مدیرعامل در بازدید از مراکز کانون خراسان رضوی پیام آور شادی شد

حامد علامتی مدیرعامل کانون پرورش فکری به همراه ابراهیم زره‌ساز مدیرکل کانون استان خراسان رضوی با جمعی از کارشناسان، مسئولان مراکز و مربیان شهرستان‌های خواف، بردسکن، کاشمر،گناباد و تربت حیدریه دیدار کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در این دیدار که صبح روز دوشنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۱ در کانون تربت حیدریه صورت گرفت حامد علامتی ضمن ابراز خرسندی از فرصت زیارت امام رضا(ع) و دیدار با همکاران گفت: کانون سه ویژگی منحصر به‌فرد دارد که همه آنها لازم و ملزوم یکدیگر هستند و برای حرکت به هر سه نیازمند هستیم.

وی افزود: سرمایه اجتماعی (مردمی) که همان نگاه مثبت و اصیل نسل اول و دوم به کانون و فعالیت‌هایش است باعث می‌شود امروز کودکان و نوجوانان را در مراکز داشته باشیم. ویژگی دوم نیروی انسانی است که سرمایه و گنجینه ارزشمند کانون محسوب می‌شود و ویژگی سوم مخاطب است.

مدیرعامل کانون ادامه داد: کانون مخاطب محور و مربی محور است. بدین معنا که اگر مخاطب نداشته باشیم مربی معنا ندارد و اگر مربی نداشته باشیم مخاطب استفاده‌ای از منابع نخواهد داشت.

مدیرعامل کانون مهمان مراکز استان خراسان رضوی شد

وی تصریح کرد: هیچ تضمینی وجود ندارد که همانطور که پدران و مادران ما نسبت به کانون نگرش مثبت و اصیلی داشتند فرزندان آینده هم این نگرش را داشته باشند، مگر اینکه ما به داشته‌هایمان ارزش بدهیم و به دنبال تاثیرگذاری بیشتر باشیم. کانون همیشه پرچم جمهوری اسلامی ایران را در عرصه بین‌الملل و در حوزه کودک و نوجوان بالا نگه داشته است و برای حفظ و ارتقای آن باید تلاش کرد.

علامتی با بیان این نکته که یکی از مهمترین دغدغه‌های فعلی همکاران انحلال کانون است اظهار کرد: این ادعا اساساً کذب است و چنین چیزی هرگز اتفاق نخواهد افتاد. کانون باید یکپارچه باشد و یکپارچه خواهد ماند. کتابخانه، مربی، فعالیت‌های فرهنگی، ادبی و هنری هیچگاه از یکدیگر جدا نخواهند شد. مصداق این ادعا تاکید شخص اول مملکت در مورد کودک و نوجوان و دغدغه‌های ایشان است که همیشه نسبت به کانون عنوان کردند.

وی افزود: همچنین اشاره و تاکید رئیس جمهور محترم به کانون و فعالیت‌هایش و حضور وزیر آموزش و پرورش در جلسه‌های متعدد کانون پرورش فکری در چند ماه گذشته اتفاق مثبتی است. پس کانون نه تنها منحل نخواهد شد بلکه با قوت و اقتدار، بیشتر از گذشته به فعالیت‌ها و رسالت خود ادامه می‌دهد.

مدیرعامل کانون مهمان مراکز استان خراسان رضوی شد

علامتی در ادامه با توجه به تبدیل وضعیت همکاران و انتقال به آموزش و پرورش گفت: مربیان سرمایه‌های ما هستند. اگر حال دلشان خوب نباشد کیفیت فعالیت‌ها تحت‌الشعاع قرار می‌گیرد. یکی از مهمترین دغدغه‌های نیروی انسانی مسائل معیشتی است. به همین منظور و با توجه به پیگیری‌های مداوم توانستیم فرصتی مهیا کنیم تا تعدادی از پرسنل به‌واسطه انتقال به آموزش و پرورش پیمانی شوند. در فاز دوم بدنبال تبدیل وضعیت نیروهای پاره وقت به تمام وقت و توزیع مناسب نیروها با توجه به مخاطب هستیم.

مدیرعامل کانون در بخش دیگری از صحبت‌های خود به تزریق ۲هزار و ۵۰۰ جلد کتاب به مراکز کانون تا پایان سال خبر داد و بیان کرد: در نظر داریم به مدت ۴ سال با توافق ۴۰ انتشارات ۷هزار کتاب را پس از عبور از مجاری قانونی و تخصصی مدنظر شورای نظارت کتاب کانون، به مراکز تزریق کنیم و این اقدام مشکل کمبود کتاب مراکز را حل خواهد کرد.

مدیرعامل کانون مهمان مراکز استان خراسان رضوی شد

وی در ادامه درباره بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی و سند چشم‌انداز قصه‌گویی استان گفت: جشنواره قصه‌گویی یک فرآیند است و نباید به دید یک فعالیت سه ماهه به آن نگریست. ما در کانون ۹هزار عروسک تولید شده داریم که هر کدام یک قصه و فرهنگ در خود دارند و تاکنون توانسته‌ایم ۲هزار عروسک را ثبت کنیم. این عروسک‌ها هر کدام یک داستان و قصه دارند.

علامتی با اشاره به پیشنهاد سهراب خواجه‌نژاد کارشناس هنری استان مبنی بر عرضه تولیدات اعضا و مربیان به علاقه‌مندان عنوان کرد: می‌توانیم شرایطی مهیا کنیم که محصولات مربیان و کودکان در سایت دیجی کانون عرضه شود و فرصتی باشد برای مربی و عضو تا دیده شوند.

علامتی در پایان گفت: وظیفه است به معیشت مربیان رسیدگی کنیم و تا پایان سال معوقات پاداش‌های همکاران پرداخت خواهد شد. از همکاران درخواست دارم برای پیشرفت و توانمندسازی فرزندان آینده این مرز و بوم تمام تلاش و همت خود را به کار گیرند.

مدیرعامل کانون مهمان مراکز استان خراسان رضوی شد

در ادامه ابراهیم زره‌ساز مدیرکل کانون خراسان رضوی ضمن خوش آمدگویی و تشکر از حضور مدیر عامل، مربیان و همکاران ستاد اظهار کرد: با همراهی همکاران استان شاهد اتفاق‌های مهم و موثری در حوزه‌های پرورش فرهنگی، هنری و ادبی کودکان و نوجوانان استان بودیم. شاهد این مدعا برگزیده شدن کانون استان در میان دستگاه‌های متولی حوزه فرهنگ در دومین سال پیاپی در جشنواره شهید رجایی است.

وی با اشاره به یکی از اهداف مهم استان خراسان رضوی که هویت‌سازی غنی ملی و تاریخی کودک و نوجوان امروز است گفت: با این هدف و با استفاده از ابزارهایی که در کانون داریم توانستیم رویدادهای مهمی چون سند چشم‌انداز قصه‌گویی، تفاهم با اداره آب و فاضلاب با تحقق توسعه سند چشم‌انداز قصه‌گویی، تفاهم با معاونت آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان با هدف توانمندسازی مربیان مهد کودک و سفیران فرهنگی در مناطق کم‌برخوردار، ایجاد قفسه و فضای بازی به‌عنوان کافه بازی در استان و امکان برگزاری جلسه‌های آموزشی ویژه والدین در حاشیه این کارگاه‌ها، ساخت عروسک‌های بومی محلی و... را رقم بزنیم.

مدیرعامل کانون مهمان مراکز استان خراسان رضوی شد

زره‌ساز در بخش پایانی صحبت‌های خود با تشکر از همکاران استان و تلاش‌های بی‌وقفه آنان در پیشبرد کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، درخواست توسعه مراکز با توجه به مخاطب موجود در استان، تجهیز کتابخانه‌ها و حمایت از هنرهای بومی محلی را مطرح کرد.

در پایان این دیدار جلسه پرسش و پاسخ با همکاران در فضایی صمیمانه برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =