به آن بپردازید و اگر در حوزه جنگ روانی قدرتمندید یا در حوزه متاورس فعالید باید دامنه مطالعات و فعالیت‌های خود را با توجه به علاقه‌مندی‌های‌تان توسعه دهید.

مدیرعامل کانون: دختران ماهتاب را به شبکه‌ای اثرگذار تبدیل کنید

علامتی ادامه داد: تا زمانی که هدف نداشته باشید نمی‌توانید کاری کنید. پس هدفی روشن و دقیق را در زندگی‌تان دنبال کنید تا دچار ضعف و ناامیدی نشوید. همچنان که لازم است سرمایه‌گذاری جدی روی مسایل معنوی داشته باشید. نوجوانی و جوانی اگر با سرمایه‌گذاری معنوی همراه شود در بزرگ‌سالی نتایج خود را نشان خواهد داد. اما سرمایه معنوی چیست؟ سرمایه معنوی همان تقویت ایمان است و همان‌که آیت‌الله بهجت می‌گوید؛«به آن‌چه یاد می‌گیرید باید عمل کنید.»

وی سپس یادآور شد: پیداکردن نقش یکی از مهم‌ترین عواملی است که باید به آن توجه کرد بی‌شک دختران حاج‌قاسم علاوه بر نقش‌های فردی و دختری خود، باید در حوزه‌های اجتماعی نیز اثرگذار باشند وقتی نقش خود را در زندگی و اجتماع پیدا کردید، شما ۳۰۰ نفر می‌توانید نه تنها در ایران، بلکه در کشورهای حوزه مقاومت هم فعالیت‌های خوبی را نشان دهید باید تک‌تک شما به شبکه‌ای بدل شود و کانون، در کنار سازمان مدارس صدرا و نشان «ماهتاب»(دختران تاثیرگذار ایران) در این راستا در کنار شما خواهد بود.

کنش رسانه‌ای دختران دهه هشتادی در قالب نخستین رویداد «نقشِ من» همزمان با هفته نوجوان طی روزهای ۱۲ و ۱۳ آبان ۱۴۰۱ و به همت سازمان تبلیغات اسلامی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، تشکل ملی دختران حاج قاسم و ماهتاب (نشان دختران اثرگذار ایران) در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =