رونمایی از دو مجموعه شعر نوجوان در کانون چهارمحال و بختیاری

دو مجموعه شعر از تالیفات  معصومه مهری قهفرخی کارشناس آفرینش‌های ادبی کانون و لیلا جعفری قهفرخی مسوول مرکز فرخشهر رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان چهارمحال و بختیاری حجت الله آسمند مدیرکل کانون از رونمایی دو مجموعه شعر نوجوان با همکاری اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و کمیته ایثار و شهادت کانون در مرکز فرهنگی هنری شماره یک شهرکرد خبر داد.
 آسمند گفت: این دو مجموعه شعر از تالیفات  معصومه مهری قهفرخی کارشناس آفرینش‌های ادبی کانون و لیلا جعفری قهفرخی مسوول مرکز فرخشهر به شمار می‌آیند که در حوزه ی دفاع مقدس با همکاری بنیاد حفظ آثار و نشر  ارزش‌های دفاع مقدس در سال جاری به چاپ رسیده‌اند. 

رونمایی از دو مجموعه شعر نوجوان در کانون چهارمحال و بختیاری

مدیر کل کانون در این آیین اصلی ترین عامل رشد، پیشرفت و توسعه کشور را  ترویج حوزه کتابخوانی دانست و افزود امید است این توجه و نگاه ارزشمند روز به روز در میان اقشار مختلف جامعه به صورت فعال‌تری بروز پیدا کند و معلمان، دانش آموزان و خانواده اهتمام بیشتری به خواندن کتاب نشان دهند. 
وی در ادامه گفت: مربیان و کارشناسان کانون با اعتقاد و باور به رشد سرانه کتابخوانی در میان عموم مردم به ویژه کودکان و نوجوانان می‌کوشند تا با تالیفات برجسته در حوزه‌های مختلف ادبی این مهم را محقق کنند و سهمی از پرورش نگاه و اندیشه کودکان و نوجوان در حوزه ترویج فرهنگ کتابخوانی داشته باشند.

رونمایی از دو مجموعه شعر نوجوان در کانون چهارمحال و بختیاری
در این آیین  سرهنگ «حسین گودرزی» مسئول آموزش و تحقیقات حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری گفت: در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و عمق بخشی و توسعه و تولید محتوای ادبی در این حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس با حمایت از آثار فاخر در حوزه‌های کودک، نوجوان و بزرگسال تا کنون توانسته است اقدامات ارزشمندی در زمینه نشر آثار نویسندگان و شاعران استان نماید که تولید دو مجموعه شعر جنگ، نقطه سر خط از معصومه مهری قهفرخی با تصویر گری سمیه حیدری  و زخم مرا ببند از لیلا جعفری قهفرخی با تصویر گری اشرف کلاهی از این دست آثار به شمار می‌آید. 
وی با اشاره به ایثار و از خود گذشتگی شهدا و خانواده‌های محترم آنان با خواندن سه فراز از وصیت نامه‌های شهدای هشت سال دفاع مقدس در خصوص حجاب از نوجوانان حاضر در برنامه خواست ادامه دهنده‌ی راه شهدا باشند و خون شهیدان را با حفاظت از ارزش‌های انقلاب اسلامی گرامی دارند.

رونمایی از دو مجموعه شعر نوجوان در کانون چهارمحال و بختیاری

گفتنی است: در این برنامه که توسط  کمیته ایثار و شهادت استان برگزار شد ارایه‌ی پایان‌نامه با محوریت بررسی شخصیت پردازی زنان در رمان‌های نوجوان دفاع مقدس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان (دهه ۸۰)  به مناسبت هفته کتاب و کتاب‌خوانی و با هدف معرفی رمان‌های نوجوان در این حوزه، پخش کلیپ تولد یک خاطره با موضوع ایثار خانواده‌های معزز شهدا، آیین رونمایی از دو مجموعه شعر با حضور شاعران و تصویرگران این دو مجموعه و نقد و معرفی این آثار توسط سمیه ویسی و پریسا لله گانی از مربیان و منتقدان ادبی کانون از جمله برنامه‌های اجرا شده در این رویداد فرهنگی محسوب می‌شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =